benen stil

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sokje_6

Re: benen stil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:58

Febe_, daar schiet je niks mee op, dan verhelp je alleen het symptoom en niet de bron.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:06

Ga je vaak uitrijden?

Ik heb het benen stil houden vooral geoefend tijdens uitrijden (stappen) en warm/droog stappen.

Je moet tijdens het stappen bewúst worden van je benen. Dus echt voelen wáár je voet zit (plek in de beugel) en de druk die je op die plek uit oefenend. Als je dat kunt aanvoelen, kun je kijken naar de kuiten, vóel waar je kuiten aan het paard liggen en hou dat gevoel vast. Iedere keer dat je nu gaat stappen ga je eerst dat gevoel in de beugel en van je kuit opzoeken. Ik merkte na een paar keer oefenen dat mijn been veel meer ontspande en kon ik dit gaan oefenen in draf, op precies dezelfde manier.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:09

Heb je beugels wel goed op maat? Als je beugels te kort of te lang zijn zwabberen ze ook heel erg. Probeer eens op een andere maat te gaan zitten. Veel succes!!!!!

JuulAlexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:19

wat je ook kunt doen is een stukje papier tussen je benen en het zadel leggen en dan moet je ervoor zorgen dat het stukje papier daar blijft liggen. Hierdoor moet je je benen ook stilhouden.

Febe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:25

Ik denk dat het toch helpt. Omdat jeje er zo best bewust van word. Tenminste het hielp bij mijn zusje wel. Maar iedereen is anders;)

Gerianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 10:06

nja mijn pony is ook aardig sloom dus ik moet ook gewon been blijven geven..haver heeft ze al, maar goed..
en hij is heel sterk, dus het is opzich wel een mooie combinatie alleen mijn benen niet.. #) >;)