Santara (appaloosa) eerste keer op HAW, klaar voor het L1??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZaZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:11

Gaaf beest maar dat is volgens mij al wel vaker gezegd ;-)
Vooral de close up foto vind ik erg mooi al begrijp ik uit de andere commentaren / tips dat het mooie dier haar hoofd niet helemaal juist houdt.
Wat mij betreft, lekker samen genieten en heb je geen leuke hengst voor haar in de buurt (ook zo'n stippelbeest of zo)? Kijkt ze wellicht ook niet meer zo zuur! Iedereen blij... :+

opisop_shop

Re: Santara (appaloosa) eerste keer op HAW, klaar voor het L1??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:22

Hou niet van stippels maar deze vind ik wel leuk!
Denk aan je benen, onderbeen moet iets verder naar voren en met minder spoorgebruik. Verder je handen inderdaad.
Ze loopt al best lekker, gaat vast goed in de L!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 15:47

Dankjewel voor de reacties weer!

@ Dendrofleur: Goh, je hebt helemaal gelijk over mijn bovenlijf :o Dat was mezelf niet eens opgevallen! Dankjewel voor de tip!
Wat betreft die appaloosa-sportdag, wat zou ik daar graag aan meegedaan hebben.. Helaas wordt ik 18 mei geopereerd, en lig ik er dan jammer genoeg een paar maandjes uit met rijden.. (mijn L-beduut is ook pas daarna) Maar volgend jaar ben ik er zeker bij! Ze komt wel op de merriekeuring als het goed is, maar jammer genoeg ook zonder mij..

@ ZaZoe: Dankjewel! Hm, de eigenaar heeft zelf nog een stippel-hengst, maar die is dit jaar helaas afgekeurd.. En stiekempjes hoop ik dat ze nog eventjes veulenloos blijft :P Maar ze staat met een leuke ruin, waar ze zich ook prima mee vermaakt geloof ik ;) Het zuur kijken is nu haar hengstigheid weg is wel al een stuk minder!

Benen en handen ben ik erg hard op aan het oefenen!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 18:14

Leuk paard, maar lijkt op de foto's iets kort in haar bewegingen.
Denk erom dat je rechtop blijft zitten, hakken laag en onderbenen niet tever naar achteren leggen. Volgens mij kunnen je beugels wel een gaatje langer.
Handen bij elkaar houden, op sommige foto's heb je ze nogal ongelijk.
En denk erom dat je paard niet kantelt. Vooral op de hoofdfoto kantelt ze behoorlijk.

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 01:51

Ziet er netjes uit vind ik, ze loopt mooi. Ik wordt alleen continue afgeleid door het rug- en zadelgedeelte van het paard. Alsof daar iets niet klopt. Het zadel is erg groot voor haar, of misschien ligt het te ver naar voren toe. Het zadel hoort zo'n 2 vingerbreedtes achter de punt van de schouder te liggen, zodat die vrij kan bewegen als het paard zijn been naar voren brengt. Maar je rijdt haar heel netjes vind ik. Zelf zou ik de sporen afdoen want je prikt haar er steeds (per ongeluk) mee. En zonder sporen kun je een paard ook prima actief rijden, je moet dan alleen nog consequenter zijn: hulp=reactie.

MeganCB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 07:58

Wow, dat ziet er uit als een heel mooi apart paardje. :o Mooi koppie heeft-ie ook! Ik denk aan de foto's te zien dat jij en je paard makkelijk door de L1 komen. Hij loopt zo mooi, dat moet toch lukken!

Groetjes!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:07

heeerlijk om te zien. goed actief & netjes nagevelijk!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:22

Wat een mooi paard :D

Beugels mischien een gaatje langer?