Risse (5 jaar) en ik (12 jaar) @ de les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cossie

Re: Risse (5 jaar) en ik (12 jaar) @ de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:22

Mooie eenheid samen :) komt helemaal goed :)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:25

Mich_Danc schreef:
Teveel paard valt wel mee, ik kan haar prima aan en ze loopt best wel fijn.

_kimmm: Risse is nu een jaar onder het zadel waarvan ze misschien een half jaar serieus word opgepakt door mijn zus.

dankjulliewel allemaal
Dan doe ik ook als je het ziet op die foto linksom pak ik haar even in de buitenstelling waardoor ze wel wat te opgekropt loopt maar wel goed reageert.

Had ik het toch goed ! :)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:29

Nou ik begrijp dat je zus trots is hoor! En dat mag ook best! +:)+

LiseFedererJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:31

Mooie combinatie
Je hielen iets meer naar beneden zeker als je met sporen werkt ,
iets rechter op je paard zitten en voor je kijken kan ook geen kwaad
en handen naar omhoog zetten geen piano spelen , zelf moet ik er ook nog op oefenen hoor :)
hoe lang rij je al? x

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:35

Embe schreef:
Ik bedoelde er mee dat het meisje niet veel van dit paard kan leren zoals Nikita10 hierboven schreef, daar het paard zelf nog heel veel moet leren. Daar is niets mis mee, daar is ze 12 jaar voor en het paard 5 . Mi is een paard dat recent onder het zadel is daar niet echt geschikt voor, dus geen ideale combi.

Heb zelf een dochter van 12 die M bij de ponies rijdt. Ze kan heel behoorlijk rijden maar het aanleren van oefeningen en verbeteren van jonge paarden is toch wel wat anders. Dat wil niet zeggen dat ze er, onder begeleiding, niet op zit.

Het is allemaal niet naar bedoelt, wil alleen positieve kritiek geven.

Het is misschien geen leerpaard, maar ze kan wel degelijk veel van dit paard leren....
Paardrijden is een bijzonder karaktervormende sport, TS kan echt wel leren van dit paard. Bovendien moet je toch ergens beginnen.
Dat jouw dochter het zelf niet kan, wil niet zeggen dat geen enkel meisje van 12 dat kan... Een vriendin van mij reed op haar 12e Z bij de pony's, pony heeft ze zelf opgeleid... Het is maar net waar je talent ligt.
Daarbij is ook duidelijk uitgelegd dat het paard van haar zus is, en zij maar 1 keer per week rijdt, omdat ze haar eigen pony's door omstandigheden niet kan rijden.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:36

Jullie zijn een mooie combinatie samen! Allebei nog wat groen, maar zoals je zelf al aangeeft rijd je haar alleen onder toezicht en dit vind ik een goede keus van je! Je rijd haar erg netjes. Tuurlijk kan er hier en daar nog wat gesleuteld worden, maar dat komt met lessen wel goed :)

Fijne combi!

Verder commentaar is al gegeven :)

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:34

Ga zo door meid
Laat ze maar kletsen, over je leeftijd enzo. Dat is gewoon omdat ze jaloers zijn dat een 12 jarig meisje nu al beter rijd dan de meeste van ons ooit zullen doen ;)
Nee hoor met de juiste begeleiding en een hoop geduld komen jullie een heel eind daar ben ik van overtuigd!
commentaar is al gegeven :)

Edit: ik heb je kont nog niet genoeg gekust ;) je zit is ook erg netjes!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:37

Ik vind het leuk! Heb rond me twaalfde ook op Friezen gereden, maar kon maar moeilijk de grote passen uitzitten met mijn kleine beentjes. Vind dit er heel netjes uit zien!

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:37

Ziet er super uit! :D

Commentaar wordt al gegeven, op sommige foto's lijkt het of je iets voorover zit, maar denk dat dat momentopname is aangezien je op de andere foto's wel keurig zit ;)

En laat ze idd maar kletsen over je leeftijd zoals doerakje al zei, rijd ook al vanaf m'n 12de een paard met enorm gebruiksaanwijzing en dat ging ook goed! En je krijgt begeleiding, dus denk dat jullie samen nog ver kunnen komen! :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:46

ziet er erg goed uit voor zo'n jong paard! :j

over je leeftijd;
juist van zo'n jong paard leer je een heleboel!
ik reed op mijn 9e een pony van 3 jaar, dat was ook helemaal schandalig volgens sommige (geen bokkers), en dat zou nooooit goed komen!
heb haar tot der 6e gereden en ze liep de sterren van de hemel.

nu loopt ze in de springsport en ik weet zeker dat zowel pony als ik er geen verkeerde ervaring van hebben gehad!

veel succes, maar dat gaat zeker goedkomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:55

Dancie schreef:
op foto 3 en 7 is ze ook best voorwaarts maar is haar houding niet echt slecht. als ik menig haw topic zie ben ik echt trots op deze 2 kanjers.
Kan ik me heel goed voorstellen. :j

Tip: Probeer wat meer vooruit te kijken.
Komt vast helemaal goed. +:)+

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:09

Vind het er goed uitzien!
Toen ik 12 was reed ik ook wel eens een fries maar dat zag er niet zo uit volgens mij :o
Denk goed om je handen en soms val je iets voorover maar misschien als je dit paard nog niet zo lang rijdt kan dit ook gewoon wennen zijn daar heb ik zelf ook last van soms.
Veel succes! ;)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:10

mariellexxx schreef:
Wat een onwijs gave combinatie!!!!!!!! Dit kleine meissie heeft het paard prima aan het lopen hoor! En dit wordt alleen nog maar beter! Op de foto's gaat het paard steeds beter lopen, en vergeet niet, het paard is net 5 hé ...
Gewoon zo doorgaan, dit ziet er prima uit!

Juist!!!

Er zijn er op Bokt, die het lang niet zo goed doen.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:32

Vind het er erg prettig uit zien!
En zéker voor je leeftijd. Jullie komen er wel!!

Lindsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:48

Leuke combi!
Al het cometaar wat ik heb is al genoemt.
Er kan inderdaad nog wat aangesleuteld worden, maar ik vindt het er voor je leeftijd netjes uitzien:)

xsharonaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:37

je rijdt hem mooi voor je leeftijd :D, al vraag ik me af of je hem altijd bij je kunt rijden en dat hij naar je luistert ? je bent nog jong en je hebt nog een jong paard.

maar ga zo door dan word het nog beter ! *D

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:54

Ik vind de opmerkingen van 'ze zijn gewoon jaloers omdat zij niet zo goed rijden' erg kinderachtig weer :)

Vind het er niet onstpannen uitzien, dus zo goed rijd ze niet. Dat ze op een voorwaartse, moeilijke fries rijd, toppie. Dat kon ik dus echt niet, nu nog steeds niet maar dat heeft met een voorgeval te maken, stap niet op alles dat groter is dan D pony.

Maar nagevelijkheid zie ik echt niet. Als je goed rijd, rijd je zo de nagefelijkheid erin. ;)

Ja, het was even bruut, maar kan echt niet tegen die opmerkingen van doerakje.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:28

dat ze niet nagevelijk is is onzin ik zou je der graag een keer opzien. paard is hier volkomen ontspannen op menig foto het is alleen een voorwaartse fries maar er zit zeker wel ontspanning in.
aangezien ik meer op bokt zit dan mijn zusje reageer ik terwijl ze der bij zit.

ik zal fototjes plaatsen van mijn paard als ze gespannen is en dan kan je zien dat ze hier geheel ontspannen is.

een paard geeft zelf na zodra hij ontspant komt hij naar beneden en mijn zusje zet geen kracht of wat dan ook op haar handjes ze vangt hem soms alleen op.

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:42

Voor een 12 jarige op een jonge fries vind ik het er niet verkeerd uitzien, maar ik zou graag iets meer ontspanning willen zien bij zowel paard als ruiter.. En zoals ze vroeger zeiden, Borstjes vooruit en lipjes getuit.. :D Met andere woorden, ga lekker rechtop en trots op je paardje zitten!

chicooscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:48

heey ik vind het een superleuke combinatie, heb niet echt het idee dat het paard te groot voor haar is.
alleen zoals al wel vaker gezegd, mogen de teugels iets korter en hierdoor ook de handen wat meer naar voren.
idd je ellebogen dan naast je lichaam en handen rechtop. verder vind ik het er supergoed uitzien!!
ga zo door!! :D :D :D :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:01

Afbeelding
dit is risse actief en kijkerig

Afbeelding
en dit is risse erg gespannen en zeer sterk dan moet ik ook even mijn binnenhand er inzetten omdat ze anders gewoon doorgalopeerd

Afbeelding
en dit is een half jaar onder het zadel

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:34

Ontzettend leuk! Onzin dat het teveel paard voor je is, je rijd er fijn mee en zolang je er plezier in hebt is het toch helemaal super? :+

Jokemarthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:51

Probeer je teugels wat korter te nemen.

staat leuk jij op een groot paardje.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:59

Het ziet er prima uit voor zo'n jonge combinatie. Maar je zegt dat je paard vrij voorwaarts is waarom rij je dan met sporen en zweep?

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:18

Hee, bekend paardje en ruiter!
Ziet er goed uit!! Je hebt Risse mooi aan het lopen, enigste wat ik kan zeggen is dat je vooruit moet kijken! :)