Stijgeren als smoes om van de sprong af te komen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 23:31

neej die "stoer teksten" (zoals je dat hier dan noemt) komen doordat runningkaza en gijsenkim mij alleen maar af zitten te kraken vanwege een eerder toppic, die niet eens voor mij was, word daar een btje missenlijk van.
Verder vraag ik juist om tips en comentaar wardeer ik ook wel, maar het moet wel leuk blijven.
ik heb me ook afgevraagt waarom hij stijgert en ik denk dat hij dat doet vanwege protest, hij zal ook wel spierpijn hebben van de eerder gemaakte bosrit, maar dan mag hij zich nog niet bijna achterover laten vallen meen ik..
Van gijsenkim was nog wel een goeie tip maar is dat niet een btje een te hard voor een pony die juist nog zo onzeker is over springen? strax word hij er helemaal bang van. en dat wil ik juist niet..
Nou wil ik even afspreken met gijsenkim en runningkawa dat we weer een btje gewoon tegen elkaar kunnen doen, en als je dan geen leuke reacties heb stuur ze dan niet. en die andere dingen pb je maar richting mijn zus want daar heb ik niets mee te maken, ze verpest wel meer dingen voor mij en nu kan ik niet eens meer iets gewoon vragen op dit forum Verward
Nou ik ga weer stoppen doegie

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 23:35

in dat geval stel ik gewoon voor dat je je echt verontschuldigt tegenover runningkawa en gijsenkim. Want of het nu je zus is of jij...ik heb jouw topic ook zo gelezen. Wat daar staat komt over alsof je alles weet over probleempaarden...En als mensen dat betwijfelen dan reageer je een beetje aangebrand. En als je dan je topic ook nog 'opsiert' met uitspraken als...."S T O M W I J F .. laat me gewoon met rust.. ", dan slaat dat uiteindelijk altijd terug op jou! Want jij schrijft dit op! En dat is op zijn zachtst gezegd niet zo handig.

Bedenk: alles wat je op schrift stelt, klinkt altijd harder dan dan mondeling.

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 23:55

het is nogal logish dat ik mijn zus help als zij een btje afgekeurd word, dat zou een ander ook doen voor haar zus.
Verder heb ik WEL ervaring met probleem paarden ik heb overigens 2 paarden doorgereden, die een slecht rijverleden hadden en erg eenkennig waren, maar dat wil niet zeggen dat ik er alles vanaf weet dat staat er ook helemaal niet, en ik word na een stuk of wat berichtjes wel aangebrand ja want ik stel hier gewoon een vraag en dan zijn antwoorden als: Je kan hem ook wegbrengen naar iemand die met probleempaarden werkt Lips are sealed
wel erg kinderachtig vind je niet?
Nou ik stop met dat stomme gedoe ik heb daar geen zin meer in.
de rest over runningkawa en gijsenkim negeer ik tenzij het nou eens over is hoor
want ik word er echt een btje missenlijk van Misselijk
Ik kan namenlijk slecht tegen ruzie, en vooral tegen zinloos kritiek.
Ik heb gewoon niets met mijn zus te maken op het kopen van haar paard gebied. ik snap dat jullie haar gewaarschuwd hebben maar 1x is wel genoeg pp, want zo gaat er steeds een slotje op dat soort toppics en daar heb je toch ook niets aan. iedereen moet normaal een vraag kunnen stellen toch?
Nou doeidoei groetjes liss

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:46

en ik zeg alleen l*llige dingen
en dit dan?

Citaat:
Ontopic
Hinder je hem niet voor, of op de sprong door je zit en handen.
Hierdoor worden paarden ook bang en durven ze niet meer te springen.

Draaf bij onervaren paarden ook altijd op een sprong af met draf balkjes, zodat het uitkomt.
wil je in galop, leg je er een galopbalkje voor.
(eigenlijk wat de rest al zegt)

dat is toch echt een tip.

Maar verder heb je een grote muil over dat je alles al kunt in dat andere topic, maar met dit topic blijkt dat niet zo te zijn.

Niet erg dat je het niet kunt, maar neem dan eens wat aan, want zolang je dat niet doet, kom je geen stap verder als nu, of ga je juist alleen maar teruguit.

Ik begrijp dat je al geen dresuurles hebt, begin daar dan maar eens heel snel mee.
Iedereen heeft les nodig, zelfs Anky, dus wij bokkertjes al helemaal.

Maar goed negeer mijn bericht maar, das voor mij ook net zo makkelijk

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 18:15

Als je nog geen les hebt:neem les. Zelf aanklungelen is leuk, maar op het moment dat er iets verkeerd gaat heb je toch echt goed advies nodig van iemand die ziet wat er gebeurd.

Er worden hier ook goede tips gegeven, dus in plaats van zo aangebrand te doen zou ik gewoon hun advies eens proberen en kijken of het helpt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 18:43

Ik kan het wel begrijpen hoor dat mohgirl snel aangebrand reageert op ons. Ik zit al 3 dagen op haar huid als een teek die maar niet los wil laten. Het vervelende is dat ik het niet rot bedoel maar dat ik een punt probeer te maken die ze niet van me aan wil nemen. Ik heb dat stukje opgegeven en ik kan verder alleen maar hopen dat het allemaal goed afloopt en dat ze een goede instrukteur vind die haar verder kan helpen met zo een probleem want dat kunnen wij van deze kant van de computer niet. Wij kunnen tips aandragen uit eigen ervaringen.... Maar misschien ligt het probleem wel ergens anders,?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:44

hey
twee jaar geleden deed mijn paardje dat ook. Ik wist niet hoe ik dat moest oplossen. Bleek dus dat zijn rugspieren vast zaten, en hij had pijn telkens hij moest springen. De eerste paar sprongetjes gingen wel, maar daarna niet meer. Dan ging hij ook steigeren.
Wat ik toen gedaan heb fysiotherapeut en osteopaat erbij, wat rust en daarna heel licht terug beginnen trainen. En enkel dressuur. Vooral de basis moet goed zijn: moet aan je been zijn en je moet hem ook meteen kunnen terugnemen. Pas na meer dan een jaar ben ik voorzichtig aan terug begonnen met springen en nu springt hij makkelijk over 1m25.
Ik raad je aan om er toch een DA bij te halen. En verder (ja een cliche) goede springles te nemen.
veel succes
xxx

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 01:16

Ik ben helemaal niet snel aangebrand ik was het gewoon even zat.
Verder bedankt voor de tips, en ik zal eens rondvragen op stal wat hun er van denken..
Ik denk zelf dat hij ook fel reageert op zijn mond.. (nee ik zit er niet in te trekken Knipoog )
Maar nu ik met rubber bit rijd ontspand hij een stuk meer.. voelt veel beter..
Gijsenkim en runningkawa ik ben helemaal niet boos en ik heb ook niet gezegt dat ik alles al kan in dat andere toppic Scheve mond maar ik kwam ook merendeels voor mijn zus op.. logish toch?
Ik heb idd wel ervaring met probleem pony's, maar dat heeft niets met springen te maken d8 ik Lachen
Toch bedankt.. Ik ga nu slapen.. dus tot snel.. Groetjes Liss

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 10:27

ik heb er niet zoveel verstand van maar als lucky steigert krijgt ie echt wel een knal voor zn kop!
jij zegt dat je denkt dat ie bang word..tja mischien wel maar je moet het niet pikken dat een paard jouw leven een beetje op het spel aan het zetten is.
het lijkt mij dat je het gewoon moet afstraffen!

maar zoals ik al zei, heb er niet zoveel verstand van!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 10:49

Goh zijn KimS en ikdan de enige die aan een medische kwaal denken??

Laat die knol nou eerst eens nakijken voor we hem over de hindernis heen trappen.

Citaat:
gijsenkim schreef:
Je kan hem ook wegbrengen naar iemand die met probleempaarden werkt

Volgens mij kun je de rollen beter omdraaien, in de meeste gevallen is het de ruiter die de problemen veroorzaakt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:42

Een rubberbit is helemaal niet zacht in de mond voor een paard. Rubber wordt als het nat wordt heel stug...Kortom een rubber bit is een veel scherper bit dan veel mensen denken!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:43

En hoe vaardig zijn jij en je paard in het springen? Hoe vaak spring je pw? Heb je les? Hoe goed kan jij springen? Dat heb ik al;lemaal nog niet gehoord en lijken me belangrijke dingen om te weten voor er advies gegeven wordt!

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 00:16

Ik spring nog niet eens 1x per week,
Ik heb wel ervaring met springen ik heb springwedstrijden gereden met een meer ervaren paard..
Bobby vind het nog heel moeilijk maar wel leuk Lachen
Het gaat nu al een stuk beter met rijden..
Ik ga volgende weel met iemand erbij nog een keer proberen te springen, en de hoefsmid komt binnen kort die laat ik naar zijn benen kijken en evt. naar zijn rug (hoefsmeden hebben daar vaak ook verstand van toch?) Weet hij niet wat het is dan bel ik de VA.
Maar zelf denk ik dat hij het gewoon even zat was..
Groetjes Liss

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 00:21

MOHgirl, zou je in het vervolg een beetje willen letten op je taalgebruik? Er is genoeg gezegd zo denk ik.