Implicit @ eerste wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 12:34

Bloempjeh_ schreef:
Valt wel op dat hij in het springen enorm terug komt, terwijl hij in de dressuur enkel vooruit wil (of zo lijkt het toch).

bij het springen heeft hij ten eerste al net een cross van bijna 3 km uitgelopen (en dan nog op een heel stressvolle manier) en heb ik gewoon ook meer controle. Ik heb hem bij het springen bewust een laag tempo laten aanhouden zodat hij niet zou gaan stressen (of toch minder) want ook in het springparcours durft hij in de staak gaan. Ook dus weer hier om hem te tonen hoe leuk het is of kan zijn en bij het springen is dat toch zeker wel gelukt, daar deed hij heel hard zijn best!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:34

Implicit lijkt echt een tof dressuurpaardje :o

Ivm je cross vind ik dat je goed je kalmte bewaart en heel koel met hem en zijn eventuele protest
omgaat. bijkomend, als ik tip zou moeten geven zou ik dan zeggen:
je mag iets strenger zijn tov je paard.
Bv. Hij wil daar op het einde niet rechts om en je laat hem daarna dan ook links om gaan.
Dit zou ik ook doen als ik al een half uur aan het proberen was en mijn paard met zijn voorbenen de grond niet meer zou raken :+ maar anders zou ik dat voor mezelf geen optie vinden.
Maar zoals ik hier zeg: ik praat uit mezelf en uit mijn principes.. die zeker niet de jouwe dienen te zijn! :)

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:37

SofieBeau schreef:
Bloempjeh_ schreef:
Valt wel op dat hij in het springen enorm terug komt, terwijl hij in de dressuur enkel vooruit wil (of zo lijkt het toch).

bij het springen heeft hij ten eerste al net een cross van bijna 3 km uitgelopen (en dan nog op een heel stressvolle manier) en heb ik gewoon ook meer controle. Ik heb hem bij het springen bewust een laag tempo laten aanhouden zodat hij niet zou gaan stressen (of toch minder) want ook in het springparcours durft hij in de staak gaan. Ook dus weer hier om hem te tonen hoe leuk het is of kan zijn en bij het springen is dat toch zeker wel gelukt, daar deed hij heel hard zijn best!

Ik ga er 9 mei heen, via vlp (ondanks dat ik eigenlijk een lrv'er ben :)).
Had ik helemaal niet aan gedacht, aan dat springen. Ik moest meestal voor de cross al springen!
Ik heb ook zo'n pony gehad die altijd 'spooky' reageerde, op die manier komt het heus wel goed hoor. Geduld geduld geduld :)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 12:39

Karen : je hebt helemaal gelijk! eigenlijk mag ik hem niet laten doordraaien. Maar mijn excuus van de dag : als ik hem dus streng terug naar rechts zet komt hij kaarsrecht omhoog :=
en omdat hij gewoon moet leren dat vooruit zoveel leuker is heb ik hem inderdaad doorgedraaid :) Met andere paarden ben ik mij heel erg bewust van het terugdraaien, maar bij hem lukt het me nooit :=

Ik had daar ook 10 minuten kunnen staan vechten, maar zo gaat hij nooit leren dat het ook leuk kan zijn, tis een speciaal paard en ik moet dus altijd een middenweg zoeken :)

Bloempjeh: dit is een VLP 60cm (dit topic dus) en inderdaad bij mij ook als lrv'er (dit is Affligem trouwens, erg aan te raden om 2 mei naar daar te gaan met LRV want het is een prachtig parcours! )
LRV zie ik dus meer zitten omdat dressuur voor Aspiranten dan laatst is en ik misschien dan wel een normale proef zal kunnen rijden.

edit : wat vinden jullie van zijn roze outfit? 8-)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:42

Tja ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet zeggen.
Ik zie een paard wat naar mijn gevoel een beetje een loopie met je neemt en ik geef hem eigenlijk groot gelijk... :j
Je zit er als lucht op, zowel in de dressuur springen en je cross.
Rijd hem er aan, zoals je dat thuis ook doet.. Tuurlijk je paardje kan/mag bang zijn, maar als jij daardoor verder niks doet en alleen braaf tegen hem praat wordt die angst alleen maar bevestigd.
Probeer gewoon netjes je figuren te rijden en geef hem die extra steun die hij nodig heeft door er gewoon aan te blijven rijden en zelf ook het gevoel te geven dat er helemaal niks aan de hand is.
Rijd je parcourtje lekker in galop, dier is totaal niet in balans voor de sprong met zo weinig tempo.

Laat merken dat je erop zit!!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:46

Ik heb het gisteren toevallig doorgegeven maar wel een beetje laat vrees ik. Hoop dat ik er nog bij pas de 2e ;)

Emilia

Re: Implicit @ eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:48

Wat een heethoofd maar je gaat er goed mee om. Maar wat ontzettend belachelijk dat je in en maisveld moet rijden. Ondanks dat dit een SGW was. Ze kunnen toch wel voor een betere plek zorgen en zoniet dan maar geen concour organiseren.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:52

Emilia schreef:
Wat een heethoofd maar je gaat er goed mee om. Maar wat ontzettend belachelijk dat je in en maisveld moet rijden. Ondanks dat dit een SGW was. Ze kunnen toch wel voor een betere plek zorgen en zoniet dan maar geen concour organiseren.

Dat denk ik echt vaak! En meestal is de ruimte om in te rijden echt een RAMP!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 12:53

doom : ik begrijp je reactie, maar dit is echt een bijzonder paard en ik weet heel goed dat wat jij hier nu zegt gewoon niet zou helpen. Ik rij trouwens de delen van mijn parcours die naar rechts zijn in galop, die naar links niet omdat die galop nog heel moeilijk is voor hem en hij al moe was. De sprongen zijn zo laag dat het helemaal geen kwaad kan om te draven :) springen is voor hem moeilijker vanuit galop (maar hij leert het wel hoor, daar zijn we mee bezig en voor zijn blessure in september liep hij parcours 80-90 foutloos rond op concours)
en geloof mij, ik bleef gewoon rijden, ik ben nog nooit zo rustig met hem blijven rijden, dit was voor ons echt een hele stap voorwaarts. Hij was zo bang dat mijn hulpen om "echt" goed te lopen toch niet zouden doorkomen en hem alleen maar onzeker zouden maken.
nogmaals : ik begrijp waarom je dit zegt hoor, maar in dit geval helpt het niets, dat hebben we al geprobeerd :)

Emilia : binnen de LRV gebeuren deze bodems wel vaker hoor, dit is niet abnormaal :) voor de rest was het terrein super in orde, enkel de dressuurringen gaven dus nog een probleem.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:53

ja maar gewoon op gras en dan weinig ruimte daar kan ik nog mee leven maar in een maisveld? Lekker voor de benen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 12:54

emilia : het waren geen stoppels meer hoor :) denk dat de meeste paarden er niet zo heel veel last mee hadden

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:00

SofieBeau schreef:
emilia : het waren geen stoppels meer hoor :) denk dat de meeste paarden er niet zo heel veel last mee hadden

Nee maar wel gewoon zware landbouwgrond. Misschien maak ik me ook wel te druk hoor. Nu weer ontopic :D

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:40

SofieBeau schreef:
K (dit is Affligem trouwens, erg aan te raden om 2 mei naar daar te gaan met LRV want het is een prachtig parcours!
Ja parcours is mooi geworden eh, als je bedenkt dat er een paar weken geleden nog niets stond... Ik ga daar altijd lopen op die Finse piste :))

Outfit is leuk, maar roze is niet mijn kleur :+

Wat het rijden betreft, denk idd dat het geen simpel paard is, chapeau dat je hem toch zo rondkrijgt!

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:08

mooi paard.
alleen het zou niks voor mij zijn zo schrikachtig
Respect voor jou geduld