Amazing tygo @ work (verbetering?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FroukeW

Re: Amazing tygo @ work (verbetering?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:30

Wat een verschil zeg wat gaaf !

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:22

Erg groot verscik. Je mag je trotsheid dan ook tonen : ga rechtop zitten met rechte schouders en laat je benen meer afhangen. Nu zit op het oog heel gespannen terwijl je wel veel bereikt hebt. Dus als dat gaat tonen, beetje meer Anky zeg maar dan is het plaatje nog mooier.

AmazingTygo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 10:26

mijn punten waren 163 en 172. met die laatste punten was ik al wel blij mee.
was 1e keer officieel buiten voor hem, en het was ook zijn 3e wedstrijd pas dus. ;)

De 1e punten waren laag omdat ik in de verkeerde galop zat en was zo druk bezig met alles dat ik dit niet eens door had :+ (normaal springt die ook altijd goed aan, of ik verbeter) dit leverde 3x en 3 op.. dus dan mis je al veel punten als je dit gewoon een voldoende had. ik was zelf ook super zenuwachtig en gespannen, dus dat klopt wel dat je dat kan zien haha.

maar de volgende keer beter, hij liep met inrijden echt super! hij ging zelf naar beneden en hoefde er weinig voor de doen, hiervoor was ik er nog wel druk mee om hem erin te houden. en de proef zelf ging best netjes. hiervoor had ik ook steeds op de coupon staan: geen stelling, verkeerde stelling, niet nagevelijk.. Nou en dat stond er dit keer geen 1x op hahaha!! dus daar was ik wel blij mee.

ik kan wel rechtop zitten haha:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YRFFBSBL.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BNZBSHBJ.jpg

ik trek vooral mijn benen heel erg op, hierdoor krijg ik ook die stoel zit. Ik zal vandaag even proberen de beugels nog 1 gaatje langer te doen. kijken of dit nog helpt.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:44

Dat is veel beter. Wat ook helpt is je benen langs het paard overdreven naar voren en achteren te zwaaien en dan af laten hangen. Misschien een dag centered riding gaan doen?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:08

Ik had (of heb.. geen idee) ook heel veel last van stoelzit. Dit heb ik opgelost door echt heel veel na te denken bij hoe ik zat.. dus echt je benen onder de rest van je lichaam leggen en niet er voor..
Tijdens het lichtrijden kun je het bijvoorbeeld ook oefenen door twee keer te staan en dan weer te zitten.
Sowieso je beugels een gaatje langer.. en probeer voor een spiegel of een raam even te kijken wat een mooie beenligging is en hoe dat voelt.. dan weet je ook ongeveer hoe je ze moet houden..

Verder vind ik het echt een ontzettend fijn plaatje.. jullie zijn echt een stuk vooruit gegaan. Ga zo door, je mag er trots op zijn!! :D

Gerianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:20

beugels mogen iets langer.
maar verder echt een verbetering!
netjes!:D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 15:31

Het is echt wel een verbetering!
Let er goed op dat je je onderbenen netjes naar achteren houdt en rijd je paardje wat meer vanuit zijn achterhand naar voren :j .

Jokemarthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:54

Ziet er een stuk vriendelijker uit !

Ga zo door.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:57

Wouw wat een verandering zeg! :oo Je beugels mogen inderdaad wat langer, maar echt al een hele verbetering :) Komt helemaal goed met jullie :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:04

Probeer m iig scherp voor je been te krijgen, dan hoef je je benen ook niet op te trekken om te drijven. Je probeert zo te zien met je hakken te drijven, daardoor moet je je benen wel zo optrekken.

Let ook op je terugwerkende binnenhand, dat is de reden waarom foto 8 zo a-relaxed eruit ziet.

Misschien zijn een paar zitlesjes wel een idee, dan ben je snel genezen van optrekkende benen. (Ik zal je niet vertellen hoeveel spierpijn je achteraf hebt :oo )

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:35

zeker een verschil super mooi paard.
loopt wel lekker...

AmazingTygo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 12:52

dankje voor alle reacties! ik ga er zeker aan werken.
Ga ook nog een keer extra dressuur les erbij nemen, dat iemand mij er ook steeds op wijst waar ik aan moet werken.
Ik probeer nu ook zonder beugels te beginnen met rijden, zo moet ik mijn been wel lang houden. dit werkt voor mijn gevoel wel goed.