Jong paard kruipt achter de teugel, wat kan ik doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:33

laat hem eerst eens wat langer aan de voorkant.. en ga op je zit rijden!
Denk niet dat het goed is voor het paard om zo hoog te lopen, aangezien die zijn rug zo niet los kan laten!
En een ander zadel zou idd geen overbodige luxe wezen :)

Ik vind het een leuk paard, maar vergeet even dat ie in de krul moet... Dat komt allemaal nog wel, ik denk dat je jezelf en het paard daarmee enorm in de weg zit.
Heel veel plezier samen en hoop dat je er iets aan hebt..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:34

Ik zou lekker gaan lichtrijden en de voorkant eens los laten. Hij loopt vrij opgericht en niet op zn eigen benen.
Leer hem eerst maar eens actief, in balans, recht en ontspannen te lopen. Daarna kun je die voorkant eens gaan oppakken.
Grof gezegd kweek je op deze manier een paard dat hard in de mond is, de rug weg drukt en in de krul getrokken moet worden.

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 20:35

ik ga er echt aan werken ik hoop dat mijn zadel snel binnen komt ne normaal rij ik ook niet met dit zadel maar het zadel waar ik normaal mee rij was gister mee op wedstrijd

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:41

Sorry, maar ik snap echt niet dat je met een jong paard van 4 wat nog zo veel moet leren en wat je pas een week hebt met een ander zadel gaat rijden (wat wrs niet eens goed past en zowiezo voor jou te klein is). Ga dan toch niet rijden voor die ene keer!!! Je kunt zoveel vernielen met 1 rit met een slecht zadel. Die rug daar wil je hopenlijk nog 20 jaar van kunnen genieten. Dus wees er zuinig op!!!

Ik heb momenteel zelf een 6 jarig Fries (10 mnd in bezit) en heb een te krap zadel. Zodra ik dat wist (zo'n 6 weken geleden, had zadel bij paard gekocht, eerste 3 mnd niet kunnen rijden wegens blessure van mijzelf, toen ik net weer reed werd het winter kon ik weer niet rijden door bevroren bak, en toen kwam er iemand die zei dat mijn zadel te krap was....) heb ik dat kreng in mijn auto gegooid en ligt hier nu te koop te wezen. Ik heb een ander zadel wat ik mag lenen, maar dat is een merkloze boomloze met een westernpad eronder. Het duurt nog even voor ik mijn nieuwe zadel in huis heb. In die tussentijd rij ik niet, longeer mijn paard op diverse manieren, doe grondwerk, clickeren etc. Het merkloze boomloze gebruik ik nu zelfs niet hoewel die goed ligt. Simpel omdat ik mijn paard goed ontspannen wil hebben als mijn nieuwe zadel komt. Bij dit paard is 3 jaar gereden met een slecht passend zadel en nog loopt hij te stressen als ik met een simpel dekje en longeersingel aan kom zetten. Het heeft hem zo'n pijn gedaan! Dus aub wees zuinig op je paardje!

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 20:43

is het misschien goed voor hem om lange wandelingen rechtuit te maken met een ander paard erbij?

ik ga dus ook niet meer rijden met een zadel dat neit past