Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

,
DDW1190 schreef:Slokkie: Nee tuurlijk niet, daarin ga ik mee!
Maar er zijn zat mensen die uit frustratie gaan schreeuwen en heisteren bij hun paard, Omdat iets niet lukt of ze hebben hun dag niet.
Ik kan mij daar heel erg voor opwinden en het liefst loop ik er dan bij weg!
De ruiter is het paard dan niet waard.
. Hou me lekker bezig met mijnrandie schreef:maar denk je nou echt dat die mensen zich daar wat van aantrekken? Je krijgt een grote muil terug, en volgende dag is het weer hetzelfde liedje..Je verdoet dus gewoon je tijd en je krigjt er zelf alleen maar frustraties door..Mensen die dit doen zijn in omgang vaak ook niet heel fijn als ze boos zijn.
Soms is hard in komen even "nodig" om verdere gevolgen te voorkomen. En je kan dan wel zeggen "als dat nodig is heb je niets op wedstrijd te zoeken" maar als het dier enkel het gedrag op wedstrijd vertoont zal je het toch daar een keer moeten aanpakken wil je het oplossen.
. 

En te bedenken dat mijn jury nog zei dat ze ze verdient had ook.
Als die knol voor de zoveelste keer een "poging tot moord" onderneemt en daarbij niet alleen zichzelf maar ook nog eens mijn vege lijf in gevaar brengt, dan stap je vanzelf af van die 1 of 2 klappen...

Ik zou trouwens niet weten hoe ik zou reageren als iemand het lef zou hebben mij weg te trekken bij mijn paard... Ik heb veel zelfbeheersing maar geen idee of ik op zo'n moment nog aan zelfbeheersing zou doen. Je hebt met je handen van anderen af te blijven wat mij betreft. Zeker als je niet weet hoe het zit. 
Ayasha schreef:Als ze bijten heb je IMO niks aan een mep op de schouder.
En een schop onder die buik is ook maar net wat ze doen, als t peerd net zelf een schop heeft uitgedeeld kan ik er ergens inkomen dat ze eentje terug geven waar ze'm kunnen raken. Maar zonder duidelijke reden een schop onder de buik vind ik ook not done.Ik zou trouwens niet weten hoe ik zou reageren als iemand het lef zou hebben mij weg te trekken bij mijn paard... Ik heb veel zelfbeheersing maar geen idee of ik op zo'n moment nog aan zelfbeheersing zou doen. Je hebt met je poten van anderen af te blijven wat mij betreft. Zeker als je niet weet hoe het zit.
En die 600kg denkt, zo gauw ie op wedstrijd komt "huj feest!" en als er ongelukken gebeuren komt de "doettieandersnooit!
"
.Citaat:Nee hoor zie je niet. Ik was op zo'n moment ook bijzonder boos op die dame, hoe kan je nou "serieus" op een paard over komen als je er met een smile op zit?
. Je hoeft er niet met een smile op te zitten maar wanneer je echt boos raakt ga je te ver. Ik sta ook voor de klas en "speel" boos ben het zelden. Waarom? Omdat je dan nog in staat bent om doordachte keuzes te maken en jezelf niet te kakken gaat zetten. Idem met paardrijden, ik ben helemaal niet tegen klappen schop of wat dan ook. Maar het moet niet voortkomen uit onmacht, want je hebt er 9 van de 10 keer niks aan.
.