Het is inderdaad zo dat ze nu wel meer schrikkerig is dan vroeger. Maar ik ben er eigenlijk wel veel mee bezig geweest toen ze thuis was met stappen aan de hand en borstelen, veel aan haar hoofd proberen komen, want dat mocht ik ook niet meer doen. Dus tis niet zo dat ik haar gewoon op de wei heb gezet en dat ze daar maar stond. Ik wist ook dat het in het begin moeilijk ging zijn en dat ze me echt moest vertrouwen na heel dit gebeuren. Moet zeggen dat we er nu niet zoveel last meer van hebben. Af en toe dat ze wel een schrikt aan die ene kant, maar dat neem ik er maar bij. Ik mag ook alweer gemakkelijk aan haar hoofdje komen
dus ze neemt het wel goed op. Maar twas inderdaad wel een spannende periode voor ons. Want het leek op een gegeven moment alleen maar slechter en slechter te gaan. Nuja, voor deze zomer krijgt ze zeker een vliegenkap op en een goed vliegendeken. Vorige zomer had ze alleen maar een vliegendeken op, aan een vliegenkap had ik nog nooit gedacht eigenlijk. Maar tis maar als je zoiets tegen komt dat je je er bewust van bent.@ helene: Héhé jap, ik ben ook echt blij dat ik eindelijk terug wat kan rijden met haar na al die miserie. En nu hopen dat het goed blijft. Want tis telkens wel iets geweest als alles super ging.. typisch. Maarja, laten we hopen dat het nu zo blijft
bedankt@ robby: Danku

@ paardebloem: Voor ik terug begonnen ben met rijden heb ik haar wel een tijdje gelongeerd zodat ze terug wat conditie kreeg. Tis niet zo dat ik haar zo maar opeens terug uit de wei genomen heb en dat ik er terug direct ben in gevlogen. De eerste keren dat ik reed , reed ik haar trouwens maar 20min, en merendeels was stappen. Draf was toen ook steeds vw nw dat ik reed. En inderdaad, je ziet geen stapfoto's, maar dit wil niet zeggen dat ik niet heb ingestapt en tussenin gestapt heb enz. Ik moest gewoon 15 foto's echt selecteren uit een hoop goede foto's. Dus dan zet ik liever geen stapfoto's. Tis ook zo dat mijn fotograaf niet constant bij mij was want die was bezig aan de stallen en kwam af en toe eens foto's nemen. En ze had er helemaal zin in die dag , dus waarom niet effe crossen?
@ kyno: Ik ben inderdaad soms wat te streng met m'n hand. En het is inderdaad zo dat ze vaak haar mond opent.
Toen ik nog volop les nam deed ze dit ook, ik heb toen gevraagd aan mijn lesgever waarom ze dit precies deed en hij zei dat het kon zijn doordat haar evenwicht nog niet goed was. En dat het gewoon een kwestie van oefenen is en weten wanneer ik moet inwerken en wanneer niet. En ik merk ook dat ze dit meer doet als ik al een hele tijd niet meer gereden heb, dan dat ik iedere dag zou rijden. In mijn oude topics heb ik daar ook al zoveel commentaar op gekregen. Ze doet het trouwens ook soms wanneer ik gewoon een losse binnenhand heb. Dus weet niet precies of het echt door mijn strenge hand is dat ze dit doet, het zal er wel mee te maken hebben. Maar ze doet het ook zo vaak wanneer ik niet streng ben met m'n hand.
@ JulieDR: ze valt idd nog wat op de voorhand, maar ik vind het ook maar normaal dat ze nog naar voor durft te vallen na zo'n lange tijd rust. Maar bedankt

En iedereen die zegt dat mijn zadel teveel naar achter ligt.
Ik heb mijn zadel nog geen jaar, heb hem laten aanpassen door een goede zadelmaker, m'n zadel ligt dus al altijd op die plaats.
Tis inderdaad zo dat mijn zadeldoek enorm naar voor ligt, misschien heeft dit wel een vertekend beeld, want jullie doen net alsof m'n zadel in haar nek ligt
Nuja, ik zal er volgende keer eens op letten om hem wat meer naar achter te leggen.Bedankt voor het commentaar