Manegepaard @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 20:38

Farfalla_ schreef:
Ik had graag nog wat meer foto's gezien, want van 5 foto's is het allemaal wat moeilijker beoordelen dan van 10 foto's. Verder moet je echt om je handen gaan denken, als je je handen zo krampachtig? naar beneden houd, bouw je onbewust spanning op. Lijkt mij niet fijn rijden in ieder geval, met je handen zo laag. En zo kan je er natuurlijk ook niet veel mee....

Maar verder vind ik het er leuk uitzien!

Is dit niet op die manege in Groesbeek, aan de Cranenborgsestraat? Volgens mij heb ik hier 2 weken geleden wedstrijd gehad...

Okeee dankje ;)
Ik zal binnenkort weer een keer foto's maken, ben nu druk bezig met mijn houding te verbeteren (meer ontspannen en naar de ontspanning toe rijden).

Jaa inderdaad, dit is in Groesbeek @ Cranenburgsestraat, Manege de Horst!
Had je, ondanks het slechte weer, goed/fijn gereden :)?
Ik moet zeggen, vorig jaar vond ik het leuker. Toen was er meer geregeld+georganiseerd..

lindake

Re: Manegepaard @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:41

Moderatoropmerking:
Enkele reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:37

Gaaf paard! Ben voor een studentenwedstrijd een paar weken geleden bij jullie op de manege geweest. Mooi hoor! U-Malka liep volgens mij de M2 proef.

Vind dat je supernetjes rijd voor de tijd die je bezig bent. (Voor mezelf een mooi voorbeeld.) Mij vallen inderdaad de handen op maar daar kan je met de mooie uitleg goed aan werken.

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:38

mooi paardje
en idd let op je handen

xIsmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:14

Je zit een beetje in 'stoelzit' en dat is jammer. Ook mogen je teugels wel iets meer op maat, en t lijkt of je niet heel actief rijdt. Voorderest vind ik het een leuke combinatie!

Joketjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:50

neem je teugels wat korter en je handen iets meer naar voren.. dat gaat al veel helpen :)

Michellee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:33

Klein tipje (is wel al gezegd maar wil er nog wat over zeggen)
Als je je handen zo blijft houden, dan kan het zijn dat het pijnlijk word. Bijvoorbeeld als je een keer op een paard rijdt die dit niet gewend is en dan gaat trekken. Dan schuren je handen tegen het zadel en dat kan pijnlijk zijn. Ik heb het zelf meegemaakt! Maar maak je geen zorgen, ik heb dit probleem ook. Moet er zelf ook heel hard aan werken! Komt helemaal goed, toch? :D

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 19:03

Dankjewel weer iedereen :D
Hoe meer tips hoe beter :j
Ik ben druk bezig met mijn houding te oefenen en het gaat al stukken beter! Binnenkort weer nieuwe foto's laten maken..
Maar toch wil ik graag nog meer tips over mijn 'oude' houding, want dan weet ik waar ik nog meer aan moet werken ;)