haflinger Winner @ beleren..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:05

Leuk beest! Komt vast helemaal goed met beleren! Ik denk dat het zadel wel redelijk ligt hoor, het is gloednieuw zeker? Het ziet er vast beter uit als er een aantal keer vaker op gezeten is...

Succes!

Def

Re: haflinger Winner @ beleren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:22

Leuke haf!! Wat is zijn afstamming, hij heeft zo'n 'bekend hoofd'
Wat een gezeur over die beugels... laat hem nu maar goed wennen aan al het geklapper om hem heen, dan kijkt hij straks nergens meer van op en daar heb je alleen maar profijt van.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 22:49

Het zadel is inderdaad gloednieuw. Femke ( mijn zusje ) heeft er welgeteld 1 x opgezeten, dus op het zadel en op de pony. Dit was tijdens een les , de instructrice had Winner vast en hij deed niks. Wij kennen Winner al vanaf zijn geboorte, en hij ons dus ook. Hij doet geen vlieg kwaad en zet geen stap verkeerd. Het blijft een dier dus hij kan ook schrikken, maar die kans is vrij klein, vandaar dat het halster volgens ons wel kon...

en zijn vader is Wirbelstein, misschien dat je dat erin herkent ??

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:39

hee nienke,
haha wat grappig winner zo te zien.
ik weet nog precies hoe hij naast dinja als klein veulentje van een paar maandjes oud liep te huppelen.
Het ziet er goed uit, ben benieuwd hoe het er uit ziet over een paar maandjes!

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:41

wat een prachtige manen :9

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 15:20

lisanne112 schreef:
hee nienke,
haha wat grappig winner zo te zien.
ik weet nog precies hoe hij naast dinja als klein veulentje van een paar maandjes oud liep te huppelen.
Het ziet er goed uit, ben benieuwd hoe het er uit ziet over een paar maandjes!

over een paar maandjes moeten we maar eens met z'n drieën een flinke buitenrit gaan maken...hier of bij jou. We hebben nou een trailer, dus we kunnen alle kanten op..

;)

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:22

die manen <3 !!!
en ziet er goed uit! beter dan met mijn paardje de eerste keer! die bedacht alleen maar te bokken ( een half uur lang :+ )

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:05

Wij hebben nu ook een trailer al een tijdje dus dat gaan we zeker doen!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:24

bulck schreef:
blonde_007 schreef:

Het zadel is door een goede zadelmaker aan Winner aangepast, dus dat ligt wel goed hoor.. ;)

Dan is hij ofwel blind :Y) of je pony is al heel hard veranderd op korte tijd. Maar met deze ligging ga je hem wss doen schrikken als je gaat zitten, want dan gaat je zadel achter drukken (ivm dat het los kan komen) en als die moest bokken, zit je gewoon op een klapstoel.

En veiligheid voor alles toch, het is onnodig om je pony een dergelijke ervaring (ok is wat doemdenkend, maar mogelijk) te laten opdoen. Zeker als ik toch uit je tekst opmaak dat jullie alles rustig aanpakken.

Is geen kritiek ofzo, maar het viel me gewoon op

Dit viel mij ook als eerste op.
Ik vind het zadel ook wat lang, Het lijkt alsof het achterste punt van het zadel op de lendenen drukt.
Doordat hier geen ribben aan vast zitten is de ondersteuning niet optimaal en dit pijnlijk voor het paard.

Maar kan ook lijken:)

Wel leuke haf

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:28

Ik vind het er goed uit zien. Mijn paard is ook veel aan t halster gelongeerd toen ze zadelmak gemaakt werd. Als je zorgt dat er een goede basis in zit kan het weinig kwaad. Ook goed dat je zusje er gelijk les bij heeft.