Zander, Parcival X Disconto Klaar voor L2??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:58

Mellanie_ schreef:
ik weet het, maar toch prik ik hem niet, dat zou zielig zijn. :)

als je je tenen zo naar buiten draait prik je volgens mij toch altijd (onbewust) je paard.
Verder vind ik het er wel fijn uitzien!
Leuk paard! Succes

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:07

Hee Melannie :)

Leuk om jou hier op bokt te zien!
Ziet er goed uit, ik denk dat je wel klaar bent voor de L2.
Er zullen altijd punten zijn die beter kunnen, maar dit leer je ook door te doen.
Je krijgt immers op je coupon wel te zien waar je aan moet werken.

xx Kim

Anoniem

Re: Zander, Parcival X Disconto Klaar voor L2??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:50

Ik vind dat het wel kan hoor...
Kom op, je kan toch altijd proberen? :)
Zoveel moeilijker dan het L1 zal het niet zijn.

Ik vind het er netjes uit zien, ik ben ook een voorstander van thuis wat lager en ronder rijden dan de 'wedstrijdhouding', omdat je daarmee de rug van het paard losser houdt... In mijn ogen dan toch :D

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:00

KimENlinda schreef:
Hee Melannie :)

Leuk om jou hier op bokt te zien!
Ziet er goed uit, ik denk dat je wel klaar bent voor de L2.
Er zullen altijd punten zijn die beter kunnen, maar dit leer je ook door te doen.
Je krijgt immers op je coupon wel te zien waar je aan moet werken.

xx Kim

Heej wat leuk lang niet gesproken!
indd :D

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:01

Bizzybijtje schreef:
Ik vind dat het wel kan hoor...
Kom op, je kan toch altijd proberen? :)
Zoveel moeilijker dan het L1 zal het niet zijn.

Ik vind het er netjes uit zien, ik ben ook een voorstander van thuis wat lager en ronder rijden dan de 'wedstrijdhouding', omdat je daarmee de rug van het paard losser houdt... In mijn ogen dan toch :D

in mijn ogen ook :P

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:38

ik vind het overdreven wat sommige mensen hier zeggen over de halshouding. Je zult echt niet zwaar afgestraft worden als je je paard iets ronder insteld. Je kunt je paard beter ontspannen en iets minder hoog ingesteld de proef door laten gaan dan gespannen en hoog. Mijn vijfjarige paard is moet nog veel meer op de achterhand komen en hoger ingesteld worden. Ik ga toch L2 proberen te starten. Met de paarden die ik L2 heb gestart in het L2 heb ik niet hoger ingesteld en kom eigenlijk altijd met goede winstpunten thuis.
Ik ben van mening dat je paard in het M1 hoger ingesteld moet worden.

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:11

je moet je paard iets hoger rijden, en je handen iets hoger doen en er lekker eigenwijs erop gaan zitten,
het is L2 waardig, probeer eens een L2 wedstrijd te rijden en kijk dan op de coupon voor commentaar waar je aan kunt werken (aangezien je niet echt oefeningen laat zier ;) )

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 14:20

Indd, een ontspannen proef is veel belangrijker,
en het gaat maar over een overgang van L1 naar L2.
Als het nou van Z2 naar ZZL was OKEY :P maar dit is gewoon nog de zelfde (Lichte) Klasse.

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:48

Ik vind hem lekker lopen en inderdaad, thuis beter iets lager en ontspannen dan er de stress in te rijden omdat hij het (nog) niet aankan. Ik zou toch echt wel op je hakken letten. Nu lijkt het of je constant zit te prikken in je paardje!

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 17:00

Okejh als er nou nog tips binnen komen, leuk! fijn :) maar ik heb nu genoeg tips over me voeten. das zo jammer van bokt, er word altijd zo lang doorgehamerd over het zelfde.
graag alleen nog tips die nog niet zijn gezegd ;)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:18

Mellanie_ schreef:
en toch moet ik van mijn instructeur altijd wat ronder of zelfs nog wat lager instellen omdat hij heel snel niet meer over zijn rug loopt en dan krijg je een heel stijf beeld. daarom zit de oprichting er dus nog niet echt geweldig in.
ik probeer veel overgangen en schijnovergangen te rijden enzo om het wat beter te maken.
ook heeft hij heel lang rugklachten gehad. die zijn nu sinds kort door een nieuw zadel verdwenen. daarom doe ik nog wel veeel voorwaarts neerwaarts en dan flink actief houden.

Ten eerste: Super leuk paard heb je !
Ronder en lager is niet erg en kan ook gymnastiserend werken maar probeer dan wel meer zijn neus eruit te rijden en de balans te bewaren. Van oprichting is nog totaal geen sprake! (kan ook nog niet in dit stadium van de opleiding waarbij het paard nog op de voorhand loopt). Als hij te licht is in de hand blijf je druk opzoeken totdat hij rekt en zo kan je zijn neus er uit rijden.
vw -nw en actief houden is een goede oefening probeer daarbij je paard actief te houden terwijl je een paar passen terug rijdt (in tempo) een ophouding geven en weer loslaten en activiteit behouden. Daarmee zal de balans verbeteren en het achterbeen meer ondertreden en vandaar uit komt dan de oprichting (dit kost heel wat maanden training)

Succes jullie zijn een leuke combi!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:22

Ik denk persoonlijk niet dat je er klaar voor bent, gewoon kwa rijden. Misschien is dit topic handig:

[RT-D] De juiste nageeflijkheid....

Hoe gaat het wijken overigens? Dat is best belangrijk namelijk, tis niet alleen het beeld, he! Gaat vooral om ontspannen nageeflijkheid!

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:24

Zoals hierboven gezegd zag ik op de 'wijk' foto ook niet echt dat hij wijkt, maar dat was ook wel moeilijk te zien vanaf deze foto, je had dan beter ook een foto van voor moeten laten zien om dat beter te kunnen beoordelen.

Ook loopt je paard een beetje op de voorhand, zijn achterbeen is al bijna van de grond terwijl zijn voorbeen het volle gewicht draagt. Daar zou je dus nog wat aan kunnen doen. ;)

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 16:33

hmm, vind zelf niet dat hij op de voorhand loopt en mijn intructrice ook niet :)
Maar ieder heeft zijn eigen mening op bokt en daar is niets mis mee :)

Gerianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:15

rechtopzitten en langmaken is en handen en benen stil is heel belangrijk in de L2.

verder vind ik wel dat je klaar bent voor de l2:D

succes ermee:D

Jessicoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:09

Ik vind het er netjes uitzien!
Probeer inderdaad je handen meer te 'dragen' ..
Zodat je niet t hoofd van je paardje naar beneden 'drukt' maar juist door jou 'gevoel' in de handen dat hij mooi met zijn koppie naar beneden gaat en het op gaat 'zoeken'.
zoals je zelf ook al zei , je tenen naar binnen en denk er om dat je netjes recht op blijft zitten..
Ik zou zeggen veel succes en op naar de L2! :D

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:57

hee Mell,
wat een mooi paardje heb je toch!
probeer je handen iets te dragen en je hakken iets uit te drukken is met doorzitten makkelijker! :D
ik zou trouwens wel vaak het doorzitten oefenen en dan lange stukken omdat het nog best lastig is, maar het ziet er verder super uit!
probeer hem idd iets meer op te richten maar hij loopt zo wel netjes over de rug!
nog veel succes :D