na lange tijd weer van start!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:57

Leorah schreef:
Thessa dank je, ik begrijp wel wat jullie bedoelen, dat is het nadeel van foto's (stilstaand beeld), zoals gezegd, ik plaats over een weekje ofzo nog wel even weer foto's van hoe het dan gaat. Dit zadel is misschien niet heel geschikt, ik kijk iig verder totdat ik de perfecte heb. Kreeg een tip over massimo-zadels, dus daar ga ik me wel even in verdiepen.

Ik heb voor beide een kent & masters zadel. Nog een vrij nieuw merk, niet te duur en mogelijkheden tot verstelbare bomen! Heerlijk zadel vind ik!

Groetjes Thessa

aerdenhout1

Re: na lange tijd weer van start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:41

Sorry als je je aangevallen voelt, maar ik ga uit van wat ik zie op de foto's en dat is geen Z amazone!
Misschien dat je op je Z paarden heel anders zit, dat kan ik natuurlijk niet weten omdat ik dat niet kan zien.
Zou zeggen..plaats daar eens een paar foto's van!

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:47

Is een H singel (H-girth) niets voor je om het zadel op zijn plaats te houden? Mocht je er financiële ruimte voor hebben dan is een Wow zadel een aanrader en niet alleen wat betreft pasvorm.

Het zadel ligt inderdaad te ver naar voren maar ik vind het zitvlak wel meevallen, ik kan vanaf de foto's niet zien of het zitvlak te klein is, als je de beugels een gaatje langer doet zit je waarschijnlijk al minder op de achterkant en ziet het er wel passend uit.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:27

Beenligging is wel goed, maar dat zadel daar moet je eens goed naar kijken :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:29

Ik vind de TS nogal defensief reageren als ik heel eerlijk ben. Het feit dat je paarden op zo'n hoog niveau hebt gereden, betekent niet dat lezers van jouw topic dan maar geen commentaar meer mogen geven. Wanneer je een topic opent in HAW vraag je om commentaar, ookal is dit niet over punten die je zelf niet aangeeft. In dit geval is je beenligging niet je zwakste punt, al geef je dit zelf wel aan. Door de topiclezers is opgemerkt dat je aandachtspunten meer bij je handhouding liggen, zij weten in eerste instantie ook niet jouw achterliggende gedachte hierbij dus het is dan vrij voor de hand liggend dat hier reacties op komen. Hetzelfde geldt voor je zadel. Ik begrijp dat je een dilemma hebt, aangezien je zelf aangeeft dat het zadel naar voren schuift aangezien je paard geen schoft heeft, maar een staartriem geen optie is. Toch mag duidelijk zijn dat dit ook niet de beste oplossing is, aangezien het zadel noodgedwongen naar voren schuift wat me niet fijn lijkt voor het lijf van je paard. Eerder al las ik in dit topic over zadels bij Fjorden, Friezen, etc. Er zijn meer paarden die geen schoft hebben en toch zonder staartriem een passend zadel hebben. Ik denk eerlijk gezegd dat dit ook wel mogelijk is bij jouw paard.
Nogmaals, ik snap dat je niet blij bent met alle reacties in dit topic, maar hopelijk begrijp je dat deze reacties uit goede wil zijn.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:49

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Daarnaast dien je minstens 5 recente foto's te plaatsen waar men werktechnische commentaar op kan geven.