Bit en Bitloos door elkaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:05

Ik rij nu nog voornamelijk met bit en wissel dat af met bitloos omdat ik vanaf volgende week (verhuizing) helemaal bitloos wil gaan rijden.
Op deze manier heeft mijn paardje er ook aan leren wennen, maar ik merkte geen verschil ondanks dat ik dus afwisselde.

TurdusMerula

Re: Bit en Bitloos door elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:06

Paarden hoeven meestal niet te wennen, het zijn de ruiters die vaak moeten wennen. :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:09

ik rij mijn paard eigenlijk altijd met academische kaptoom, dus bitloos...alleen met buitenritten heb ik er wel een bit bij in en rij dan met dubbele teugels voor het geval ze er tussenuit wil ofzo (niet dat dat al eens is gebeurd maar toch een extra stukje veiligheid/veilig gevoel voor mij...)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:14

TurdusMerula schreef:
Paarden hoeven meestal niet te wennen, het zijn de ruiters die vaak moeten wennen. :D

Zou je denken? In ons geval niet, mijn paard geeft duidelijk aan met buitenritten liever een bit in te hebben *mafkees is het* :D

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:22

Mijn eigen paard reed ik zo bitloos mee weg, hij liep er zelfs veel fijner door.
Het paard van mijn vriendin rijd toch een stuk minder zeker bitloos. Ik merk toch een groot verschil in de reactie van de twee paardjes erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:28

Miryamk schreef:
Zou je denken? In ons geval niet, mijn paard geeft duidelijk aan met buitenritten liever een bit in te hebben *mafkees is het* :D

Hoe doet ie dat dan volgens jou?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:36

Heb 't gelezen. ;)
Toch vind ik het geen 'bewijs' of teken dat jouw paard graag een bit in wil hebben bij een buitenrit, sorry.
Heb je weleens een bitloos hoofdstel geprobeerd?
En hoe vaak heb je zonder bit een buitenrit gemaakt?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:38

Ik ben in bezit van een touwhalster. Mocht ik meer bitloos-ambities krijgen zou ik eerst via de bitloosvereniging verschillende optomingen proberen. Maar ik ben er eerlijk gezegd niet erg mee bezig. Na die ene keer (met andere paarden erbij ben ik wel vaker met touwhalster naar buiten geweest) heb ik het erbij gelaten. :)
Ik rij buiten voor de lol en als mijn paard aangeeft zich niet prettig te voelen dan doen we het gewoon op de 'oude vertrouwde' manier. Voor mij was het nl wel duidelijk dat hij zich niet op zijn gemak voelde ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:53

Silence heeft wel moeten wennen.
Waarom?? Ik ben begonnen met een kruislings systeem en daar raakte hij volledig van in paniek.
Dus dat zorgde duidelijk niet voor ontspanning.
Dus toen ik over gegaan ben op een side pull heeft hij wel even moeten wennen dat ie ook kan ontspannen met bitloos. Na enkele keren was de ontspanning er. Dus das toch echt wel wennen :P

Moderatoropmerking:
Topic verplaatst van NA naar RT.