Mijn onderlinge wedstrijdje bij mij op stal.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

celine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:39

Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:50

waarom heeft niet ieder paard het recht om fatsoenlijk en goed gereden te worden door een ruiter? Een fjord is steviger, blinkt meer uit in kracht dan in souplesse i.v.m. rijpaarden en ponies. Maar ze moeten evengoed hun rug goed gebruiken en kunnen evengoed d.m.v. slechte training naar de fillistijnen gereden worden in de benen. Ik zie niet in waarom niet ook een fjord fatsoenlijk gereden hoort te worden. En dan snap ik ook best waarom een ruiter een keer een wedstrijd wil starten om te zien waar ze staat in zijn/haar training.

En als ik zo oordeel vanaf de foto, zou het helemaal geen gek idee zijn om eens een startkaart aan te vrangen.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:52

Ja, dat zeg ik ook niet, alleen het zijn niet DE paarden die in de dressuursport hoog zullen komen.
dan zouden ze een andere bouw moeten hebben.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:00

ik vind het juist wel grappig, fjorden die ook goed kunnen dressuuren.
en ze kunnen zeker wel hoog komen. al zie je een sierlijker paard toch liever mee doen aan dressuur.
ik vind het igg kei gave foto's en een mooie fjord Haha!

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:08

Het lijkt me juist stoer om met een Fjord tussen al die dressuurpaardjes te rijden!!!

Leuke Fjord hoor!!!
En gefeliciteerd met je 3e prijs!!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:12

ook ik vind het een hele leuke fjord!
alleen idd die butsmuts, muts!!
er werd hier ergens gezegt dat er geen fjorden in het Z lopen, maar dat is niet waar!!!die zijn er wel degelijk.ik ben het er wel over eens dat niet alle fjorden zo rijtechnisch gebouwd zijn , maar sportfjorden zijn er wel degelijk, kijk maar eens in het profiel van loulou !!!!
en als je dan zo nodig wil zeiken over fjorden.....ga dan eens de strijd aan tegen een bokker met een fjord!!!!! wedden dat je het aflegt.fjorden zijn superveelzijdig,dus denk es goed na voordat je over een ander begint te zeiken!!!!

carlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:23

tjah, ik val o0wk niej zo op fjorden, maar ik vind dat ze best hoog kunnen komen als je er zelf maar wat aan doet!! met veel trainen kom j er dan wel..dat is trouwens bij iedereen zo als je niet traint op een paard ookal loopt die al Z dan kom je nog nergens lijkt mij..!! en zoals de foto's aangeven vind ik dat zij blijkbaar goed ge traind heeft want ik vind dat die fjord er mooi bij loopt..!! En trek dan niet de sierlijke paardjus voor want die kunnen ook zeker beroerd lopen!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:27

LEuk jah, dat je 3de bent geworden!
Goed hoor (of niet???)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:06

haha, thanx crossmonster Haha!

en op de foto's ziet het er netjes uit hoor! je hebt altijd mensen die niet zo van fjorden houden, maar ik trek me daar nix van aan. ben ik wel voort gewend Lachen

weet je toevallig hoe die fjord op de foto heet met dat meisje met die rode trui erop?

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:21

Angeliek schreef:
Ik vind fjorden net zo goed geen echte dressuurpaarden, maar dat is gewoon een feit.

Zodra je ergens 'Ik vind' voor zet is het geen feit meer.

Citaat:
ik heb nog nooit een fjord in het Z zien lopen hoor.

Ik wel hoor.

Citaat:
Ja, dat zeg ik ook niet, alleen het zijn niet DE paarden die in de dressuursport hoog zullen komen.
dan zouden ze een andere bouw moeten hebben

Een andere bouw? Omdat ze zo lekker compact gebouwd zijn en dús makkelijker kunnen verzamelen Verward

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:37

Wat is het toch een knapperd he Haha!, onze Bonfire onder de fjorden!! *LOL*
Enne ik ben ook geen fjordengek!

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:18

hahah wel grappig... ik had een reactie gegeven omdat ze zei het is maar een onderlinge wedstrijd.. ja en..
En ja dat paard van Celine loopt wel te diep op de fotoos.. op 3 zekers... eentje is een twijfel geval.. en ik weet heel goed waar de loodlijn ligt....
Ik ken ook veel 'dressuur' geschikte paarden die nooit verder komen omdat de combinatie niet klikt.... wat dan.. sta je daar met je mooie halsje.... .ze heeft gewoon goed gereden... en als dit geen onderlinge wedstrijd was geweest was ze ook derde geworden....
een goede jury kijkt naar de combinatie.. en laat zich niet beinvloeden door welk ras het is..... maar hoe die loopt.
oh en degen die zijn paardje diep en achter de loodlijn rijd bij het opwarmen.. nooit gehoord van voorwaarts neerwaarts..... das losrijden

Tomm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:24

ik vind die foto met dat kleine meisje voorop heel mooi hoor.
thx voor de vele fotos.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:26

Nienke, je bent me voor Boos! Haha!
En ach, fjorden kunnen in de dressuursport niet hoog komen? Echt weer een slap argument van mensen die weinig of nooit een fjord hebben gereden Lips are sealed

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:42

Ik ga niet kibbelen over loodlijnen enzo. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik vind dat die eerste twee foto's echt proffi uitzien. Fjord of niet (ik ben helemaal voor een fjord, dus niet verkeerd bedoeld), de combinatie ziet er super uit. ZO.........

The_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:05

Ziet er knap uit hoor!

celine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:49

Ik zei ook dat 't er hartstikke netjes uit ziet.. maja jullie beginne mij af te kraken.. vooral doen..
vorige week is me verteld door een Duitse amazone die bij ons op stal voor een paard kwam kijken 't er goed uit zag en zelfs m'n paard wilde kopen en of ik niet daar wou komen werken en de paarden wou rijden.. dat ik toekomst zou hebben..

maar dat doet nu even niet ter zaken..maja als jullie dat vinden.. ik zeg altijd maar zo van iedereen kun je wat leren..toch? veel succes met je fjordje Lachen

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:03

he he meid toch.. volgens mij werd er meer gereageerd omdat je zo minderwaardig deed.. .zo van... ziet er mooi uit. ach is maar een onderlinge wedstrijd..... das niet aardig als je dat zegt..... en daarom zei iemand er wat van
en ja je zal wel toekomst hebben.. daar zeg ik niks van.. maar met zo'n instelling zul je ver komen.....
ach... daar is weer zo'n meisje met een paardje waar alle knopjes ingefokt zijn....
is niet fijn om te lezen, of wel?..

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:09

Grappig ( nouja.... ) dat jullie over fjord wel /geen dresuur paard beginnen, toen ik die foto's zag dacht ik, hee! ik zie steeds meer foto's hier op bokt voorbij flitsen van mensen met dressurende fjorden!
Gefeliciteerd met je derde prijs! Vind het er netjes uit zien

Nog nooit een fjord in de Z zien lopen? toch beter op letten!

Waarom zou een fjord niet kunnen dressuren op hoog nivo? een fjord is ook een paard...
Fjorden zijn nou niet mijn favorite beesten, maar dat ze het niet zouden kunnen? weet zeker van wel!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 22:15

Ingrid2 schreef:
Heel leuk beest en je zit er heel netjes op! Wie is de vader ? Hij heeft veel weg van mijn fjordenbeest... Succes ermee!

De vader van mijn fjordje is Barstad,ik vind ook een paar andere van bokt op mijn paardje lijken,raar is dat he !

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 22:23

Angeliek schreef:
dan zouden ze een andere bouw moeten hebben.

Ik wil je niet aanvallen maar dit is dus een verkeerde uitspraak want ik ken een fjord van het internet en die is dus z².
Hier een pic van m:
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/z2%20fjord(2).jpg[/img]

Zij zou ook eerst bij ons op stal een clinic komen geven.
Dit is toch wel HET bewijs dat fjorden ook hoog kunnen komen,je zou misschien iets meer moeite ervoor moeten doen maar ze kunnen het wel!!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 23:01

Liesje4ever"]
[quote="Angeliek schreef:
Ik vind fjorden net zo goed geen echte dressuurpaarden, maar dat is gewoon een feit.

Zodra je ergens 'Ik vind' voor zet is het geen feit meer.

Citaat:
ik heb nog nooit een fjord in het Z zien lopen hoor.

Ik wel hoor.

Citaat:
dan zouden ze een andere bouw moeten hebben

Een andere bouw? Omdat ze zo lekker compact gebouwd zijn en dús makkelijker kunnen verzamelen Verward
[/quote]

ik zeg dat IK nog nooit een fjord in het Z heb zien lopen, jij kan best eens een keer een fjord in het Z hebben zien lopen.

En ze kunnen wel verzamelen, maar ze krijgen soms wel een acht voor strekken, maar dat zijn maar enkelen.
waarom denk je dat er zoveel kwpnners in de dresuursport lopen?
Omdat die goed gebouwd zijn daarvoor.
Ik zeik het Fjordenras niet af ofzo, maar ik vind dat ze niet in de dressuursport thuis horen, Dressuur gaat niet alleen over het geven van de hulpen en de netheid en de verzorging, en hoe hij zn oefeningentjes loopt, het gaat ook grotendeels over de gangen van een paard.
Ik zal met padij ook niet hoog komen, want die knol kan niej eens strekken al had je het graag.(niej dat ik wil zeggen dat het alleen over strekken gaat.)
padij heeft ook niet zo'n goede stap.
Daar kijkt de jury ook naar, alleen niet in de B. daar kijken ze alleen naar of je op de bordjes rijd, en netjes, en of je een goeie zit hept, en of je paard je hulpen goed volgt.
Maar ik vind een Fjord gewoon anders dan een kwpn-ner of een nrps in de dressuur, dat staat gewoon heel anders en geeft een andere indruk.
maar als iemand met een fjord in het Z komt, vind ik het heel knap...
De meeste jury's waarderen een fjord ook niet he?
Laatst zag ik een adalusier in het z2, die waardeerde ze niet, hij had maar 54%, hij reed zn proef wel goed, netjes zn oefeningen gedaan, maar die waarderen de meeste jury's gewoon niet.
het beeld is gewoon heel anders en dat vind ik ook.
ik ga geen verdere discussie meer voeren, dit is gewoon mijn mening.
Ik vind je foto's er goed uit zien, en ik hoop dat je verder komt.
Ik wil ook helemaal geen ruzie met jullie ofzo, maar ik ben gewoon niet zo voor het fjorden ras.
Laatst bijgewerkt door Angeliek op 10-06-03 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 23:07

Laten we maar hierover ophouden anders komt er op MIJN toppic nog een slotje terwijl ik er nou niet echt om gevraagd heb!!

ok?????

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 23:08

en dat is nu zo jammer...... welk beeld?
waarom anders...?
dan ben je al niet meer objectief en dat zou de jury wel moeten zijn
je hebt gelijk denise..
in ieder geval ga zo door..

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 01:04

Hee Denies,leuke foto`s,beetje veel misschien??Wat issie knap,he,met zijn knot? Knipoog
Ik heb trouwens een keer gehad,toen ik in de L startte,dat er bij mijn eindcommentaar stond:goed voorwaarts gereden!!1In de L!! Boos! Alsof ik 10 was en mijn 1ste proefje reed.Dat was dus duidelijk een jury die dacht:daar heb je weer zo`n slome fjord Misselijk Nou Kim is alles behalve sloom en Lyrik ook.

loulou schreef:
weet je toevallig hoe die fjord op de foto heet met dat meisje met die rode trui erop?

Ja,dat is Maroesja (v.Bjorgard)