pjotr die netjes aan de teugel loopt(doen het)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:52

Hij loopt heel netjes hoor, ga zo door

Sommige mensen rijden ook met hun handen op die hoogte/manier, maar dan loopt het paard laag met zijn hals & hoofd. (kan zo gauw geen voorbeeld vinden) , dus neerwaarts OVER de rug en meestal zijn ze langer in de hals & ruglijn.
Op de manier zoals jij rijdt lijkt het of je je fjordje gigantisch in de krul trekt en hindert bij elke beweging.
Dus als je je handen daar perse wilt houden, rijdt hem dan lager, langer en niet zo opgepropt.
Fixeer je niet zo op *aan de teugel*, want op deze foto's lijkt het of jij ergens een klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.!!

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:54

hmmmmmmmmm..leuke fjord!
Maar de rest heeft wel een beetje gelijk denk ik,maar dat weet je nu wel denk ik....Haha!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:01

Je kunt het van een foto nooit helemaal goed oordelen maar het ziet er allemaal iid een beetje gespannen uit, meer die handen omhaag en naar voren en je benen gebruiken.
Wel een leuke Fjord, erg stevig zo te zien! En het komt heus wel goed met die foutjes hoor, al vind ik wel dat niet iedereen de ander maar moet herhalen, een beetje uitleg (bij sommigen wel aanwezig hoor!) kan geen kwaad.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:06

"Netjes lopen" betekent niet koppie in de krul, maar dat het paard ontspannen loopt en z'n achterhand eronder heeft, maar dit is weer een goed voorbeeld dat sommige er anders over denken Schijnheilig
Het ziet er misschien leuk uit(als je verder kijkt dan je neus lang is niet Knipoog ) maar je komt er geen stap verder mee(integendeel..).

Maar verder vind ik het wel een leuk Fjordje!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:13

afgezien van al het bovenstaande, rijdt het nou prettig zo in je sportschoenen en wat vindt de instructrice daarvan?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:30

Hij llopt mooi hoor!!

Ballerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:33

mooie fjord verder ben ik het met de rest eens, dit is geen aan de teugel rijden dit is je paard ****

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:36

Aaaaaaahhh arm beessie! Dat je zo trots bent dit soort foto`s te plaatsen, ik zou wel drie keer nadenken van te voren! Wat is volgens jou en je instructrice de definitie van het "aan de teugel rijden"? Misschien zoiets als: "zet je handen vast en strak naar beneden, leun voorover, en wacht tot ie van de pijn zn nek maar buigt" Lach dan naar de camera en zet het op Bokt. Erg slim maar niet heus....

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:42

Mooi paardje hoor!!

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:46

mooie foto's maar ik ben het inderdaad ook met de anderen eens
ik snap wel dat als je je pony nooit naar benenden krijgt en hij doet het en keertje dat je dan heel blij bent maar hij loopt meer gedwongen naar beneden. mar verder mooi paardje

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:00

Leuk beestje hoor! Maare dit is geen aan de teugel rijden he... Hij loopt gewoon opgekropt en zo te zien ook niet echt ontspannen!
Aan de teugel rijden is over de rug, achterhand eronder en ontspannen... Voor zover ik op de foto's kan zien zet je je handen vast op je bovenbenen. Geef je pony wat meer vrijheid in de mond, want zo kan hij nog maar amper ademen! Plaats je handen iets verder naar voren, dichter bij elkaar en rij met je been erin. Als je voelt dat je pony 'nageeft' kun je zelf ook ontspannen. Fixeer je niet te veel op het 'aan de teugel lopen' omdat het zo mooi is! Want zo kom je er niet verder mee, integendeel...
Trouwens, paardrijlaarzen zijn niet voor niks gemaakt! Met sportschoenen kan ik iig geen fatsoenlijke hulp geven..
En ja, foto's zijn momentopnames, maar zo te merken ziet iedereen wel dat dit NIET aan de teugel is, maar in de krul getrokken. Wat zegt je instructrice hier eigenlijk van?

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 19:03

moortje crhissie cracker sting xxappiexx evy loeser supertje melissa
heel erg bedankt voor jullie reacties daar heb ik wat aan.
ik zal met mn handen gewoon recht en hoog rijden en daar een paar foto's van laten maken ontwikkelen en dan hier zetten om te laten zien dat ik hem er niet in trekt want ik rijd nou eenmaal heel erg laag met mn handen (een beetje luiheid) en dan nog iets hij liep van de week uit zichzelf zo ik deed helemaal niks hoor. ik zit nou eenmaal lui soms en als ik gewoon netjes rijd met mn handen en benen goed en met zagel want dit was met dekje en longeersingel na het longeren dan zal ik een paar foto's zetten.
en aub niet herhalen ik kan wel lezen na 1 x snnap ik het wel.

maar bedankt voor de tip!

oja met sportschoenen rijden was omdat ik eigenlijk niet van plan was om te rijden maar longeren en even going uitstappen vandaar sportschoenen..... Clown

wendy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:07

Ik ben het eens met de rest, maar ik zet er geen commentaar bij want het is geen afkraak site.

Maaruh, je fjord ziet er fantastisch uit!!!!!!!!!!!!!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:19

Destinietje schreef:
Ook ik sluit me aan bij de rest, alleen wat avanti zegt, zagen kan je niet op een foto zien denk ik. Ze zet zo te zien wel haar handen vast, maar ik kan hier niet aan zien dat ze zaagt. JIj wel?

Ja handen ongelijk en naar beneden kijken en de teugel vrij strak. Ik zie het zo hoor, maarja je kan het ook spelen noemen....
Op die eerste als ze die teugel zo strak had en niet ging spelen lijkt het me dat hij echt niet blijf staan en al helemaal niet naar beneden gaat zonder been.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 19:45

sorry hoor maar ik kijk gewoon hoe hij staat en er beweegt niks dus je kan niet zien of ik mn benen wel of niet gebruikt kom een keer kijken als ik rijd dan kun je zien hoe ik het doe!!! Boos! Boos! Boos! Boos!

kom maar een keer

Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:54

mensen niet echt netjes om zo hard te reageren op foto's!!! Het zijn niet echt nette foto's maar ik vind dit van zoveel mensen wel heel hard gereageert... Een keer is wel genoeg en als je haar wil helpen, stuur dan even een pb...

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:57

pjotr schreef:
moortje crhissie cracker sting xxappiexx evy loeser supertje melissa
heel erg bedankt voor jullie reacties daar heb ik wat aan.

Dus jij vindt dat je iets 'hebt' aan reacties zolang mensen zeggen hoe mooi je pony is en hoe goed het eruit ziet? Frusty

Je handen wijdt KAN idd luiheid zijn en ik oordeel niet snel op foto's , maar hier zie je duidelijk dat je kracht zet met je handen en druk op de mond uitoefend. Dat blijkt uit zowel jou houding als uit de krampachtige houding van je pony.

Verder heb je trouwens een ontzettend leuk beestje! Probeer je niet te veel te focussen op 'die krul'. Dat komt vanzelf als je pony mooi voorwaarts, aan de hulpen is en zijn rug ontspant. Lachen
Laatst bijgewerkt door grassie op 10-06-03 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:58

Ik vind het een prachtige fjord!
kan alleen niet anders zeggen dan dat ik het met de rest eens ben over je handen , en het in de krul getrokken etc, maar ze kunnen dat best wel wat opbouwender zeggen! Voor Pjotr is het ook niet leuk om te horen! Als zij het nou altijd zo geleerd heeft en niet anders weet, komt het voor haar ook l*llig over dat ze opeens heel slecht rijd en blabla!

Pjotr.. probeer met de tips die je hebt gehad verder te rijden en je paardje echt ontspannen aan de teugel te rijden ipv in de krul.
Veel succes ermee! Ach gut

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:03

ik zie ze wel leuke foto's

The_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:07

Ik vind het een hele mooie fjord, maar aan jullie houding is nog veel te verbetern. Maar daarvoor zit je ook oples.

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:17

Nou ik vind het onzin dat sommige bokkers zo hard reageren op een paar foto's!
het zijn maar momentopnames.
en als je iets negatiefs wil zeggen kun je het ook in een pb'tje zeggen..
staat in de boktregels
verder vind ik het een hele mooie fjord!
en je houding is helemaal niet verkeerd. mooi hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:30

Nou dan heb je er weinig kijk op, want een paard wat aan de teugel loopt, ziet er toch heel anders uit!

Ik zou me doodschamen met zulke foto's of had even verder doorgeoefent, totdat ie wel netjes en ontspannen liep!

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:32

Koortje schreef:
Aaaaaaahhh arm beessie! Dat je zo trots bent dit soort foto`s te plaatsen, ik zou wel drie keer nadenken van te voren! Wat is volgens jou en je instructrice de definitie van het "aan de teugel rijden"? Misschien zoiets als: "zet je handen vast en strak naar beneden, leun voorover, en wacht tot ie van de pijn zn nek maar buigt" Lach dan naar de camera en zet het op Bokt. Erg slim maar niet heus....

Deze reactie snap ik dan niet helemaal... waarom zou ze het niet op bokt mogen zetten... iedereen mag foto's plaatsen! ( ook zonder er drie keer over na te enken )
Je ( ik iig wel ) zet toch foto's op bokt om er wat van te leren? Een handige tip is nooit weg, die mag best op een wat nettere manier gezegd worden ( sorry, val in herhaling dat had ik al eens gezegt Clown )
Maar Pjotr, blijf maar lekker je foto's op bokt zetten! Je kan er een hoop van leren en dat lijkt mij ook gewoon de bedoeling hiervan!
Zij heeft van haar intsructrice geleerd dat zoals Pjotr nu loopt hij netjes loopt! Nou, mag ze dan trots zijn dat hij nu ook idd zo loopt!

maar goed, ben het dus helemaal niet met je stijl van rijden eens, aan de teugel is iets heel anders ( heb het hier op bokt al vaak genoeg uitgelegd, dus mocht je mijn menig er over willen lezen, zoek even op mijn naam Lachen )

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 21:46

anne heel erg bedankt voor tips enzo je snapt het een beetje ik ga er echt op letten hoor! Haha!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:58

leuke fjord!!
over het rijden is al genoeg gezegd, dus dat ga ik allemaal niet meer herhalen.
en ben het verder met anne eens; blijf lekker je foto's op bokt zetten, van commentaar van andere kun je ook veel leren