Ushi (westfaalse merrie) @ work, verbetering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_ViolaineHW_

Re: Ushi (westfaalse merrie) @ work, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:12

zo enorme vooruitgang zeg... super... en die stijgende lijn gaat vast door zetten... ik zou zeggen wat meer in de oprichting betreft probeer kleine stukjes en daarna weer wat rond en laag als je voelt dat dat goed gaat kan het steeds wat langer dan komt alles vanzelf en komt ze vanzelf meer op de achterhand

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 21:54

_ViolaineHW_ schreef:
zo enorme vooruitgang zeg... super... en die stijgende lijn gaat vast door zetten... ik zou zeggen wat meer in de oprichting betreft probeer kleine stukjes en daarna weer wat rond en laag als je voelt dat dat goed gaat kan het steeds wat langer dan komt alles vanzelf en komt ze vanzelf meer op de achterhand

bedankt
ben daar nu ook vooral mee bezig,
ik rijd haar zeg maar echt tegen het halsstrekken aan, moet soms wel opletten dat ik niet alle verbinding verlies, maar zoals al eerder vermeld,
als je bukt zonder steun is dat moeilijker dan met een steuntje, dus slecht zal ze er niet van worden.
ik merk vooral dat ze er losser en ruimer van word in haar hele bewegen.
ik pak haar hele kleine stukjes iets op, en als ze sterk word rijd ik haar weer lager.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:16

Hey Roelinda!

bedankt nog voor het voorlezen en op de trailer zetten gister!

Leuk paard heb je gekocht zeg! Snap wel dat je daar niet lang over na hoefde te denken. Wat Mindfields zegt ben ik het ook mee eens. Als ze steeds makkelijker loopt kan je proberen om op je zit iets terug te rijden met impuls dan zal haar balans verbeteren en zo wordt haar achterhand ook sterker. (beginnen met hooguit 3 pasjes terug maar wel duidelijke reactie vragen en dan weer naar voren rijden, Je moet echt even voelen dat ze schakelt).
Veel succes met haar en dan zien we je gauw in de ring schitteren met haar!

Groetjes Hester

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:57

Ik zie een paard wat lekker de ontspanning op wil zoeken. Dat ze nu wat op de voorhand loopt dat komt wel weer goed. Ze zet wel haar achterhand er goed bij. Als je haar zo lekker losrijdt iedere keer, dan kan je haar daarna makkelijker oppakken en is ze lekker los.
Het gaat niet ineens, maar elke keer zul je verbetering merken. En inderdaad wat afwisseling in de oprichting is goed, wat laag en rond, en dan wat hoger instellen en buigen. Maar let er op dat je haar in alle gevallen alert voorwaarts blijft houden.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:01

er is veel verbetering te zien!
de halshouding is al veelveelveelbeter, en het beenwerk is ookal beter.
probeer netjes te blijven met je handen, niet te streng.
wat op sommige foto's trwns wel goed is hoor!
en houd je benen netjes bij de singel, is netter. Probeer dit eens uit door zonder beugels te rijden.
dat helpt altijd.;)
heel veel succes met dit mooie paardje!