Eminum, voor het eerst!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Re: Eminum, voor het eerst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 20:36

Mijn handen had ik eerst altijd wel recht maar nu niet meer maar ik kan het wel! dus ik ga daar ook op letten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:45

Compleet de regels van haw negerend: Wow meid rij jij pas anderhalf jaar? Dan rij je echt supernetjes! Mijn complimenten!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 20:47

verwijderd
Laatst bijgewerkt door Amyyy op 27-09-23 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:36

Ik vind dat je voor anderhalf jaar al heel goed rijd, maarrrr.....

Ookal snap ik je redenen voor de thiedeman (heb precies zo'n moeder) toch kan ik het echt niet helpen er wat over te zeggen. Het paardje is geweldig... Ik denk dat als je dit dier koopt je er absoluut geen spijt van gaat krijgen. Hij beweegt ontzettend mooi en je kunt duidelijk zien dat er veel meer in zit.

Ik zeg dit in principe ook niet tegen jou maar tegen je moeder: De thiedeman hindert het dier heel erg, en als ze nu zegt 'het gaat toch goed' dan zegt ze dat ook in het geval dat jullie het paard kopen (eigen ervaring). Het zal vast voor je moeder een reden hebben, maar vertel haar dat als je dit lang genoeg volhoudt, het paard zo sterk wordt dat je hem niet meer zonder KAN rijden.

Als ze dan echt een hulpteugel eraan wil voor de zekerheid, probeer een martingaal. Deze rukt het paard niet zo gruwelijk in zijn mond en maakt hem ook niet zo kort in zijn rug. Hij werkt alleen in als hij zich sterk maakt.

Ik snap dat het niet jou keuze is, maar alsjeblieft, haal de hulpteugel eraf want het enige dat ik dacht terwijl ik naar zijn hoofd keek was: au au au, ze doet hem zeer. En dat terwijl je een geweldig paardje onder je hebt en jij al ontzettend goed rijdt voor je anderhalf jaar.

Mijn advies naar je moeder: wijs haar op een martingaal als ze dan toch perse er iets aan wil. Deze houdt hem tegen als hij ontdeugend wil zijn, maar doet hem niet zoveel pijn...

Om nu nog wat positiefs te zeggen :)

Je hebt een geweldig paardje op proef! Veel plezier met hem en leer van elkaar :)

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 06:57

Hey,
Het ziet er wel redelijk goed uit :)
Alleen zoals je zelf al zei, zou je echt wel moeten werken aan die voeten...
En je zou ook moeten op je rechtzitten.
Maar voor een anderhalf jaartje te rijden ziet het er wel al goed uit :)

+ Het is echt een super mooi paardje :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:27

nou mijn complimenten,je rijdt nog zo kort,en dan vind ik je best netjes zitten!

een tip; meid,doe alsjeblieft die spoortjes af,want je beenligging is er imo niet stabiel genoeg voor,want op sommige foto's zijn je hakken helemaal naar zijn buik toegedraaid.
als hij niet voorwaarts genoeg is kan je beter eens een zweepje erbij hebben.

voor je moeder: de thiedeman zit hem echt in de weg(te strak)als er idd perse een hulpteugel om moet,dan misschien zoals hierboven werd gezegd een martingaal,want dit werkt hem erg tegen.

verder wel een heel mooi paard,succes met de beslissing

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:31

Juangi schreef:
Hmmm.. ik zou de thiedeman echt iets langer maken. Hij loopt nu voor mijn gevoel erg kort in de hals en gespannen!

Dat komt niet omdat de thiedeman te kort is maar omdat de ruiter hem geen ruimte geeft ;)

Erg leuk paardje ! Echt een beauty om te zien!
Het is duidelijk dat je hem nog niet zo lang rijdt. Jij bent gespannen ( denk aan je houding kukelt voorover en hangt in de teugels ) en je paardje is gespannen.

Over de spoortjes denk ik het zelfde..