Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Was ik het maar niet haha.
LYSANNO schreef:Marieke@ Haha ja dat ben ik!Was ik het maar niet haha.
Nee, dat ga ik ook proberen zonder beugels en desnoods zonder zadel..
Doe het vandaag 1 gaatje langer, en morgen weer 1 gaatje. Als ik vandaag meteen al 3 gaatjes langer doe dan is dat echt super wennen, doe liever in stapjes. Wat @xShanty al zei.
Misschien maakt me vriendin vandaag wel weer foto's.
Bedankt voor alle nuttige berichten en tips! Doe er zeker wat mee!

anuschkaatje schreef:Je zit inderdaad wat teveel op je kont en daarmee belast je de rug van het paard ook extra. Ik heb dit ook gehad en een goede oefening om dit te verhelpen is om tijdens het lichtrijden 1x te gaan zitten en 2x staan. (zelfde als Heino zegt) dus ipv staan-zit-staan-zit, staan-staan-zit-staan-staan-zit en daarbij breng je je lichaam ook wat meer (voor je gevoel overdreven) naar voren. Dit is echt heel erg lastig in het begin en je voelt je echt een kneus (ik dan haha) maar het helpt je wel de juiste balans te vinden.
Zonder beugels lijkt mij juist niet de oplossing, hierdoor ga je juist nog meer zitten en in jou geval waarschijnlijk ook juist meer je benen naar voren brengen.

) omlaag en corrigeer je benen dan indien nodig.
Het is hier een beetje het kip en het ei verhaal, wat kwam eerst? Maar dat maakt niet zo gek veel uit, in mijn ervaring.
anuschkaatje schreef:hahaha ja in het begin is het echt tobben, je wordt er verschrikkelijk moe van, het ziet er echt heel klunzig uit en zo voel je je ook, maar je zult zien, oefening baart kunst en je houding zal echt binnen no-time verbeteren en misschien nog wel belangrijker, de rug van je paard ontzien!
Succes met oefenen enne... filmpjes ervan zijn welkom!