Wit monster back on track!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:13

Vind hem niet zuiver lopen sorry, zal daar eerst naar laten kijken...
Heb genoeg IJslanders zien lopen en die liepen niet zo.

Commentaar kan ik niet geven aangezien je steeds 5 sec in beeld bent..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:33

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dit nog geen dressuren vind. Ik snap dat je aan het opbouwen bent, maar ik zie een paard dat uit elkaar loopt, op de voorhand en maar wat heen rent.
Het onzuiver lopen komt naar mijn mening ook voort uit het hoge tempo. Je ziet hem bij de onzuivere passen lateraal gaan, wanneer je wat meer terugrijdt zal dit waarschijnlijk ook minder worden.

In je openingspost zeg je dat je hem meer op zijn achterhand wil zetten, maar dat gaat je zo niet lukken. Je teugels zijn los, je paard rent onder je uit en zo krijg je alleen maar een paard dat op de voorhand valt. Wanneer je wat meer zou schakelen (terug in tempo vooral bij dit paard denk ik) en overgangen zou rijden, krijg je het al snel wat beter.
Probeer ook je teugel op maat te houden (vooral die buitenteugel hangt steeds heeeeleeemaal los!) zodat alle voorwaartse energie niet zomaar nutteloos verspilt wordt. Wanneer je de teugels op maat houdt is het misschien ook makkelijker om hem voorwaarts neerwaarts te laten lopen en hem stelling aan te laten nemen. Misschien dat 8-jes werk voor dit paard ook wel goed zou zijn, eerst in stap en niet te klein wenden en als dat goed gaat de wendingen kleiner maken en het tempo hoger.

Succes ermee