Fab(v Don Romantic) weer aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Fab(v Don Romantic) weer aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 17:42

Dankjewel Gaelle!! :)

Van Gaelle heb ik het dus ook geleerd en de teugel gekregen. Gaelle heeft mij precies uitgelegd hoe ik ermee moet rijden dus dat gaat allemaal ook zeker goed..

@ Monique en Femke: Dankjewel.. gelukkig weten jullie van hoever Fabbie kwam.. :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:51

Dit is echt typisch bokt, hoor.
Iedereen weet het (helaas) beter. Tips zijn altijd welkom maar houd het netjes..
Iel vind ik wl meevallen, als je leest dat ze een veulen heeft verloren en vaak kreupelde ed.
Bespiering mist ze wel, bedoelen jullie dat? Maar moet een 5 jarige helemaal dik van de spieren zijn? Rustig aan opbouwen is IMo beter en rustiger.
Die balanceer? Hangt veel los... Niet dat ik het nut ervan inzie, maar hij werkt IMO paard niet tegen.
TS zal paard wel beter kennen dan dat wij doen, dus zal ook wel weten wanneer peerd er wel of niet prettig mee loopt.

@TS: Veel succes met je peerd. Je komt er wel....

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:19

Leuk paard met een mooie voorkant!
Dat schrale komt gok ik mede doordat het paard nog behoorlijk in de groei is. Dan kan je erin stoppen wat je wilt.
Weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar kuurtje Myoplast wil nog wel eens helpen :j Met slobber en maisvlokken ;)
Zonder vet is het heel erg moeilijk om spieren te kweken.

Overigens heb ik ook een merrie die blind is aan 1 kant ( mist haar oog) en die is ook vrij wiebelig. Is lastiger rijden met zo'n dier omdat ze gewoon echt heel veel vertrouwen nodig hebben. Komt vast goed :)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:44

Bedankt voor de uitleg over de teugel! Hij klinkt heel prettig en kan nu de foto's wat makkelijker beoordelen :).

Ik vind haar trouwens niet schraler dan veel andere jonge paarden die ik ken, zeker niet omdat ze een veulen verloren heeft. Hoop dat je nog iets aan mijn eerdere commentaar hebt gehad TS!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:15

Dit paard schraal??? Menig paard is blij als ze er zo uit zien ipv al die veel te vette paarden! Ik zie liever een paard iets te dun dan iets te dik! En 80% van de paarden die ik hier voorbij zie komen zijn veel te dik, daar hoor je nooit iets over ( extreme gevallen daar gelaten) nu is er 1 iets schraal en dan gelijk die opmerkingen..

@TS: Je paard ziet er mooi uit hoor! Persoonlijk ben ik niet zo van de hulpmiddelen, maar ik vind het verder geen gespannen beeld geven. Veel succes en plezier nog verder :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:42

Heb even in je profiel gekeken en kwam daar een paar oudere foto's van Fab tegen, die 2e foto van Fab met Jill, wow wat een prachtig paard.
Probeer haar weer in die contitie te krijgen, want ze is nu echt veel en veel te schraal, lekker in de wei en de zon op het lijf doet vaak wonderen.
Verder snap ik ook niet het idee achter de balans teugel maar zal me er later eens in verdiepen en ga er dus ook niet over zeuren, maar persoonlijk zou ik hem eraf halen en haar regelmatig longeren en dan bijzetten.
Heel veel succes met haar en doe het lekker rustig aan, las in je beginpost dat ze het niet gemakkelijk heeft gehad de laatste jaren.

P.s. Toch nog een vraagje over de teugel, je gebruikt toch meestal een hulpteugel als je paard moeilijk nageeflijk te rijden is en jij schrijft dat zij juist erg makkelijk nageeflijk is :?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:55

mooi paard hoor!
Ik vind haar niet echt te schraal,maar ze moet niet dunner worden.
Hulpteugel heb ik niet zoveel moeite mee,aangezien hij soms ook in een boogje hangt.

Eigelijk vindt ik de eerste foto in draf het mooiste beeld geven...ruim,rond.
Daarna wordt het wat opgekropt.
Zodra je het gevoel hebt dat ze opgekropt gaat lopen,doe je je handen naar voren en geef je haar de ruimte.

Beugels misschien een gaatje langer?
Prachtige merrie is het hoor!Mooi kleurtje(net als mijn paard..)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:12

vind het altijd knap van bokt dat ze weten of een paard veelste dun is,

ik zie hier echt geen te dun paardje mischien wat iel, maar dat is onze merrie ook en die krijgen met geen voeding dikker (is overigens springgefokt)

maar dat is mijn mening dat wij dat op eeen foto niet makkelijk kunnen beordelen.
over deze hulpteugel heb ik echt geen verstand, maar ik vind het er zeker niet paard onvriendelijk uitzien,
heb je ook al zonder geprobeert hoe loopt ze dan?
mischien daarin afwisselen, en veel van de hoefslag afrijden werkt ook super voor het balans.

probeer verder je eigen iets rechter te maken door middel je schouders naar achter te doen, en niet naar voren willen vallen

ben het overingens verder met geerke eens.. succes

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:33

Dustinlover schreef:
Maud: Fab was op die foto's al 8 maanden dragend... voor 8 maanden dragend ziet ze er nogal mager uit.. Tenminste aangezien je die paardenopleiding doet zou je dat toch moeten weten dat dat dan een slechte conditie is en dat ze nu gewoon echt een stuk is aangekomen en gegroeid..

dan is het misschien maar goed dat jij gestopt bent met die opleiding :D

ik zie hier toch echt een te schraal en te arm bespierd paard.

ik denk dat je beter wat longeerwerk met haar kan doen voorlopig, dan er op te gaan zitten. en beter gaan voeren, zodat ze aan kan sterken en de juiste spieren op kan bouwen. want als ze zo schraal zijn, kan je er gewoon geen spieren op krijgen. dan is die teugel uiteindelijk toch ook helemaal niet nodig?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:30

Moderatoropmerking:
Ik heb net heel wat reacties uit dit topic verwijderd waarin geen rijtechnische commentaar werd gegeven. Uiteraard mag je iets zeggen over de conditie van een paard, maar het is niet de bedoeling dat dit het hoofdthema is van een RT-HAW topic aangezien een RT-HAW topic bedoeld is voor rijtechnische commentaar. Verder is het ook niet de bedoeling om steeds in herhaling te vallen.

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:02

Hoi hoi!

Ik vind dat wanneer jij met een hulpteugel rijd en jij goed weet hoe hij werkt (zoals je hierboven hebt uitgelegd). Vind ik dat je er gewoon mee door moet rijden als het jou en jou paard verder helpt!

Mijn commentaar op je houding is dat je wat mee naar achteren mag zitten, naar voren kijken, je handen wat meer rechtop mag zetten en je tenen (op sommige foto's te zien) wat meer naar binnen mag doen. Voor de rest vind ik het er netjes uitzien en ik vind dat je een mooi paard hebt! Veel plezier! :D

Misschien in het vervolg handig om iets over haar verleden te vertellen, dan voorkom je ook van dit soort reacties (denk ik).

Edit; Sorry, ik zie net boven aan dat je wel alles duidelijk vermeld hebt.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 16:49

nee hoor maud, die opleiding is niks waard en heb het nu al verder in de paarden geschopt als dat ik met opleiding zou doen. Fab krijgt 3 plakken goed hooi en 4 kilo brok en 1 kilo muesli op 1 dag. Voor haar doen ziet ze er nu goed uit. Zal over tijdje nog wel wat fotos plaatsen.

Nikita66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:10

Op de hulpteugel niets tegen, absoluut niet, ik zie graag zonder, maar weet uit ervaring dat het soms nodig is hem te gebruiken. Je paardje heeft genoeg ruimte, wat ik je vanuit mijn mening wel zou willen adviseren, probeer haar steeds wat meer ruimte te geven zodat je wel naar het zelfstandig lopen kan gaan en dat hij er dus over een aantal weekjes wel vanaf kan.
Over schraalheid van je paardje, ze mist een hoop spieren, dat heb ik meteen gezien, maar als die er zo weer aan zitten dan toont ze alweer heel anders.
Let verder wel wat op je houding, ik kan alles weer gaan benoemen maar er is een hoop genoemd . voor het beeld zit je wat gespannen probeer lekker te gaan ontspannen, dan komt het helemaal goed.

Ik wen je veel suxes met je paardje maar komt vast goed

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:00

Hey Rowan.
Ik vind het er helemaal niet vekeerd uit zien na zo'n lange tijd niet gereden te hebben.
Het enigste puntje wat ik kan zien zijn je handen, maar dat geef je zelf ook al aan.
Heel veel plezier nog met Fab, jullie doen het hartstikke leuk zo samen.

X