Gespannen zit, strenge hand ;(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dropje_90

Re: Gespannen zit, strenge hand ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:55

proberen om er inderdaad elke hoek ofzo aan te denken, echt bewust te worden van je eigen lichaam.
ik heb datmet mn handen, maar ik probeer mezelf de hele tijd te corrigeren.

je zal merken dat je paard je ook zeker feedback hierop gaat geven. :)

Siovette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:45

herkenbaar. maar oefening baart kunst. zorg dat je iemand hebt die je hiermee help en je er ook op wijst dat je weer "strak" gaat zitten. Blijven ademhalen en spelen met je vingers zonder daarbij je hele arm vanuit je schouder vast te zetten. Meer concentreren op je been en minder op je hand. en blijven nadenken bij wat je aan het doen bent. Het is een blijft een lastig spelletje :)

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 21:43

weet je waar ik dus eigenlijk beetje ´last´ van krijg? Ik heb geen eigen paard dus rij 1x in de week (in een manegeles). Nou ik zit in een groep van ongeveer 10 man in een baan van 40x20 en in mijn les zitten er een paar bij die denken dat ze de baan voor zichzelf hebben (ik rij soms ook wel in de weg :o maar ik doe mn uiterste best om dat te voorkomen)
En mijn instructeur kan niet continu op mij letten, dus ik ben zelf bezig gegaan en zeg nu telkens tegen mezelf; handen ontspannen, teugels wat losser en vooral SCHOUDERS OMLAAG :P (heb gemerkt dat wanneer ik dat doe, mn schouders ook wat ontspannen)

Vandaag had ik les op een druk/snel paard. Normaal sjeest hij echt in de galop maar bij mij niet :D (kreeg complimentjes van de instructrice, had nog nooit op dit paard gezeten btw).
Niet nagevelijk proberen te rijden ofzo, alleen op mezelf gelet. Wat me wel opviel is dat wanneer ik een beetje probeer te vragen, paarden sterk worden op links. (heb ik nu al bij een aantal gehad) wat kan ik hier aan doen??? Arm naar voren en hand ontspannen?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:44

Wat versta je onder vragen? :)

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 21:57

met mn hand spelen, been aanleggen, soms doorsluiten (zo wordt het mij geleerd..)

CenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:25

Heel herkenbaar,gespannen rijden :j
Ik reed altijd voor springstallen en zat op een gegeven moment zo krom als een hoepel(niet zoooo overdreven haha) maar reed niet in een mooie houding in ieder geval.
Ik werd op een gegeven moment gefilmd en zag later het filmpje terug en toen schrok ik eigenlijk best wel hahaha.
Vanaf die tijd ben ik gaan proberen om mijn zit dramatisch te veranderen,met als gevolg dat ik heel gespannen ging rijden.
Ik heb vorig jaar les gehad van Ellen www.padany.nl, zij kan je echt goed helpen!!
Misschien heb jij hier ook veel baat bij,het zijn kleine dingen,maar het werkt echt goed en direct resultaat!!
Succes ermee *D

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 07:42

CenC schreef:
Vanaf die tijd ben ik gaan proberen om mijn zit dramatisch te veranderen,met als gevolg dat ik heel gespannen ging rijden.

ooh ik heb precies hetzelfde! Ik vond mijn houding ook niet goed/mooi en omdat ik 'de juiste houding' wilde hebben, ben ik daar continu op gaan letten, met als gevolg; inderdaad heel gespannen!

Jaa ik ben even aan het rond kijken voor mensen dichtbij in de buurt :) Zij woont in Utrecht en dat is toch wel een eindje bij mij vandaag