Heidi (haflinger) springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:49

Ik ben geen springruiter, dus technisch gezien heb ik er weinig op aan te merken.
Ik mis alleen wel een grondbalk!

Erg leuke haflinger!

CalvinenGino

Re: Heidi (haflinger) springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:16

ik zeg respect, zie je niet vaak dat een halflinger bij de paarden mee springt.

Tja en dat probleem.. toch veel opvangen met een constante beendruk..
en je geeft aan dat je 2 galop sprongen van te voren been geeft.. Laat dat eens en kijk een hoe hij reageert zonder.. of hij ook op zijn eigen benen dan kan springen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:35

Vind jullie topics alijd leuk, een haf die springt bij de paarden.

Wat je zou kunnen doen tegen het op de hindernis af trekken is veel kleine sprongen en enkele hoge los door de bak plaatsen, en hier kris kras op aan rijden en gaat ze rennen dan probeer je af te draaien alsof je er helemaal niet heen wilde ;) loopt ze rustiger door dan mag ze eroverheen.

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:10

Respect idd bij de paarden, das knap ;) .
Heb je wel is geprobeerd om met een drafbalk de 1 meter te halen?
Misschien bokt ze dan niet, en daar wordt ze heel lenig van!
En dat ze die bescherming in een keer niet om wil hoe kan dat ?
Of weet je dat niet?
Ookal is gewoon in de bak los geprobeert of het na een paar rondjes beter wordt?
Dat zadel, nahjah, mijn zadel ligt ook niet meer goed na zon winter, je kon bijna nooit rijden en dan komen die beesten aan, of krijgen een dikkere rug, dan kan je er wel een anders zadel opgooien maar dan moet dat in de zomer weer ;) !

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:22

Wow wat een knap paardje en wat kan ze goed springen zeg :D echt leuk om te zien!
Ik wil alleen wel 1 ding zeggen nog even vlug over het zadel, niet om te zeuren, maar gewoon om je te waarschuwen. Zorg alsjeblieft dat dat zadel zsm opgevuld word. Mijn paard heeft ook een tijdje met een niet passend zadel gelopen (zadelmaker had gezworen dat het perfect lag, uiteindelijk achtergekomen van niet) en nu.. 3 jaar later, heeft hij nog altijd last van zn rug en komt regelmatig in de staak waardoor iks oms weken achtereen niet kan rijden omdat hij weer zo'n last van zn rug heeft!

Voor het te vroeg afzetten, ik zou proberen om een drafbalk neer te leggen, hierdoor kán ze niet eerder afzetten en zal het wat makkelijker voor haar zijn. Probeer het eens!