Harry (v. Johnson) aan de longe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:53

zoals de pessoa nu gebruikt word hoort hij in ieder geval niet! :+
ik doe de katrollen ook altijd aan het bit, de andere kun je dan of tussen de benen doen of gewoon de laagste ring aan de longeersingel.

succes in ieder geval

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:30

jessiesand schreef:
Wat bedoel je met plooien precies vancky? Dat snap ik niet helemaal.
Morgen ga ik weer proberen met de pessoa tussen de voorbenen. Wederom komt er dan natuurlijk een topic om te kijken of er verbetering in zit.

Ik bedoel stelling nemen. Als het paard niet gebogen is, in stelling maw, dan heeft het toch weinig zin hem op een cirkel te dwingen zijn hoofd naar beneden te brengen. Als je het paard met stelling op een cirkel laat lopen zal je zien dat zijn hoofd automatisch naar beneden gaat. Dat kan helemaal zonder hulpteugels, gewoon iedere keer dat het paard zijn neus naar buiten brengt, een beetje stelling vragen door nemen en geven. Je zal zien, het kan ook zo. Wel een rustig tempo aanhouden.

Tooske

Re: Harry (v. Johnson) aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:55

Nooit geen last van klapperende katrollen ect.
Doe ze ook altijd aan het bit en dat werkt super!
Leuk paard heb je maar zou hem idd de volgende keer anders bevestigen nu lijkt het wat afgeknepen wat je juist niet wilde.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 10:09

Tooske schreef:
Leuk paard heb je maar zou hem idd de volgende keer anders bevestigen nu lijkt het wat afgeknepen wat je juist niet wilde.

Inderdaad dat is niet wat ik wil.
Vanmiddag ga ik alle tips proberen die jullie hebben gegeven.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:52

CoRiNa1983 schreef:
Ik hoop DAT je het goed kan zien maar die van mij Draagt zoom altijd zo En vooral als je net begint met Longeren voldaan pesoa is het aan te raden om het zo te doen.

Afbeelding

Afbeelding

dit klopt ook niet helemaal

het touwtje moet door de onderste ring van de longeer singel, en de katrollen aan het bit en dan de laatste klipjes tussen de benen door.

Maar goed ieder doet zijn ding natuurlijk

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:32

CalvinenGino schreef:
CoRiNa1983 schreef:
Ik hoop DAT je het goed kan zien maar die van mij Draagt zoom altijd zo En vooral als je net begint met Longeren voldaan pesoa is het aan te raden om het zo te doen.
*knip*

het touwtje moet door de onderste ring van de longeer singel, en de katrollen aan het bit en dan de laatste klipjes tussen de benen door.

En daar gaat dus de hele discussie over :z Velen voor jou hebben dit ook al geoppperd...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:36

jessiesand schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Ik dacht inderdaad ook tussen de benen in maar ik kreeg de tip om het zo te doen. Jou oplossing klinkt ook wel goed PSM, dan heb ik ook niet zoveel touw over.

Wel hoor je want achter verspil je een hoop.

Ik vind het voor een 3.5 jarig paard veel te strak staan je dwingt je paard tot een houding. Ik ben hier ook niet zo kapot van bij een paard van deze leeftijd. Zou hem juist los doen en dan langzaam opbouwen.
Laat hem eerst op zijn eigen benen lopen en niet te diep en dan verder gaan.

Zou hem idd ook door het bit tussen de benen door en dan wel veeeel losser zodat hij niet gaan hangen op het touw. Eigen benen lopen is het belangrijkste.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 12:38

mhm dankje prisca. Als ik er zo op terug kijk vind ik het ook iets te gedwongen :j
Morgen mogen jullie opnieuw beginnen want dan komt er een nieuw topic.
Al ben ik wel blij met deze discussie! Laat me zien dat er een hoop andere mogelijkheden zijn maar dat het voortaan ook anders moet.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:39

jessiesand schreef:
mhm dankje prisca. Als ik er zo op terug kijk vind ik het ook iets te gedwongen :j
Morgen mogen jullie opnieuw beginnen want dan komt er een nieuw topic.
Al ben ik wel blij met deze discussie! Laat me zien dat er een hoop andere mogelijkheden zijn maar dat het voortaan ook anders moet.

Heel veel succes en fijn dat je gaat nadenken over andere methodes :j We zijn benieuwd naar je nieuwe topic!
En ik blijf erbij dat hij hier verkeerd staat, maar de Moddies slapen nog een beetje denk ik, niks gedaan met mijn TeM... _O- Open je volgende topic maar op [GVL-ITP] daar staat hij beter!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:42

vancky2005 schreef:
jessiesand schreef:
Wat bedoel je met plooien precies vancky? Dat snap ik niet helemaal.
Morgen ga ik weer proberen met de pessoa tussen de voorbenen. Wederom komt er dan natuurlijk een topic om te kijken of er verbetering in zit.

Ik bedoel stelling nemen. Als het paard niet gebogen is, in stelling maw, dan heeft het toch weinig zin hem op een cirkel te dwingen zijn hoofd naar beneden te brengen. Als je het paard met stelling op een cirkel laat lopen zal je zien dat zijn hoofd automatisch naar beneden gaat. Dat kan helemaal zonder hulpteugels, gewoon iedere keer dat het paard zijn neus naar buiten brengt, een beetje stelling vragen door nemen en geven. Je zal zien, het kan ook zo. Wel een rustig tempo aanhouden.

Je kan de longeerlijn ook door de bitring aan de singel vast maken. Dan lichtjes vragen en dan krijg je ook een beetje stelling!:)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 12:48

En ik er maar van overtuigt dat hij goed staat :+ komt goed!

@ Damoiseaux2: Dat doe ik express nog niet. Soms is hij het namelijk even zat en draait hij zich om en ben ik soms te laat. Maar als hij dan gaat rennen (verkeerde kant op) dan heb ik een probleem en ben ik bang dat er iets fout gaat. Aangezien hij als eens in de knoop is geraakt met een longeerlijn is hij als de dood wanneer hij signale krijgt vanaf de verkeerde kant. Ik wil dit met de tijd wel gaan doen maar durf dat nu nog niet aan.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:54

Okee! Ik snap je probleem!

Inderdaad eerst dit oplossen en dan verder kijken!:)

Ziet der wel netjes uit! Alleen af en toe iets gedwongen

daegonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:41

CalvinenGino schreef:
CoRiNa1983 schreef:

Ik vraag me alleen af, hoe je in hemelsnaam je touw+katrolsysteem door het ringetje krijgt van je longeersingel???
Of ben ik nu écht blond en versta ik er niets van???

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 23:47