Bruce de hengst (Freestyle x Renovo) zadelmak.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lienepien610

Re: Bruce de hengst (Freestyle x Renovo) zadelmak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:14

Wat een leuk beestje, lijkt me er echt een voor eventing :)

Wat betreft je ellebogen, ik denk dat het ook door je bodyprotector komt.. Had zelf altijd dat ik mijn armen niet naast me kon houden als ik altijd deed, dus misschien is dat hier ook wel..

Maar wat een leukerd zeg! Mooie kleur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:35

Erg leuk dier, door de Renovo moeder zal hij wel iets sensibel zijn ja.
Misschien wordt het bokken wat minder als je hem een passend zadel opdoet zonder bontje, ik kan me niet voorstellen dat dit hem lekker zit.

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 19:42

Gisteren weer gereden, weer niets aan de hand. Ik denk niet dat het aan het zadel od ligt, want dan had hij waarschijnlijk de eerste week al gebokt, en niet na 4/5 weken pas toch?
Ik denk dat er misschien toch iets verkeerds heeft gezeten.

Ik heb inderdaad geprobeert mijn ellenbogen aan m'n lichaam te houden maar ten eerse lukt dat niet zo goed met m'n bodyprotector, en als het wel lukt ga ik helemaal gespannen zitten. Maar dat komt wel goed.

De bodyprotector heb ik zeker voor de zekerheid aan, met het springen heb ik hem ook altijd aan, en als ik op jonge paarden ga rijden ook. Bij mijn eigen paard had ik hem het eerste half jaar ook altijd aan.

Ik denk ook dat de Renovo wel voordeel heeft, want met een beetje gelders bloed lopen ze niet snel te diep. Maar moet ik wel opletten dat hij toch zijn rug goed gebruikt.

Het bontje kan er niet onderuit, want dan hangt het zadel al onder z'n buik als ik mijn voet in de stijgbeugel zet. Hij is niet zo breed hoor :Y) .

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:59

Geweldig paard <3

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:05

Hoi hoi, ik weet niet of het hier al staat of het het al het geval is, maar TS misschien kun je de komende keren eens proberen om met een trapje op te stappen. Misschien geef je hem met opstijgen onbewust een schop en begint hij daarom te bokken. Wat het ook is met opstijgen: je gaat aan je zadel hangen en dat drukt even geweldig in zijn rug. Hij is nu 4 jaar dus erg stevig is die nog niet.... Misschien moet je het eens uitproberen, want je zegt dat het niet aan je zadel ligt.
Ik ken een paard en was ook heel nukkig met opstappen, maar nu met een trapje erbij is hij zo mak als een lammetje. Het beest had er dus duidelijk pijn van.
(Met een trapje is ook veel beter voor je zadel. Je trekt het niet elke keer scheef.)

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 22:52

Klopt met een trapje is het inderdaad veel beter, ik heb het eigenlijk ook nog niet geprobeerd, omdat hij niet stil staat als ik op stap. Maarja hij staat natuurlijk niet stil, omdat ik met heel m'n gewicht aan 1 kant hang. Misschien toch een goed idee om het een keer te proberen, dan weet ik of het daar aan ligt of niet. Bedankt voor de tip :D

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:12

Mooi beestje! <3
Leuke combinatie!
Denk dat jullie samen een heel eind kunnen komen.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:57

Reacties en tips zijn al genoeg geven geloof ik,
kan alleen maar in herhaling vallen anders..
Ziet er goed uit, mooi kleurtje heeft je paard ook zeg!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:06

de meeste verbeterpunten zijn denk ik al genoemd.
ik heb wel het idee dat je een beetje gespannen bent(kan ook door de bodyprojector komen, waardoor het lijkt alsof je je schouders een beetje optrekt).

een heel mooi paardje verder!

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:06

Leuk om te zien, leuke combi! De mv. van mijn paard is ook Freestyle, dus wel leuk om hier zo'n freestyle tegen te komen!

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:38

linneketeut schreef:
Klopt met een trapje is het inderdaad veel beter, ik heb het eigenlijk ook nog niet geprobeerd, omdat hij niet stil staat als ik op stap. Maarja hij staat natuurlijk niet stil, omdat ik met heel m'n gewicht aan 1 kant hang. Misschien toch een goed idee om het een keer te proberen, dan weet ik of het daar aan ligt of niet. Bedankt voor de tip :D

Beetje late reactie misschien, maar ik stap ook altijd met krukje op en ze staat altijd stil. Een keer proberen lijkt me alleen niet genoeg, omdat het dan nog in hun systeem zit dat opstappen pijn doet. Pas na een tijdje leren ze dat het geen pijn meer doet..

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:33

Ik had ook een paard die niet wilde stilstaan en gebruik nu een krukje. Het is gelijk ook een stukje opvoeding.
Verder een leuk paard.
Ook met een bp kun je de ellebogen dichter bij je lichaam houden maar dat is zorg voor later.
Alle andere punten zijn al genoemd. Probeer zoveel mogelijk op ontspanning te rijden.

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:19

erg leuk paard om te zien en ziet er goed uit. ;)
ga zo door en de tips zijn al gegeven

ga zo door +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:25

Let op dat je schouders recht blijven, op sommige foto's zie ik dat je hel erg je binnen schouder naar boven duwt, vooral je linkerschouder.