foto's freestyle demonstratie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

The_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:50

vet zeg, dat je zo op je pony kunt rijden!
Sat wil ik ook kunnen!
Je zusje heeft idd een leuke jurk aan, moest jij je niet verkleden?

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 22:25

Nee,ik had geen speciale kleding nodig Haha!

The_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:17

Ik heb ff een vraagje, misschien heel dom hoor: Mar hoe stuur je nou zo precies, zonder teugels? ik weet dat je vooral met je benen meot sturen, maar de paarden waar ik op rijd krijg ik echt niet zonder teugelhulpen gestuurd hoor!

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 20:39

bij de meeste paarden heb je ook wel teugelhulpen nodig,je moet eerst op een andere manier gaan dressuur rijden.Je stuurt met je benen,als je bv op de hoefslag je buitenbeen naar achteren legt gaat het paard dus afwenden.Ook met je zit,je draait je lichaam een beetje in de richting waar je heen wilt.Langzamer is bekken kantelen en een beetje zwaarder gaan zitten.

The_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:00

Zal ik eens proberen, kijken of mij dat ook lukt! (nog wel met teugels hoor, anders lukt het dnek ik nog neit)

Samira_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:04

Alle foto's errug mooi hoor! Knipoog
Je zussie met die mooie jurk is ook errug mooi!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:07

Zo rijden is echt onwijs gaaf! Ik doe het ook regelmatig met mijn paardje, en ik merk dat ze daardoor ook met zadel tijdens de "gewone" training super op je gewichtshulpen gaat reageren.

Lindy: wat heb je nog meer zoal gedaan tijdens je demonstratie? Kun je voorbeelden geven?

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 21:36

The_man"]
Zal ik eens proberen, kijken of mij dat ook lukt! (nog wel met teugels hoor, anders lukt het dnek ik nog neit)
[/quote]

je kunt het het beste langzaam opbouwen,anders snapt het paard het niet.Rijd dan eerst met teugels en een halstertouw voor de borst langs,en gebruik steeds vaker het touw ipv de teugels.Daarna kun je de teugels eraf halen,maar houdt het touw tot het paard het helemaal snapt en goed op de hulpen is,want het is belangrijk dat je het paard altijd kunt corrigeren en dingen duidelijk kunt maken als het paard het niet snapt.
Het is igg niet iets wat je zomaar even leert.

[quote="Jobbeltje schreef:
Lindy: wat heb je nog meer zoal gedaan tijdens je demonstratie? Kun je voorbeelden geven?

Op deze foto's stap ik alleen maar,ik heb tijdens de demonstraties ook figuren gedraafd.na een paar rondjes het halstertouw eraf.Dat had ik er eerst om omdat alles vreemd was voor Rinka,en ik niet wist hoe ze op alle mensen zou reageren.Maar ze was braaf,dus dat halstertouw had ik al vrij snel af gedaan.Dan wat figuren draven en stilstaan,achteruit lopen en weer weg draven.Zo gewoon wat figuren rijden,eigenlijk net zoals gewoon,maar dan zonder tuig.Halverwege in het midden laten stil staan,om wat rondjes te draaien en wat gek te doen op haar rug,en Rinkja mocht dus geen stap verzetten.
In onze eigen bak doe ik nog wel meer,dan galopeer ik wel,en ga ik op haar staan,maar omdat de de eerste keer in een vreemde bak was,met drukte enzo,heb ik het rustig aan gedaan.
En Rinkja was hardstikke braaf. Lovers