Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

BaroucheSaar schreef:Dankje wel voor jullie reacties,
Is hij echt te dik?
Ik dacht van niet

garny95 schreef:duidelijk een vooruitgang, probeer goed op je eigen zit en houding te letten daarin kan je verbeteren en blijf zelf ontspannen op je paard ook als je denk dat hij heet wordt, volgens mij is hij superbraaf en werkt hij hard voor je.
Renske1987 schreef:Hmmm... ik ben iets minder enthousiast. Ik vind het paard niet een beetje te dik, maar echt veel te dik. Als je niet uitkijkt raakt hij straks hoef of spierbevangen. Zeker als hij van de zomer de wei weer opgaat.
Ook loopt hij veeeeeeel te veel op de voorhand. Hij duikt helemaal naar beneden.
Mijn tip is dan ook: eerst paard op dieet en veel longeren. Dit kan met pessoa, zodat hij goed in zijn bespiering gaat komen. Dan als je gaat rijden hem voornamelijk van achter actief te maken door veel overgangen te rijden. Dat hoofd komt vanzelf wel, daar zou ik nu echt niet mee bezig zijn.
Verder kan ik wel zien dat je een vriendelijke ruiter bent, dus het gaat allemaal vast goed komen!

BaroucheSaar schreef:Yamcha schreef:En dan wordt het voor hem nóg makkelijker om de rug hol te trekken en te gaan racen
Ik snap deze niet helemaal wat bedoel je hiermee?
BaroucheSaar schreef:Renske1987 schreef:Hmmm... ik ben iets minder enthousiast. Ik vind het paard niet een beetje te dik, maar echt veel te dik. Als je niet uitkijkt raakt hij straks hoef of spierbevangen. Zeker als hij van de zomer de wei weer opgaat.
Ook loopt hij veeeeeeel te veel op de voorhand. Hij duikt helemaal naar beneden.
Mijn tip is dan ook: eerst paard op dieet en veel longeren. Dit kan met pessoa, zodat hij goed in zijn bespiering gaat komen. Dan als je gaat rijden hem voornamelijk van achter actief te maken door veel overgangen te rijden. Dat hoofd komt vanzelf wel, daar zou ik nu echt niet mee bezig zijn.
Verder kan ik wel zien dat je een vriendelijke ruiter bent, dus het gaat allemaal vast goed komen!
Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik heb het nog aan 24 mensen op stal gevraagd die er ook echt wel verstand van hebben maar iedereen zegt dat hij niet véél te dik is. Hij mag wat afvallen maar echt super dik is hij niet.
Hij staat zonder deken en heeft ook een super dikke wintervacht.
Volgens osteopath (hoe je dat ook schrijft) heeft Bar een grote vorm van zijn ribben waardoor hij dik oogt maar ook als je hem voelt, weet je dat hij niet te dik is.![]()
Over de voorhand ben ik helemaal met je eens. Zoals ik al vermelde is het geen makkelijk paard om met zijn achterhand erbij te rijden. Hij gooit zich snel op de voorhand.
Ik zit ook verder niet aan de voorkant. Ik probeer hem alleen maar actief te laten lopen.
Longeren is een goed idee alleen hebben wij alleen een paddock die veel te zwaar is. Die is eigenlijk alleen om je paard in te laten rollen.
In de bak mag niet gelongeerd worden en verder in het bos of iets ook niet, dus eigenlijk kan het nergens anders. Ik zelf wil ook graag Longeren maar het gaat gewoon niet. Helaas.
Dit bedoel ik verder allemaal echt niet als aanval of hoe iemand het ook wil opvatten.
Bedankt wel voor je reactie!
maar ga maar lekker op je kont zitten. Het oogt heel erg alsof je uit het zadel gelicht word namelijk.. neem je teugels maar wat korter en als je hem door middel van veel schakelen/overgangen rijden op het achterbeen krijgt, dan gaat zijn hoofd ook iets omhoog en gaat ie niet meer zo hangen