Barouche @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Rianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:08

er is zeker verbetering te zien !! ga zo door
over je eigenhouding let op je handen niet te streng worden en je mag ze wat meer gaan dragen . je ellebogen mag je ook meer gaan buigen lngs je lichaam je stekt ze nu erg naar voren toe .
het rijden ziet er al lekker ontspannen uit

Narratify

Re: Barouche @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 16:13

Dankje!
Aan mijn houding ben ik erg aan het werken!
Binnenkort heb ik een fotoshoot dan zal ik nog eens wat foto's plaatsen. Hopend op verbetering dan :P

Maar bedankt voor al jullie goede adviezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:39

BaroucheSaar schreef:
Dankje wel voor jullie reacties,

Is hij echt te dik?
Ik dacht van niet :=

Ik vind hem ook iets te dik, hij mag zeker afvalllen.

Rijtechnisch: probeer een knik in je armen te houden, ik vind ze nu erg recht. Met een knik in je armen kun je zelf meer meeveren.

Verder trek je je hakken erg op, probeer te ontspannen in je heupen en bovenbenen, zodat je je been ontspannen kunt late afhangen, en je hakken wat naar beneden kunnen.

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 16:48

Dat word op dieet voor meneer, dat gaat hij niet leuk vinden!
Gelukkig valt hij altijd snel af.
Dankje voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:51

Graag gedaan :)

Volbloeden hebben er sowieso een handje van om de rug weg te drukken, uit elkaar te vallen en hard te gaan. Vind het knap als je je doel bereikt.

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 17:04

Dankje, ik snap wat je bedoeld :P
Vooral buiten is het een soort race beest.
Dan rij je gewoon heel rustig en dan binnen 2 seconden sta je ineens 100 m verder op dan denk je, hé?
Hihi. Maarja het gaat beter en beter.
Zowiezo moet je niet snel opgeven bij Barouche want dan ben je eigenlijk de klos.

AnoukPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:19

Echt mooi Paard!!,
Hij loopt nu zeker mooier dan eerst!, Leuke rijjas heb je trouwens..
Maar, hij is een beetje aan de dikke kant, maar dat kan nooit echt kwaad;P

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:23

duidelijk een vooruitgang, probeer goed op je eigen zit en houding te letten daarin kan je verbeteren en blijf zelf ontspannen op je paard ook als je denk dat hij heet wordt, volgens mij is hij superbraaf en werkt hij hard voor je.

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 19:31

AnoukPablo schreef:
Echt mooi Paard!!,
Hij loopt nu zeker mooier dan eerst!, Leuke rijjas heb je trouwens..
Maar, hij is een beetje aan de dikke kant, maar dat kan nooit echt kwaad;P

Haha an, heb je Paab gezien :P
Die heeft een vetlaag voor 2 winters, nee grapje Paab heeft een super figuur!

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 19:33

garny95 schreef:
duidelijk een vooruitgang, probeer goed op je eigen zit en houding te letten daarin kan je verbeteren en blijf zelf ontspannen op je paard ook als je denk dat hij heet wordt, volgens mij is hij superbraaf en werkt hij hard voor je.

Ja hij is wel lief, maar hij heeft echt zijn buien. Op de foto's ziet ie er braaf uit maar heb echt mijn handen vol aan hem. Hij heeft een hartje van goud. Het is wel echt een draak.

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:03

Je mag best wat meer 'zitten', kont in het zadel, rug recht, hakken laag en ontspannen!
Heb nu het idee als ze ineens op de rem gaat je er van de voorkant afglijd!

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 18:38

Haha, ja heb vandaag weer geoefend ik moet er wel echt op letten anders ga ik weer naar voren zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 07:39

En dan wordt het voor hem nóg makkelijker om de rug hol te trekken en te gaan racen :))

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:40

Hmmm... ik ben iets minder enthousiast. Ik vind het paard niet een beetje te dik, maar echt veel te dik. Als je niet uitkijkt raakt hij straks hoef of spierbevangen. Zeker als hij van de zomer de wei weer opgaat.

Ook loopt hij veeeeeeel te veel op de voorhand. Hij duikt helemaal naar beneden.

Mijn tip is dan ook: eerst paard op dieet en veel longeren. Dit kan met pessoa, zodat hij goed in zijn bespiering gaat komen. Dan als je gaat rijden hem voornamelijk van achter actief te maken door veel overgangen te rijden. Dat hoofd komt vanzelf wel, daar zou ik nu echt niet mee bezig zijn.

Verder kan ik wel zien dat je een vriendelijke ruiter bent, dus het gaat allemaal vast goed komen!

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 19:51

Yamcha schreef:
En dan wordt het voor hem nóg makkelijker om de rug hol te trekken en te gaan racen :))

Ik snap deze niet helemaal wat bedoel je hiermee? O:)

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 20:01

Renske1987 schreef:
Hmmm... ik ben iets minder enthousiast. Ik vind het paard niet een beetje te dik, maar echt veel te dik. Als je niet uitkijkt raakt hij straks hoef of spierbevangen. Zeker als hij van de zomer de wei weer opgaat.

Ook loopt hij veeeeeeel te veel op de voorhand. Hij duikt helemaal naar beneden.

Mijn tip is dan ook: eerst paard op dieet en veel longeren. Dit kan met pessoa, zodat hij goed in zijn bespiering gaat komen. Dan als je gaat rijden hem voornamelijk van achter actief te maken door veel overgangen te rijden. Dat hoofd komt vanzelf wel, daar zou ik nu echt niet mee bezig zijn.

Verder kan ik wel zien dat je een vriendelijke ruiter bent, dus het gaat allemaal vast goed komen!

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik heb het nog aan 24 mensen op stal gevraagd die er ook echt wel verstand van hebben maar iedereen zegt dat hij niet véél te dik is. Hij mag wat afvallen maar echt super dik is hij niet.
Hij staat zonder deken en heeft ook een super dikke wintervacht.
Volgens osteopath (hoe je dat ook schrijft) heeft Bar een grote vorm van zijn ribben waardoor hij dik oogt maar ook als je hem voelt, weet je dat hij niet te dik is. ;)
Over de voorhand ben ik helemaal met je eens. Zoals ik al vermelde is het geen makkelijk paard om met zijn achterhand erbij te rijden. Hij gooit zich snel op de voorhand.
Ik zit ook verder niet aan de voorkant. Ik probeer hem alleen maar actief te laten lopen.
Longeren is een goed idee alleen hebben wij alleen een paddock die veel te zwaar is. Die is eigenlijk alleen om je paard in te laten rollen.
In de bak mag niet gelongeerd worden en verder in het bos of iets ook niet, dus eigenlijk kan het nergens anders. Ik zelf wil ook graag Longeren maar het gaat gewoon niet. Helaas.

Dit bedoel ik verder allemaal echt niet als aanval of hoe iemand het ook wil opvatten. :D

Bedankt wel voor je reactie!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:05

mm vind het net lijken of je zit erg tegenwerkt tov de bewegingen van het paard. Bovendien lijkt het net of de lendewervers/bekken van het paard niet lekker zitten.. (let op ik zeg lijkt: hoeft dus absoluut niet zo te zijn). Kan ook zo komen omdat je het paard tegenwerkt met je zit. Denk dat je je eerst op jezelf moet focussen voordat je verdergaat met nieuwe oefeningen voor dit paard.

edit: behalve dat het koppie iets lager tov van de laatste foto.. zie ik weinig verandering. Rug gebruik is nog hetzelfde als voorheen .. sorry dit is vast niet wat je wilde horen Y;(

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 20:15

Ik kan inderdaad niks veranderen aan jou mening.
Maar ik ben inderdaad nu bezig met mijn houding.
Bedankt voor je reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:04

BaroucheSaar schreef:
Yamcha schreef:

Ik snap deze niet helemaal wat bedoel je hiermee? O:)

Als jij naar voren gaat zitten, komt er ook meer gewicht op de voorkant, waardoor je paard bijna automatisch op de voorhand zal vallen.

Als hij op de voorhand valt, zit de motor niet meer achterin, maar voorin, waardoor paard de rug hol zal gaan trekken, ook omdat je, als je naar voren zit, meer gaat stuiteren (heeft te maken met de stand van je bekken dan en de veranderde gewichtsbalans), dan zet het paard eigenlijk automatisch de rug vast. Een volbloed die aan het racen is, loopt op de voorhand, dus de stimulans die je geeft om te gaan racen, alleen al door naar voren te zitten, is veel groter dan je zelf beseft. Het is bijna een reflex.

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 22:27

Oké!
Dankje voor de tip!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 11:47

[/quote]
Als jij naar voren gaat zitten, komt er ook meer gewicht op de voorkant, waardoor je paard bijna automatisch op de voorhand zal vallen.

Als hij op de voorhand valt, zit de motor niet meer achterin, maar voorin, waardoor paard de rug hol zal gaan trekken, ook omdat je, als je naar voren zit, meer gaat stuiteren (heeft te maken met de stand van je bekken dan en de veranderde gewichtsbalans), dan zet het paard eigenlijk automatisch de rug vast. Een volbloed die aan het racen is, loopt op de voorhand, dus de stimulans die je geeft om te gaan racen, alleen al door naar voren te zitten, is veel groter dan je zelf beseft. Het is bijna een reflex.[/quote]

mmm netjes uitgelegd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:16

Thanks! :)

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:22

BaroucheSaar schreef:
Renske1987 schreef:

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik heb het nog aan 24 mensen op stal gevraagd die er ook echt wel verstand van hebben maar iedereen zegt dat hij niet véél te dik is. Hij mag wat afvallen maar echt super dik is hij niet.
Hij staat zonder deken en heeft ook een super dikke wintervacht.
Volgens osteopath (hoe je dat ook schrijft) heeft Bar een grote vorm van zijn ribben waardoor hij dik oogt maar ook als je hem voelt, weet je dat hij niet te dik is. ;)
Over de voorhand ben ik helemaal met je eens. Zoals ik al vermelde is het geen makkelijk paard om met zijn achterhand erbij te rijden. Hij gooit zich snel op de voorhand.
Ik zit ook verder niet aan de voorkant. Ik probeer hem alleen maar actief te laten lopen.
Longeren is een goed idee alleen hebben wij alleen een paddock die veel te zwaar is. Die is eigenlijk alleen om je paard in te laten rollen.
In de bak mag niet gelongeerd worden en verder in het bos of iets ook niet, dus eigenlijk kan het nergens anders. Ik zelf wil ook graag Longeren maar het gaat gewoon niet. Helaas.

Dit bedoel ik verder allemaal echt niet als aanval of hoe iemand het ook wil opvatten. :D

Bedankt wel voor je reactie!

Ja aan de foto's te zien weet ik wel waar je staat en die paddock is idd wel heel slecht. Maar je kunt daar wel heel goed buitenrijden (lage vuursche toch?) en op die manier kan je wel goed conditie trainen en aan het gewicht werken. Ik vat het dan ook absoluut niet aanvallend op, het is jouw paard en je moet het verder zelf weten. Maar ik ben er van overtuigd dat als jij dit paard op minder ruwvoer zet en een goede conditie gaat kweken jij veel lekkerder gaat rijden.

En laat dat hoofd maar ff zitten, eerst maar eens goed vanachter komen

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:34

het is zeker een goede verbetering! :D maar ga maar lekker op je kont zitten. Het oogt heel erg alsof je uit het zadel gelicht word namelijk.. neem je teugels maar wat korter en als je hem door middel van veel schakelen/overgangen rijden op het achterbeen krijgt, dan gaat zijn hoofd ook iets omhoog en gaat ie niet meer zo hangen :D
Succes!

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:35

en je paard is inderdaad niet superslank, maar echt te dik zal ik absoluut niet zeggen, vind het zwaar overdreven zelfs.