amareno (oramé x indoctro x alice) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:14

_Pasja_ schreef:
snissje schreef:
Voor de B hoef je geen aanleuning te hebben!! Daar mogen ze je ook niet op afrekenen!! Ik vind wel dat je klaar bent voor de B!! Hij reageert netjes op je hulpen en hij is lekker ontspannen!!

Ook in de B moet je paard in de aanleuning lopen hoor. Misschien nog niet 100%, maar op een onrustige hoofd-halshouding word je wel afgestraft. Er stond laatst ook een topic van op bokt, misschien kun je daar wat nuttige informatie uithalen TS :)
[JI] Moet een B ruiter 100% nageeflijk rijden?

Ik vind het opzich best ontspannen uitzien, maar persoonlijk vind ik je nog niet B klaar. Paard is erg onrustig in de aanleuning en heeft nog wat moeite met het vinden van zijn balans. Ik zou nog lekker thuis trainen en zorgen dat je goed les krijgt, dan komt het vanzelf wel goed! Ik vind je er verder netjes opzitten en jullie zijn een leuk stel samen :)

Bedankt! *D

marco_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:15

Persoonlijk zou ik nog niet gaan starten als ik jou was. Officiël mogen ze het niet heel erg afstraffen geloof ik, maar dat gebeurt toch wel. Ook zou ik zowieso thuis eerst veel meer doortrainen voor je uberhaut op wedstrijd gaat. Maar dat is mijn mening natuurlijk ;)
Verder wel een leuk paard! Lekker door blijven rijden zou ik zeggen en dan van het zomer mee op concour, dan moet het helemaal goed komen! :)

@ hyppolyte: Sorry, maar TS mag toch wel met beschermers rijden? :o Ik rij mijn paarden altijd mét beschermers, krijg het ook haast niet over mijn hart om zonder te rijden :P Alleen in de proef gaan ze af ;)

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:16

ik heb geleert, als de figuren netjes worden gereden , het paard goed luistert naar het been.

dat het wel een winstpunt waard is

want in principe word er niet gekeken na de aanleuning, maar dat is tegenwoordig niet meer zo.

ik zelf weet ervaring, als je soms een wedstrijdje mee pakt jdan weet waar je aan moet trainen en waarvoor je dan traint

ook al haalt ze 160 ze komt de baan rond en dat vind ik al heel knap en zeg gewoon probeer het is een keer ? je ziet vanzelf wat er komt, en dan hoor je vanzelf of je klaar voor bent of niet

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:21

Ik vind het er opzich netjes uit zien, je paard loopt redelijk ontspannen en jij zit er ook netjes op. Ik heb alleen het gevoel dat hij nog niet erg op zn eigen
benen kan lopen, probeer eens wat vaker de binnenhoefslag mee te pakken.

De aanleuning is nog lang niet goed, maar ik vind dat er wel mooie stukjes in zitten. Als hij zo begint te duiken moet je vooral je benen erbij houden. Hij mag sowieso nog wat meer aan het been komen. (Zeg ik dat zo goed? :+ )

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:21

Citaat:
Persoonlijk zou ik nog niet gaan starten als ik jou was. Officiël mogen ze het niet heel erg afstraffen geloof ik, maar dat gebeurt toch wel. Ook zou ik zowieso thuis eerst veel meer doortrainen voor je uberhaut op wedstrijd gaat. Maar dat is mijn mening natuurlijk
Verder wel een leuk paard! Lekker door blijven rijden zou ik zeggen en dan van het zomer mee op concour, dan moet het helemaal goed komen!

@ hyppolyte: Sorry, maar TS mag toch wel met beschermers rijden? Ik rij mijn paarden altijd mét beschermers, krijg het ook haast niet over mijn hart om zonder te rijden Alleen in de proef gaan ze af

Ik zeg toch ook nergens dat ze niet met beschermers mag rijden? Het is alleen helemaal niet nodig en doet meer kwaad dan goed. Dus waarom zou je het dan doen? Als ze nou aan het springen is, dan is het tot daaraantoe, maar gewoon voor de leuk, vind ik een beetje suf.

Nog even over de opmerking dat ie alleen maar aan het been hoeft te zijn in de b, dat is ie niet :+.

hyppolyte

Re: amareno (oramé x indoctro x alice) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:23

Citaat:
Ik vind het er opzich netjes uit zien, je paard loopt redelijk ontspannen en jij zit er ook netjes op. Ik heb alleen het gevoel dat hij nog niet erg op zn eigen

De aanleuning is nog lang niet goed, maar ik vind dat er wel mooie stukjes in zitten. Als hij zo begint te duiken moet je vooral je benen erbij houden. Hij mag sowieso nog wat meer aan het been komen. (Zeg ik dat zo goed? )

Mee eens :j. Verder dus inderdaad het balansprobleem, als je dat oplost dan komt die aanleuning vanzelf wel :j.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:24

Undefined schreef:

De aanleuning is nog lang niet goed, maar ik vind dat er wel mooie stukjes in zitten. Als hij zo begint te duiken moet je vooral je benen erbij houden. Hij mag sowieso nog wat meer aan het been komen. (Zeg ik dat zo goed? :+ )

al trap je er een gat in hij duikt toch :+

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:52

ik vind het een mooi beeld geven,oke de aanleuning is er nog niet.maar hij zoekt wel mooi je hand op.
zoals de meeste al zeiden meer figuurtjes rijden en misschien eens balkjes lopen voor zijn balans
(offtopic) wat een leuk bord hangt daar op tegen die muur :=

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:54

craiester schreef:
ik vind het een mooi beeld geven,oke de aanleuning is er nog niet.maar hij zoekt wel mooi je hand op.
zoals de meeste al zeiden meer figuurtjes rijden en misschien eens balkjes lopen voor zijn balans
(offtopic) wat een leuk bord hangt daar op tegen die muur :=

dankje!

oo god echt verschrikkelijk dat bord schaam me dood := 8)7
waar ik met me paard staat die vent is een beetje doorgeslagen in het geloof 8)7

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:09

Ik geloof dat het zo is:

Een paard moet op ZIJN/HAAR manier in aanleuning lopen, maar niet persee dus aan de teugel zeg maar(nageeflijk). Maar wel een constante aanleuning. Dit is niet een constante aanleuning dus dan krijg je idd helaas onvoldoendes. Ik zie hier zelfs vaak 5en vallen omdat een paard te diep of juist er niet door loopt. Zelf had ik laatst 1 keer zo'n 'gooi' met het hoofd (een duik) en had een 4 met reactie: tegen de hand.

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:20

snissje schreef:
Voor de B hoef je geen aanleuning te hebben!! Daar mogen ze je ook niet op afrekenen!! Ik vind wel dat je klaar bent voor de B!! Hij reageert netjes op je hulpen en hij is lekker ontspannen!!

Ze zeggen van niet, maar als ie t niet doet wordt je er ook keihard op afgerekent !

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:23

Idd.. Voor een 6 verwachten ze een in aan leuning gaant paard met impuls. Voor hoger moet je zelf heel goed zitten en super op de letter rijden/hoek doorrijden etc.

Is hetzelfde als stelling en buiging. Ik had vandaag (in de B) op mn coupon staan 5; denk om stelling.
En die van mij loopt netjes nageeflijk en in aanleuning.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 07:36

Wat een leuk dier, en leuke combi zijn jullie.
Wat er niet is is impuls, als je goed voorwaarts rijdt, en je hand ontspannend meegaand stil houd, zakt hij vanzelf naar beneden.
Dat is dus niet knijpen in je teugels, een open hand houden. :)
Daarnaast wat er al gezegd word, mist hij nog wat balans. Dit komt vanzelf als hij sterker word.

Edit : Ik vind het een hip bord :D

SillyJilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 07:54

Ik ben de B ook doorgekomen zonder aanleuning. Als ik zo naar het filmpje kijk, dan heeft jou paard op sommige momenten meer aanleuning dan de mijne toen had. Je kan het altijd erst nog onderling proberen om te kijken wat er dan in je protocol staat ;)
Veel succes verder!

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:55

aanleuning is de elastische druk van de mond van het paard naar de hand van de ruiter, aangenomen door het paard. Ik zie dat jouw paardconstant aan het zoeken is naar jouw hand...soms loopt hij mooi een stukje in aanleuning maar het moet gewoon constanter worden.
Dan de discussie voor de B, het ligt er maar net aan wat voor een jury je hebt. Bij ons op de manege komen er 9 vd 10 keer jury's die je niet afrekenen als je paard niet nageeflijk loopt maar wel minder punten geven omdat je paard onrustig is in de aanleuning! Als jij je paardje zo ver krijgt dat hij wat constanter wordt in de aanleuning denk ik dat je best B kan starten. Ik vrees dat als jij nu gaat starten zoals hij nu loopt je idd zoals eerder gezegd het commentaar krijgt dat hij tegen de hand is....ookal vind ik dat niet helemaal de juiste benoeming...hij is vooral zoekende...
De enige tip die ik je kan geven m.b.t. de aanleuning is zoals eerder gezegd: gaat hij duiken...bijdrijven. Als dat nou niet werkt want jij zegt zelf dat je er een gat in kan schoppen maar hij reageerd niet dan toch een tikje met je zweep of het eens helemaal anders proberen en met lange teugels gaan rijden..zodat hij zijn eigen hoofd moeten dragen en niet in jouw hand kan gaan hangen.
Heel veel succes en ik hoop dat je over een poosje weer een topic plaatst.... :)
Groetjes, Joyce

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:26

Als ik zonder strijklappen rijd, heeft ze tal van wondjes.
Dus bij sommige is het echt wel nodig.

Ik vind dit B waardig.
De aanleuning komt vanzelf wel en door op wedstrijd te gaan krijg je alleen maar ervaring en kun je weer meer leren :)

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:35

Ik viel bijna in slaap van je filmpje :o
Dat mag wel een stukje actiever! En je hoeft jezelf niet uit het zadel te laten trekken, af en toe begrenzen kan geen kwaad. Vervolgens heel veel schakelen en het paard beter aan je been maken, dan heb je al een heel ander beeld denk ik. En als ik jou was zou ik nog een jaartje wachten met starten, dan wordt het starten een stuk leuker.

marco_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:53

hyppolyte schreef:
Ik zeg toch ook nergens dat ze niet met beschermers mag rijden? Het is alleen helemaal niet nodig en doet meer kwaad dan goed. Dus waarom zou je het dan doen? Als ze nou aan het springen is, dan is het tot daaraantoe, maar gewoon voor de leuk, vind ik een beetje suf.

Meer kwaad dan goed? Dat is jou mening. Ik zou niet weten wat bijv. strijklappen kwaad kunnen.. Waarom alleen met springen? Een paard kan tijdens de dressuur ook wel eens springen oid :+ Beetje jammer als ze zich dan net zo aantikken en vervolgens wat hebben, wat je met beschermers had kunnen voorkomen. :D

@liesje1986: Op het in slaap vallen na, helemaal mee eens! :) Dan gaat het zeker goedkomen! Is in ieder geval een leuk paard! :)

_angelanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:08

zoals hierboven allemaal word gezecht.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 18:17

oo ja ik was vergeten om te melden dat ik nieuwe rijlaarzen aan heb dus het gaat al niet helemaal zo soepeltjes :S

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:24

Kan het helemaal fout hebben, maar doet hij zijn hoofd niet omlaag om aan de teugel te lopen?? :o

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:44

ajsmits schreef:
Kan het helemaal fout hebben, maar doet hij zijn hoofd niet omlaag om aan de teugel te lopen?? :o

sorry snap het niet echt//...

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:46

Ik krijg het idee dat je paard niet reageerd op je been, je geeft veel been, en je krijgt geen reactie.
Als ik jou was, nog even door trainen en dan als je paard wat nagevelijk loopt, en de juiste aanleuning heeft gaan starten.

Verder vind ik dat je een nette houding hebt! :)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:46

Ik denk dat ze bedoelt dat hij juist de aanleuning opzoekt...

Ik vind je handen wat onrustig, waardoor je paard ook niet de rust heeft om die aanleuning te zoeken. Ik denk dat als jij je handen stilhoudt (ik hoop dat ik het verkeerd zag dat je soms wat 'zaagt' om hem naar beneden te krijgen (stap)) hij ook beter durft te volgen én dat die aanleuning dan beter gaat.
Verder vind ik je redelijk ver voor in het zadel zitten, zeker in de galop en met doorzitten. Kijk of je wat dieper kan gaan zitten, want het lijkt of je wat voorover valt.

Onthoud dat je paardje 4 jaar is, laat hem nog maar even zoeken naar zijn balans en zijn eigen houding en geef hem daar de ruimte voor. Ik denk dat je er wel komt met hem!

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 07:21

Het oog denk wat netter als je niet de hele tijd aanspoort, ik weet niet of dit nodig is bij de B-proeven.
Laatst bijgewerkt door vanTroje op 16-03-10 07:26, in het totaal 1 keer bewerkt