Twisk voor het eerst springen !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_angelanna_

Re: Twisk voor het eerst springen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:46

ziet er echt leuk uit!! misschien springen met begeleiding als je verder wilt in het springen.

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 18:05

EngeltjeS schreef:
Leuke pony, doet het goed.
Ik zou de eerste 5 keren zelf gaan springen met een instructeur. Die kan je goed begeleiden, zeker met een jonge en onervaren pony.

Ook zou ik beschermers dragen, of heb ik daar overheen gekeken?
En denk om je eigen balans.

succes :D

Hij draagt zeker beschermers!!
Ik heb gesprongen met hulp, en ga ook les nemen :)

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 18:08

Dashke schreef:
Ik vind dat je pony best wel een goeie techniek boven de sprong heeft. Een tip om dat zwalpen voor de sprong te voorkomen is je handen voldoende uit mekaar te doen. Dit maakt het sturen makkelijker. Naargelang het beter gaat, kan je je handen meer naar mekaar toebrengen. 1 keer in de week het springen trainen vind ik ook voldoende. Maar je kan natuurlijk altijd wel cavaletti rijden voor de afwisseling. Succes!

Oke zal het proberen ;)
Het enige is dat hij veel beter op been reageert dan op hand. Dus ik ga r mee aan de slag!

Loekilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:33

probeer in het zadel te blijven zitten een beetje tijdens de landing en niet naar voren te schieten.

Verder erg leuk paardje

pipenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:50

Ik zou als je voor het eerst springt wel wat lager beginnen.
Dat geeft het paard meer zelfvertrouwen.
Hoogte zegt niks over kundigheid.
Probeer zelf wat meer je evenwicht te behouden,dan maak je het de pony ook een stuk makkelijker.
Verder heeft ze boven de hindernis wel een nette techniek.
Veel plezier samen.

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 17:40

pipenik schreef:
Ik zou als je voor het eerst springt wel wat lager beginnen.
Dat geeft het paard meer zelfvertrouwen.
Hoogte zegt niks over kundigheid.
Probeer zelf wat meer je evenwicht te behouden,dan maak je het de pony ook een stuk makkelijker.
Verder heeft ze boven de hindernis wel een nette techniek.
Veel plezier samen.

je kunt lezen dat we laag begonnen zijn voor we zo hoog gingen springen ;)
verder ,, bedankt voor je reactie :)

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:59

Als dit de eerste keer is onder het zadel, zo in de bak, vindt ik dat tie heel makkelijk springt! Ik heb jonge pony's de eerste keren gesprongen en dan ging het wel eens anders! Haha.
Maar als opbouwend commentaar, kijk over de sprong heen, waar je heen wilt rijden. Lekker voorwaarts naar de sprong, maar niet hard! Dan zal het slingeren minder worden :). Probeer zelf de balans voor en boven de sprong te vinden, wacht tot de sprong bij je is, dan komt het helemaal goed! ;) En ik zou lekker naar de les gaan, daar leer je veel :) Maar dat is je al meerdere keren verteld..

btw. ik vind de hoogte zeker niet té hoog hoor!

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 08:11

@ LdJ, Het was in ieder geval voor mij de eerste keer. Wel heeft ie buiten al een aantal keer gesprongen, maar dat is wel anders vind ik :P
Verder, bedankt! Ik zal r aan werken :) Vooral dat vooruit kijken,, moet ik echt aan werken, das mn zwakste punt.. ;)

NFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 17:51

ziet erg goed uit hoor irene, vandaag ging het ook al erg netjes vond ik!

Je weet waar je aan moet werken, dat is vandaag ook wel gezegt, dus heb er verder niet veel aan toe te voegen!

toppertjes! :)

kellyyy___xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:06

wat een leuke palomino heb je ten eerste.. als ik een palomino paardje zie breekt me hart.. ;(
verder ziet het springen er goed uit vind ik! hij springt niet meters boven de sprong uit voor de eerste keer.. ga zo door;)

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:10

Leuk hoor, mooi paardje!
Probeer goed je evenwicht te houden, niet ernaast te gaan hangen!
Je evenwicht (en dat van je paardje) mag bij het aanrijden ook wat meer terug komen! Goed ertussen houden en naar voren rijden!

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 08:17

Het slingeren is inmiddels over. Heb nog 1x gesprongen, en ben verder gewoon gaan oefenen met recht over de ac-lijn enz. Gaat heel goed. Ook buiten hebben we nog een keer een sprongetje gemaakt, en meneer trekt nu ook op de hindernis aan. Dus gaat al een stuk beter :D Heb zo goed mogelijk gelet op handen meegeven, niet op zn hals leunen,, en sturen met mn benen. Met handen 'draait' ie te veel, ;)

Bedankt voor jullie hulp allemaal !! het gaat al een stuk beter !