Veel problemen zouden al verholpen kunnen worden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raja

Re: Veel problemen zouden al verholpen kunnen worden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:46

goed duidelijk stuk :j

jammer alleen dat er op wedstrijden toch eht niet gekeken wordt naar de juiste houden van het paard...

Zoals aan gegeven wordt hier boven, loopt het paard aan de teugel zonder verzameling,.
daarbij komt de neus er iets uit aan de voorkant.
Zo kan ik mijn paard rijden in een Bproef, maar dan krijg ik toch echt geen wp :n
Ze willen liever het paard zien lopen zoals de plaatjes daaronder!
Of het nu de juiste houdingen betreft of niet...

Jammer, want je zit Zelf ook wel op de plaatjes dat de correcte wijzes er fijner uitzien ;)

maar ik denk dat het wel in de hand wordt grwerkt dat mensen dus op de verkeerde manier gaan rijden....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:56

Raja, hoezo ben je er zo zeker van dat je geen winstpunt haalt wanneer je paard met de neus voor de loodlijn loopt zoals op de manier beschreven in de link?

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:57

Idd, mijn paard kroop ook wel eens achter de ll en dan kreeg ik toch echt puntenaftrek met het commentaar dat ze achter de ll was :).

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:12

Janine1990 schreef:
Raja, hoezo ben je er zo zeker van dat je geen winstpunt haalt wanneer je paard met de neus voor de loodlijn loopt zoals op de manier beschreven in de link?

Omdat mijn paard meerdere malen zo een proef gelopen heeft en ik dan 163 punten rijdt, omdat mijn paard niet nageeflijk zou zijn ;) Dat heeft dan dus niks te maken met een niet geheel ronde volte of een niet netjes op maat gereden gebroken lijn of een te laat gereden overgang...
Als ik m in de krul getrokken de baan door stuur, rijd ik wel winst....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 17:45

Klopt,mijn paard die er heel snel achter kruipt,daar reed ik ook altijd winst mee als ie achter de loodlijn liep.Jury's zouden dit ook eens moeten lezen,want het is moeilijke materie.Maar voor de loodlijn zou altijd beloond moeten worden.

Janine: even laten filmen/fotograveren als je rijd en dan vergelijken met de plaatjes.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:33

Hoewel de hoofd/halshouding een aardige indicatie geeft, is het niet alles zeggend. het heeft ook alles met de bouw te maken. Het ene paard zou wat verder voor de loodlijn moeten lopen,een ander er bijna op en ja, er zijn ook paarden die achter de loodlijn lopen en toch keurig aan de teugel zijn.

Maar ik ben het er echt helemaal mee eens dat veel paarden te diep lopen en dat dat - in mijn ogen onterecht - helaas veel te vaak beloond wordt door de jury. Zelfs op hoog niveau...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 13:57

Klopt helemaal beantsje..de bouw speelt een hele grote rol.Maar het word wel heel veel typen omdat nog allemaal mee te nemen en uit te leggen vrees ik..