Sirian M2 oppakken na rust vanaf december 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: Sirian M2 oppakken na rust vanaf december 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:05

Kan ook zijn dat je jas vertekend hoor :) Maar ik zie ook vrij weinig activiteit vanuit de achterkant en da's toch wel een vereiste voor die oprichting.
Ik zie bij het paard heel veel spanning in vooral de nek en hals, en da's meestal het gevolg van in de krul trekken ipv rijden

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:26

Ik zie dat niet. Dat in de krul getrokkene. Ziet er best leuk uit. Je zegt zelf al dat je werkt aan de activiteit bij oprichting. Dat is heel goed, daar lekker mee door gaan. Probeer wel je handen naast elkaar te houden. Waarschijnlijk vraag je daar wat meer buiging op de foto's waarbij de binnenhand omhoog gaat, maar probeer dit op te lossen met een van de hals afgaande hand en daarbij een op de singel liggend binnenbeen en een begrenzende buitenteugel met been. Daarbij, kijk voor je uit! Schouders naar achter en ontspannen.

Ziet er heel fijn uit verder, ga zo door!

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 14:32

rocksyboy schreef:
Ik zie dat niet. Dat in de krul getrokkene. Ziet er best leuk uit. Je zegt zelf al dat je werkt aan de activiteit bij oprichting. Dat is heel goed, daar lekker mee door gaan. Probeer wel je handen naast elkaar te houden. Waarschijnlijk vraag je daar wat meer buiging op de foto's waarbij de binnenhand omhoog gaat, maar probeer dit op te lossen met een van de hals afgaande hand en daarbij een op de singel liggend binnenbeen en een begrenzende buitenteugel met been. Daarbij, kijk voor je uit! Schouders naar achter en ontspannen.

Ziet er heel fijn uit verder, ga zo door!

hee dank je voor je tips ga er zeker wat mee doen :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:06

tjah, ondanks dat jij anders beweerd ben ik toch ook van mening dat hij zn achterbeen onvoldoende gebruikt, het paard te kort loopt in de kaak en zn rug helemaal niet aan het werk is..

op de foto waarbij jij zegt: verzameling, zie je dat ti zn achterbeen gewoon strekt!!!!! oprichting komt omdat het achterbeen er onder komt, daardoor komen ze van voren meer ophoog (soort wip effect), in dit geval houdt ti zn kop gewoon hoog maar doet zn achterbeen niets..

Ik zou galopoefeningen adviseren om meer buiging in het achterbeen te krijgen, als die het achterbeen buigt, gaat die vanzelf zitten en heb je de juiste oprichting! Hij is sterk zat achter en wilt hem wel bijzetten maar het lukt hem gewoon nog even niet ;) oefeningen waar je aan moe denken zijn voltes openen en sluiten, heel veel tempowisselingen rijden in galop, veel aanspringen, als die het kan eenvoudige wissels maken ed.

jij komt er wel, daar twijfel ik neit aan.. dit is gewoon een heel moeilijk stuk voor zowel ruiter als paard :+

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:09

lijkt net alsof hij er helemaal niet uit is geweest, oogt echt gewoon goed hoor...
mijn vierjarige had twee maanden stil gestaan en was meteen erg dik...

maar ga vooral zo dooo, ziet er goed uit op de fot'ts mooie oprichting ook

_angelanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:53

ziet er soms wat gespannen uit misschien. wat langer in de hals zodat je paardje wat ronder ingesteld kan worden

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 18:04

Romyv schreef:
tjah, ondanks dat jij anders beweerd ben ik toch ook van mening dat hij zn achterbeen onvoldoende gebruikt, het paard te kort loopt in de kaak en zn rug helemaal niet aan het werk is..

op de foto waarbij jij zegt: verzameling, zie je dat ti zn achterbeen gewoon strekt!!!!! oprichting komt omdat het achterbeen er onder komt, daardoor komen ze van voren meer ophoog (soort wip effect), in dit geval houdt ti zn kop gewoon hoog maar doet zn achterbeen niets..

Ik zou galopoefeningen adviseren om meer buiging in het achterbeen te krijgen, als die het achterbeen buigt, gaat die vanzelf zitten en heb je de juiste oprichting! Hij is sterk zat achter en wilt hem wel bijzetten maar het lukt hem gewoon nog even niet ;) oefeningen waar je aan moe denken zijn voltes openen en sluiten, heel veel tempowisselingen rijden in galop, veel aanspringen, als die het kan eenvoudige wissels maken ed.

jij komt er wel, daar twijfel ik neit aan.. dit is gewoon een heel moeilijk stuk voor zowel ruiter als paard :+

okej ik ga de galop dan maar eens trainen. toch had ik hier wel heel erg het gevoel dat die omhoog kwam van voor. eenvoudige wissels kan hij inderdaad, hier heb ik inderdaad ook niet aan gedacht omdat je dan te gefixeerd bent op de draf en daardoor denkt dat je deze gang meer moet rijden. in draf rij ik veel tempo wisselingen maar dan gaan we de galop er ook maar bij pakken.
heb jij (of andere die dit lezen) dan misschien ook een tip hoe ik zijn hoofd laag kan houden naar de middendraf of uitgestrekte draf.
wat hier dan gebeurt de inzet gaat goed maar als ik terug rij dan drukt hij zijn neus eruit omdat ik zijn gang dan niet kan uit zitten.
als ik lichtrij gaat dit wel goed.

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 23:04

Bouwpakket schreef:
lijkt net alsof hij er helemaal niet uit is geweest, oogt echt gewoon goed hoor...
mijn vierjarige had twee maanden stil gestaan en was meteen erg dik...

maar ga vooral zo dooo, ziet er goed uit op de fot'ts mooie oprichting ook

dank je wel voor je complimenten :D

Loekilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:16

probeer rechtop te blijven zitten, je zit in elkaar gedoken.
Ik denk dat voor jou een goede tip is om laat maar zeggen een beetje verwaand op je paard te gaan zitten, zovan: Kijk hier ben ik en dit is mijn paard.

Je mag best uitstralen dat je heel trots bent op je paard, dus wat trotser zitten. :P

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 08:28

Loekilove schreef:
probeer rechtop te blijven zitten, je zit in elkaar gedoken.
Ik denk dat voor jou een goede tip is om laat maar zeggen een beetje verwaand op je paard te gaan zitten, zovan: Kijk hier ben ik en dit is mijn paard.

Je mag best uitstralen dat je heel trots bent op je paard, dus wat trotser zitten. :P

haha dat is goed zal er op letten!! ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:22

cd_muis schreef:
heb jij (of andere die dit lezen) dan misschien ook een tip hoe ik zijn hoofd laag kan houden naar de middendraf of uitgestrekte draf.
wat hier dan gebeurt de inzet gaat goed maar als ik terug rij dan drukt hij zijn neus eruit omdat ik zijn gang dan niet kan uit zitten.
als ik lichtrij gaat dit wel goed.

Het is een beetje afhankelijk van wat ti doet.. als die echt vastpakt in zn kaak, is eht vaak zo dat ze niet hun rug kunnen ontspannen. Dan wilt het wel eens helpen om et gaan staan zodat zn rug vrij is. Wat je ook vaak ziet is dat ze op het voorbeen vallen waardoor ze de kans krijgen om eruit te komen, in dat geval kan je er voor kiezen om hem iets verder terug en rond te rijden voordat je aan de middendraf begint! Wat ik bij mijn paarden standaard doe is een stapje schouder voor zetten zodat ze mooi onder me zijn en het achterbeen vast hebben, dan steek ik schuin over en verruim ik enkele passen.. Begin heel klein, 3 passen is zat!! Als die het doorkrijgt en sterker wordt, kan je het uitbreiden met iedere keer 2 passen ofzo..

Kan je hier wat mee!?

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 11:24

okej super hier kan ik zeker wat mee

Just_Me89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:33

Ziet er leuk uit! Iets meer recht op zitten en het paard over de rug laten lopen ( vooral als je pas net weer begonnen bent met trainen ).

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:16

Leuk paard! Doet me qua houding aan mijn eigen paard denken.

Wat mensen in de krul trekken noemen, is naar mijn mening dat hij niet genoeg zijn achterhand onder de massa brengt en zijn rug blijft gebruiken. Hij komt te hoog en drukt hierbij zijn rug weg. Dat is zonde, maar ook een heeel moeilijk stuk!
Probeer lager instellen en hoger instellen af te wisselen. Niet een halfuur van beide, maar blijven wisselen. Als je twijfeld aan zn ruggebruik tijdens de oprichting, schuif je handen ietsje naar voren uit en kijkt of hij volgt.. Komt hij omhoog is hij er niet genoeg doorheen, zakt hij is hij erbij. Misschien kun je ook iemand vragen die je daarbij helpt.. Aanvoelen is daarin best lastig, vind ik zelf dan..

Hoop dat je er wat aan hebt, je hebt een heel leuk paard en volgens mij moeten jullie makkelijk de M2 door kunnen schieten!

Succes

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 19:51

heej dank je
hier heb ik inderdaad wel wat aan ja.
het is wel als ik mijn handen naar voren plaats dat hij mijn hand blijft volgen

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 08:34

Dat is al een goed begin. Als hij er achter dan ook goed bijkomt word zijn ruggebruik optimaal. Succes!

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 08:54

haha dank je wel!!:D