Maar ik zie ook vrij weinig activiteit vanuit de achterkant en da's toch wel een vereiste voor die oprichting.Ik zie bij het paard heel veel spanning in vooral de nek en hals, en da's meestal het gevolg van in de krul trekken ipv rijden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ik zie ook vrij weinig activiteit vanuit de achterkant en da's toch wel een vereiste voor die oprichting.rocksyboy schreef:Ik zie dat niet. Dat in de krul getrokkene. Ziet er best leuk uit. Je zegt zelf al dat je werkt aan de activiteit bij oprichting. Dat is heel goed, daar lekker mee door gaan. Probeer wel je handen naast elkaar te houden. Waarschijnlijk vraag je daar wat meer buiging op de foto's waarbij de binnenhand omhoog gaat, maar probeer dit op te lossen met een van de hals afgaande hand en daarbij een op de singel liggend binnenbeen en een begrenzende buitenteugel met been. Daarbij, kijk voor je uit! Schouders naar achter en ontspannen.
Ziet er heel fijn uit verder, ga zo door!
oefeningen waar je aan moe denken zijn voltes openen en sluiten, heel veel tempowisselingen rijden in galop, veel aanspringen, als die het kan eenvoudige wissels maken ed.
Romyv schreef:tjah, ondanks dat jij anders beweerd ben ik toch ook van mening dat hij zn achterbeen onvoldoende gebruikt, het paard te kort loopt in de kaak en zn rug helemaal niet aan het werk is..
op de foto waarbij jij zegt: verzameling, zie je dat ti zn achterbeen gewoon strekt!!!!! oprichting komt omdat het achterbeen er onder komt, daardoor komen ze van voren meer ophoog (soort wip effect), in dit geval houdt ti zn kop gewoon hoog maar doet zn achterbeen niets..
Ik zou galopoefeningen adviseren om meer buiging in het achterbeen te krijgen, als die het achterbeen buigt, gaat die vanzelf zitten en heb je de juiste oprichting! Hij is sterk zat achter en wilt hem wel bijzetten maar het lukt hem gewoon nog even nietoefeningen waar je aan moe denken zijn voltes openen en sluiten, heel veel tempowisselingen rijden in galop, veel aanspringen, als die het kan eenvoudige wissels maken ed.
jij komt er wel, daar twijfel ik neit aan.. dit is gewoon een heel moeilijk stuk voor zowel ruiter als paard
Loekilove schreef:probeer rechtop te blijven zitten, je zit in elkaar gedoken.
Ik denk dat voor jou een goede tip is om laat maar zeggen een beetje verwaand op je paard te gaan zitten, zovan: Kijk hier ben ik en dit is mijn paard.
Je mag best uitstralen dat je heel trots bent op je paard, dus wat trotser zitten.
cd_muis schreef:heb jij (of andere die dit lezen) dan misschien ook een tip hoe ik zijn hoofd laag kan houden naar de middendraf of uitgestrekte draf.
wat hier dan gebeurt de inzet gaat goed maar als ik terug rij dan drukt hij zijn neus eruit omdat ik zijn gang dan niet kan uit zitten.
als ik lichtrij gaat dit wel goed.