van galop naar draf met je zit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:02

Lindas2 schreef:
Je eigen zwaar en lang maken in het zadel en heel licht gewicht naar achteren verplaatsen.. Beetje moeilijk uit te leggen maar beetje ´tikjes´ naar achter bewegen. Niet achterover hangen maar misschien verplaatsing van 2 graden.. Verder ophouding maken voor, niet vast houden. Dat is zoals ik het weet.. Hopelijk kan je er een beetje wijs uit wat ik bedoel. Succes!

Ik doe het ook zo ;)
En hou ook vooral mijn onderbenen er goed aan, zodat hij fijn in m'n hand blijft.

Paranoide

Re: van galop naar draf met je zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:19

Lang maken, wat zwaarder zitten, een kleine ophouding en gelijk kuiten eraan zodat hij vlot en licht in de hand wegdraaft :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:35

In principe zou je ook gewoon in de verlichte zit overgangen van galop naar draf/stap moeten kunnen maken, dat 'diep zitten' vind ik dus niet zoveel toegevoegde waarde.

En dan moet ik iets opbiechten, ik weet niet eens wat ik precies doe, maar het maakt niet uit op welk paard ik rij, als ik er aan denk gaat het paard terug. Ik vermoed dat ik het ook met m'n ademhaling doe, ga er toch eens op letten :)

bolovesfuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:10

Zoals de meeste hier zeggen; Je zwaar maken. En houd je been eraan! Anders wordt het geen mooie overgang ;).

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:16

phormicola schreef:
In principe zou je ook gewoon in de verlichte zit overgangen van galop naar draf/stap moeten kunnen maken, dat 'diep zitten' vind ik dus niet zoveel toegevoegde waarde.

En dan moet ik iets opbiechten, ik weet niet eens wat ik precies doe, maar het maakt niet uit op welk paard ik rij, als ik er aan denk gaat het paard terug. Ik vermoed dat ik het ook met m'n ademhaling doe, ga er toch eens op letten :)

Natuurlijk moet je in de verlichte zit ook gewoon een nette overgang kunnen rijden, maar wat denk jij doet als je 'iets met je ademhaling' doet? Juist, je ademt uit waardoor jij je zwaarder maakt. In principe is een overgang op je zit de beste hoor, dus diep zitten is wél een toegevoegde waarde.

ragazzza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:19

Zorg eerst dat je goed zit. Je zit is de basis van je hele paardrijden pas dan komen je beenhulpen en teugelhulpen. Kijk op de volgende link voor een uitleg over een onafhankelijke zit:http://www.paardenbegrijpen.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=186&Itemid=131
Als je goed zit is het terug rijden van galop naar draf een eitje. Je kantelt je bekken iets (het zgn zwaar zitten). Je drukt je hakken naar beneden (tenen omhoog mag ook), je draait je tenen naar binnen (zo houd je genoeg kuitdruk) en je gaat terug naar draf ;-)

(Een extra tip is dat je lekker ontspannen moet blijven (laat je buik los), ga niet met je knieen knijpen en ga ook zeker niet naar voren zitten (maar ook niet naar achteren hangen).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:23

LiSSy schreef:
ik kantel mijn bekken, trek mijn navel dus in. en span mijn bovenbenen iets aan.

Zo doe ik het ook.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:38

Ik maak me ietsjes zwaarder en dan maakt ie een overgang naar draf.

Glebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:41

Ik maak eerst een parade. Dan ga ik wat dieper zitten (dus meer op stijgbeugels duwen) en de benen laten hangen. Maar wanneer ze dan de overgang maakt en in de gewenste gang komt 'duw' ik lichtjes met mijn zit om de achterhand eronder te brengen