Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wake_up schreef:Dat je pony sloft, hoeft niet aan het tempo te liggen hoorwat ik hier zie, loopt ze hard genoeg. Het komt vooral denk ik (correct me if i'm wrong, iemand die er meer verstand van heeft
) doordat je paard nu zijn rug wegdrukt. Als je paard correct in aanleuning loopt, nageeflijk en zijn rugspieren g oed gebruikt, wordt het al een stuk minder. Dan kan je er ook aan werken, door middel van tempo overgangen, dat zijn achterhand er meer bij komt, en je paard dus meer gaat 'dansen'. dan zul je merken dat het 'sloffen', minder wordt, want ik denk dat het nu vooral een gebrek aan impuls en goed ruggebruik is.

onley schreef:ik vind het tempo ook prima
ik weet wel wat je bedoel en dat is het grijpende achterbeen (stukje activer) dit heeft alles met opvang proces te maken van voren je kunt hem wel sneller laten lopen zonder dat je opvangt van voren dat is verloren energie,
Je kunt ook sneller gaan dit van voor op het juiste moment gaan opvangen waardoor die oook een stuk lichter in je handen gaat worden en dan ook actiever gaat lopen en voor ook mooi gaat zakken.
Ik ben ook zo gestart als jou een jaar of 2 terug en ik had nog minder punten dan jij hebt, van je coupons leer je (door het commetaar wat erop staat) dus gewoon lekker starten de rest leer je vanzelf, ik zou wel niet alle wedstrijden in 1 x af gaan dus rustig 1 voor 1.
Ik zou trouwens vandaag ook daar starten maar ik heb net als jij het gebrek aan een groom en ik heb dus netjes afgemeld.
plus ik mijn schimmel niet ga wassen met -1
AnoukB schreef:Haha Joehoeeee..
Je had 1 puntje meer als mij.. Mijn paard vond het echt DOOD eng achter in die hoek bij de kantine..
Ik had 174 punten, maar was wel dik tevreden.. Hij is immers ook pas 3 dus ik ging ook niet voor de punten maar voor de ervaring.
Kreeg wel hele mooie complimenten van de jury over mijn paard! Hij liet zich ook goed kijken omdat hij daar redelijk fris was!
Was Melodie braaf?

Renske1987 schreef:Ik denk dat je pony voor de B nog wat meer mag buigen en nageven.. desondanks zeg ik probeer het gewoon en samen ga je wel groeien!

nzlwk schreef:Meer buiging en stelling op de juiste kant (voltes rijden tot je duizelig bent) Ik zou hem graag nog wat nagevelijker zien en actiever op de achterhand. Bijna B klaar! Lekker doortrainen en dan starten!

Siskiz schreef:Je bent nog al onrustig met je handen en als je gaat staan met lichtrijden lijkt je je soms nogal vast te houden aan de teugels.

Tinkels schreef:Je kunt altijd starten.. gewoon proberen en je wordt wel handiger in het proefjes rijden.
Verder zou ik goed oefenen op je zit.
Probeer eens (aan de longe) met losse handen te rijden. En zonder beugels. Krijg je een mooie onafhankelijke zit van. Die heb je nu nog niet voor zover ik kan zien op het filmpje.
Maar het komt helemaal goed met julile, lekker oefenen en zo nu en dan starten! Zo leer je alleen maar!
daardoor vallen veel zit-trainingen al af.. 
Emmalakkie schreef:hee,
ik denk dat je voor de B eerst beter nog even kan trainenals ze wat meer nagefelijk word (ook door een beter tempo) ziet het er goed uit!
probeer je handen (armen) meer te ontspannen en de knik bij je ellebogen te houden.
leuke pony!
xx
appelflap2 schreef:ik denk dat je eerst nog wat meer oefenen moet voor je kan gaan starten want zo denk ik niet dat je winstpunten scoort hij moet veel meer nageeflijk worden (probeer met je handen soepeler in te werken in de mond van je pony hou een knik in je ellebogen en kneed zachtjes in zijn mond zodat hij naar beneden komt) want ook in de b moet een pony of paard aan de teugel lopen ook vergeet je soms op het goede been licht te rijden dan moet hij nog meer stelling en buiging nemen in de richting waarnaar hij loopt (steun op je buiten stijgbeugel, druk je binnenbeen meer aan zijn lichaam, en laat hem meer naar binnen kijken)
als dat voor elkaar is ga je naar concour en dan kun je wp en prijzen halen
want jullie zijn voor de rest wel een hele mooie combinatie
heeeeeel veeeel succes

Citaat:Citaat:Ik train ook hoor! Thuis is ze altijd nagefelijk maar op wedstrijd lukt het niet.
als ze thuis goed nageeflijk is, is ze dat op concour ook

Citaat:Citaat:Ik hang niet aan mijn teugels, dat lijkt zo
misschien voelt dat voor jou niet zo maar het beeld is wel heel gespannen

Lauste schreef:In het begin lijkt het alsof de pony bijna terugvalt uit de draf, maar op sommige stukken gaat hij ook weer te snel.
Probeer hem met een goede arbeidsdraf te rijden, mooi regelmatig op één tempo.
Bij het halsstrekken moet je ervoor zorgen dat zijn hoofdje mooi naar beneden komt, maar je moet wel contact blijven houden.
Nu geef je hem alleen maar een heel klein beetje meer teugels, laat dus de teugels langzaam wat langer en zo volgt de pony je hand.
Bij de middenstap maak je als ik het goed zie 2 keer per ongeluk een overgang naar draf, dat moet je voorkomen.
Begrens je pony dan een klein beetje van voren en drijf hem van achteren aan zodat er een mooie, actieve middenstap komt.
Probeer je handen ook wat rustiger te houden, vooral bij het doorzitten schudt het nog alle kanten op.
Vind het een leuke pony en ik weet zeker dat het helemaal goedkomt met jullie!
Stravero schreef:Al rijd je op een onderlinge wedstrijd 175, dan ben je nog niet klaar voor de B.......
Of snap je dat niet?
Leuk paardje verder maar vind het niet B-waardig.. Ik mis zoveel ontspanning...

hannahtJ schreef:Voor de ervaring zou ik als ik jou was zeker in de B gaan starten. Natuurlijk zijn er altijd nog wat verbeterpunten maar ik denk dat je er wel gaat komen. De meeste verbeterpunten zijn hierboven al aangegeven. Nog even hard aan het werk en dan gaat het je wel lukken.

appelflap2 schreef:wat voor ervaring wil je dan?
als naar concour gaat en je haalt geen wp dan ga je iedere keer toch teleurgesteld weer naar huis
als je zorgt dat je pony eerst b waardig loopt en je gaat dan op concour en je haalt wp dan krijg je leuke wedstrijd ervaring en het bespaard je een hoop anders weggegooid geld