Melodie @ oefenwedstrijd dressuur, klaar voor de B?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:19

Je kunt altijd starten.. gewoon proberen en je wordt wel handiger in het proefjes rijden.
Verder zou ik goed oefenen op je zit.
Probeer eens (aan de longe) met losse handen te rijden. En zonder beugels. Krijg je een mooie onafhankelijke zit van. Die heb je nu nog niet voor zover ik kan zien op het filmpje.

Maar het komt helemaal goed met julile, lekker oefenen en zo nu en dan starten! Zo leer je alleen maar!

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:34

hee,

ik denk dat je voor de B eerst beter nog even kan trainen ;) als ze wat meer nagefelijk word (ook door een beter tempo) ziet het er goed uit!
probeer je handen (armen) meer te ontspannen en de knik bij je ellebogen te houden.

leuke pony!

xx

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 16:20

wake_up schreef:
Dat je pony sloft, hoeft niet aan het tempo te liggen hoor ;) wat ik hier zie, loopt ze hard genoeg. Het komt vooral denk ik (correct me if i'm wrong, iemand die er meer verstand van heeft :D) doordat je paard nu zijn rug wegdrukt. Als je paard correct in aanleuning loopt, nageeflijk en zijn rugspieren g oed gebruikt, wordt het al een stuk minder. Dan kan je er ook aan werken, door middel van tempo overgangen, dat zijn achterhand er meer bij komt, en je paard dus meer gaat 'dansen'. dan zul je merken dat het 'sloffen', minder wordt, want ik denk dat het nu vooral een gebrek aan impuls en goed ruggebruik is.

Mijn pony drukt idd haar rug weg, dit heeft ook te maken met hoe ze vroeger is gereden.
Tempo overgangen, dat werd in het vorige topic ook al gezegt en daar ben ik ook mee bezig. ;)

onley schreef:
ik vind het tempo ook prima
ik weet wel wat je bedoel en dat is het grijpende achterbeen (stukje activer) dit heeft alles met opvang proces te maken van voren je kunt hem wel sneller laten lopen zonder dat je opvangt van voren dat is verloren energie,
Je kunt ook sneller gaan dit van voor op het juiste moment gaan opvangen waardoor die oook een stuk lichter in je handen gaat worden en dan ook actiever gaat lopen en voor ook mooi gaat zakken.

Ik ben ook zo gestart als jou een jaar of 2 terug en ik had nog minder punten dan jij hebt, van je coupons leer je (door het commetaar wat erop staat) dus gewoon lekker starten de rest leer je vanzelf, ik zou wel niet alle wedstrijden in 1 x af gaan dus rustig 1 voor 1.

Ik zou trouwens vandaag ook daar starten maar ik heb net als jij het gebrek aan een groom en ik heb dus netjes afgemeld.
plus ik mijn schimmel niet ga wassen met -1 ;)

Ja, dat bedoel ik iets actiever!
Oke, ik heb wel een groom alleen ik wil niet dat zij iedere wedstrijd mee gaat omdat ze zelf ook moet leren enzo..

AnoukB schreef:
Haha Joehoeeee :D..
Je had 1 puntje meer als mij.. Mijn paard vond het echt DOOD eng achter in die hoek bij de kantine..
Ik had 174 punten, maar was wel dik tevreden.. Hij is immers ook pas 3 dus ik ging ook niet voor de punten maar voor de ervaring.
Kreeg wel hele mooie complimenten van de jury over mijn paard! Hij liet zich ook goed kijken omdat hij daar redelijk fris was!
Was Melodie braaf?

1 puntje meer maar? ik dacht dat jij wel zeker 5 plaatsen voor mij stond.. :o
Ik ging ook voor de ervaring. :p
Melodie,, was ook doods bang voor die kantine in het begin stond ze zelfs een bijna rechtop. (voor de kantine) :=
Maar daarna ging ze er wel gewoon langs.. _O-

Renske1987 schreef:
Ik denk dat je pony voor de B nog wat meer mag buigen en nageven.. desondanks zeg ik probeer het gewoon en samen ga je wel groeien!

Idd Buiging,Stelling en nageefelijkheid daar werk ik ook aan. ;)

nzlwk schreef:
Meer buiging en stelling op de juiste kant (voltes rijden tot je duizelig bent ;) ) Ik zou hem graag nog wat nagevelijker zien en actiever op de achterhand. Bijna B klaar! Lekker doortrainen en dan starten!

Voltes rijden tot ik duizelig ben? Dit doe ik al in de les en thuis. ;)

Siskiz schreef:
Je bent nog al onrustig met je handen en als je gaat staan met lichtrijden lijkt je je soms nogal vast te houden aan de teugels.

onrustigheid met mijn handen heeft denk ik ook wat met de spanning te maken. ;)
Vast houden aan de teugels? Ik denk dat dat zo lijkt want dat doe ik echt niet! :P

Tinkels schreef:
Je kunt altijd starten.. gewoon proberen en je wordt wel handiger in het proefjes rijden.
Verder zou ik goed oefenen op je zit.
Probeer eens (aan de longe) met losse handen te rijden. En zonder beugels. Krijg je een mooie onafhankelijke zit van. Die heb je nu nog niet voor zover ik kan zien op het filmpje.

Maar het komt helemaal goed met julile, lekker oefenen en zo nu en dan starten! Zo leer je alleen maar!

Mijn pony kan niet aan de longe. :o daardoor vallen veel zit-trainingen al af.. ;)

Emmalakkie schreef:
hee,

ik denk dat je voor de B eerst beter nog even kan trainen ;) als ze wat meer nagefelijk word (ook door een beter tempo) ziet het er goed uit!
probeer je handen (armen) meer te ontspannen en de knik bij je ellebogen te houden.

leuke pony!

xx

Ik train ook hoor! Thuis is ze altijd nagefelijk maar op wedstrijd lukt het niet. ;)

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 13:59

xSannee schreef:
Ik vind je armen op het filmpje een beetje storend. Probeer de knik bij je ellenbogen te houden en (het lijkt zo, weet niet of het ook zo is:) je hangt een beetje in de teugels als je gaat lichtrijden. Probeer te ontspannen.
Geniet er van :P

Ik hang niet aan mijn teugels, dat lijkt zo ;)

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:15

ik denk dat je eerst nog wat meer oefenen moet voor je kan gaan starten want zo denk ik niet dat je winstpunten scoort hij moet veel meer nageeflijk worden (probeer met je handen soepeler in te werken in de mond van je pony hou een knik in je ellebogen en kneed zachtjes in zijn mond zodat hij naar beneden komt) want ook in de b moet een pony of paard aan de teugel lopen ook vergeet je soms op het goede been licht te rijden dan moet hij nog meer stelling en buiging nemen in de richting waarnaar hij loopt (steun op je buiten stijgbeugel, druk je binnenbeen meer aan zijn lichaam, en laat hem meer naar binnen kijken)
als dat voor elkaar is ga je naar concour en dan kun je wp en prijzen halen
want jullie zijn voor de rest wel een hele mooie combinatie
heeeeeel veeeel succes

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:23

[/quote]

Ik train ook hoor! Thuis is ze altijd nagefelijk maar op wedstrijd lukt het niet. ;)[/quote]

als ze thuis goed nageeflijk is, is ze dat op concour ook

[/quote]

Ik hang niet aan mijn teugels, dat lijkt zo ;)[/quote]

misschien voelt dat voor jou niet zo maar het beeld is wel heel gespannen

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:27

In het begin lijkt het alsof de pony bijna terugvalt uit de draf, maar op sommige stukken gaat hij ook weer te snel.
Probeer hem met een goede arbeidsdraf te rijden, mooi regelmatig op één tempo.
Bij het halsstrekken moet je ervoor zorgen dat zijn hoofdje mooi naar beneden komt, maar je moet wel contact blijven houden.
Nu geef je hem alleen maar een heel klein beetje meer teugels, laat dus de teugels langzaam wat langer en zo volgt de pony je hand.
Bij de middenstap maak je als ik het goed zie 2 keer per ongeluk een overgang naar draf, dat moet je voorkomen.
Begrens je pony dan een klein beetje van voren en drijf hem van achteren aan zodat er een mooie, actieve middenstap komt.
Probeer je handen ook wat rustiger te houden, vooral bij het doorzitten schudt het nog alle kanten op.

Vind het een leuke pony en ik weet zeker dat het helemaal goedkomt met jullie! :)

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 15:07

appelflap2 schreef:
ik denk dat je eerst nog wat meer oefenen moet voor je kan gaan starten want zo denk ik niet dat je winstpunten scoort hij moet veel meer nageeflijk worden (probeer met je handen soepeler in te werken in de mond van je pony hou een knik in je ellebogen en kneed zachtjes in zijn mond zodat hij naar beneden komt) want ook in de b moet een pony of paard aan de teugel lopen ook vergeet je soms op het goede been licht te rijden dan moet hij nog meer stelling en buiging nemen in de richting waarnaar hij loopt (steun op je buiten stijgbeugel, druk je binnenbeen meer aan zijn lichaam, en laat hem meer naar binnen kijken)
als dat voor elkaar is ga je naar concour en dan kun je wp en prijzen halen
want jullie zijn voor de rest wel een hele mooie combinatie
heeeeeel veeeel succes

Ik ga ook niet voor de wintspunten maar voor de ervaring ;)
Het verkeerde been is idd een probleem waar ik vaak tegenaan loop.
Stelling en buiging ben ik mee bezig.

Citaat:
Citaat:
Ik train ook hoor! Thuis is ze altijd nagefelijk maar op wedstrijd lukt het niet. ;)

als ze thuis goed nageeflijk is, is ze dat op concour ook

Bij mij niet, dat komt ook gedeeltelijk door de spanning.. ;)

Citaat:
Citaat:
Ik hang niet aan mijn teugels, dat lijkt zo ;)

misschien voelt dat voor jou niet zo maar het beeld is wel heel gespannen

Oke, dat komt denk ik ook gedeeltelijk door de wedstrijd spanning ;)

Lauste schreef:
In het begin lijkt het alsof de pony bijna terugvalt uit de draf, maar op sommige stukken gaat hij ook weer te snel.
Probeer hem met een goede arbeidsdraf te rijden, mooi regelmatig op één tempo.
Bij het halsstrekken moet je ervoor zorgen dat zijn hoofdje mooi naar beneden komt, maar je moet wel contact blijven houden.
Nu geef je hem alleen maar een heel klein beetje meer teugels, laat dus de teugels langzaam wat langer en zo volgt de pony je hand.
Bij de middenstap maak je als ik het goed zie 2 keer per ongeluk een overgang naar draf, dat moet je voorkomen.
Begrens je pony dan een klein beetje van voren en drijf hem van achteren aan zodat er een mooie, actieve middenstap komt.
Probeer je handen ook wat rustiger te houden, vooral bij het doorzitten schudt het nog alle kanten op.

Vind het een leuke pony en ik weet zeker dat het helemaal goedkomt met jullie! :)

Ja, dat halstrekken voelde ik in de proef ook al..
Normaal doet ze dat ook gewoon alleen nu was ze heel bang voor iets wat in de bak stond en ging ze niet omlaag.
Ja, bij de middenstap ging ze idd een keer in draf. ;)

Huppelkut

Re: Melodie @ oefenwedstrijd dressuur, klaar voor de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:09

op de punten die jij nu noemt vind ik je niet Bwaardig. probeer je paard wat meer te laten ontspannen.

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 15:20

Huppelkut schreef:
op de punten die jij nu noemt vind ik je niet Bwaardig. probeer je paard wat meer te laten ontspannen.

Oke, ik heb pas 10 april mijn 1e officieele wedstrijd dus ik kan nog oefenen ;)

ik lig helemaal dubbel om je naam... _O-

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:55

Al rijd je op een onderlinge wedstrijd 175, dan ben je nog niet klaar voor de B.......

Of snap je dat niet?

Leuk paardje verder maar vind het niet B-waardig.. Ik mis zoveel ontspanning...

hannahtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:28

Voor de ervaring zou ik als ik jou was zeker in de B gaan starten. Natuurlijk zijn er altijd nog wat verbeterpunten maar ik denk dat je er wel gaat komen. De meeste verbeterpunten zijn hierboven al aangegeven. Nog even hard aan het werk en dan gaat het je wel lukken. :D

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:52

wat voor ervaring wil je dan?
als naar concour gaat en je haalt geen wp dan ga je iedere keer toch teleurgesteld weer naar huis
als je zorgt dat je pony eerst b waardig loopt en je gaat dan op concour en je haalt wp dan krijg je leuke wedstrijd ervaring en het bespaard je een hoop anders weggegooid geld

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 16:03

Stravero schreef:
Al rijd je op een onderlinge wedstrijd 175, dan ben je nog niet klaar voor de B.......

Of snap je dat niet?

Leuk paardje verder maar vind het niet B-waardig.. Ik mis zoveel ontspanning...

Jawel, ik snap dat wel hoor! ;)

hannahtJ schreef:
Voor de ervaring zou ik als ik jou was zeker in de B gaan starten. Natuurlijk zijn er altijd nog wat verbeterpunten maar ik denk dat je er wel gaat komen. De meeste verbeterpunten zijn hierboven al aangegeven. Nog even hard aan het werk en dan gaat het je wel lukken. :D

Oke, dankje! :D

appelflap2 schreef:
wat voor ervaring wil je dan?
als naar concour gaat en je haalt geen wp dan ga je iedere keer toch teleurgesteld weer naar huis
als je zorgt dat je pony eerst b waardig loopt en je gaat dan op concour en je haalt wp dan krijg je leuke wedstrijd ervaring en het bespaard je een hoop anders weggegooid geld

Welke ervaring? Ik wil dat mijn pony fijn rustig loopt op wedstrijd die ervaring...
Ik ben niet zo iemand die teleurgestelt naar huis gaat als ie geen Wp heeft ;)
Of is dat raar?

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 16:06

Ik heb de tips aan mijn instructeur voorgelegd.
En we zijn al een heel eind op weg!

Mijn pony doet nu echt goed stelling geven en mijn instructeur let er nu ook extra op
of ik wel de goede stelling heb en op het goede been zit.
En als mijn pony goed stelling geeft loopt ze meteen aan de teugel!
Dus dat zijn 2 vliegen in 1 klap! :D

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 02:08

kijk aan dat is mooi en als dat goed bevestigd wordt dan doet hij het ook op concour hartstikke leuk hoor!!

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:35

Ik vind het er best wel netjes uit zien, het kan altijd beter maar dat leer je alleen maar door te oefenen. Vooral stelling moet beter, las net dat je dat al oefent.
Meestal vind ik dat je niet snel genoeg met wedstrijden kunt starten. Daar leer je het meeste van. Maar ik denk dat je beter nog even kunt wachten. Het enige wat me stoort is dat ze zn hoofd zo naar voren heeft.
In de B hoef je niet super aan de teugel, maar of de jury blij zal zijn met een pony die de hele proef niet 1 keer wat naar beneden gaat vraag ik me af.. Daar zou ik dus eerst nog wat op trainen (wat je ook al doet las ik net). Dus nog even door trainen en als ze een beetje beter aan de teugel loopt gewoon starten!

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:33

Hoi,
Ik heb jou zien rijden in Echt. (heb zelf ook meegereden bij jou in de ring met een zwart paard als nummer 12)Leuke pony heb je!
Probeer nog wat onspanning te vinden. Lekker over de rug rijden en overgangen maken. Gewoon af en toe een proefje oefenen zodat je er wat handiger in wordt! Lekker door oefenen en dan komt het vanzelf goed!
Succes ermee!

_angelanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:57

zit er goed uit. wel actiever rijden dan komt je paardje aan de voorkant ook wat los

Tourrebout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:26

Gewoon lekker starten kun je lekker ervaring op doen de eerste paar keren is alles toch nieuw en moet je er niet te veel van verwachten .. veel succes