Ja juist! hij moet leren accepteren dat ook laag hij contact moet houden en werken. Het is moeilijk omdat je zelf ook niet even pause kan nemen maar wel nodig..
Probeer het eerst rustig in stap.. is die aan 1 teugel sterker dan aan de ander? Zoja: dan zet je de schouder weg naar de kant waar je geen contact hebt. Dus als je rechtsom rijdt en hij houdt rects van, zet je de schouder iets naar buiten toe. Dan maak je hem recht, als die recht is geeft ti netjes na. Geeft ti na kan hem iets verlengen in de hals en spelen met de stelling. Eerst is dit 1 pas, later zijn het 3 passen en dat bouw je uit naar een hele ronde!
als dit in stap goed gaat, ga je het in draf ook doen. STukje lastiger, maar wel mogelijk.
Ik heb mijn fries nu 4 maanden onder het zadel, die was zooo scheef als een hoerentoeter
Eerste 1,5 a 2 maanden alleen maar bezig geweest met rechtrijden. Nu ben ik zo ver dat ze kan wijken, sb loopt in stap en draf en we het achterbeen er onder aan het rijden zijn.. Kortom, dat kan heel snel gaan als de basis goed is