Kyliam@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:43

flickr schreef:
cent schreef:
volgens mij is die pony niet helemaal gezond :o hij zit niet echt lekker in z'n haren :o kale plekjes enz. en het glanst ook niet echt :o maar verder wel leuke pony :D

Uh... zoiets heet een winter vacht. En ik zie nergens kale plekken.

Volgens mij oogt de pony zo jong omdat ie niet veel bespiering heeft en een beetje over bouwt is, maar dat gaat niet altijd weg met leeftijd, dus hij kan ook gewoon zo gebouwd zien.

nou dan lijkt het op de foto zo, dat hij kale plekken heeft, maar ik wil niets zeggen een wintervacht kan ook glanzen ! mijn pony heeft een wintervacht die glanst! en ken meerdere die dat hebben. en dat kan dat hij zo nog helemaal geen bespiering heeft hij daarom een beetje overbouwt lijkt

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 06:23

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Even vermelden dat Kyliam nu (gelukkig) wel helemaal gezond is. Hij heeft inderdaad nog niet zoveel bespiering.

Over de magtingaal... ik ga hem er straks vanaf halen en het zo eens proberen. Want vind wel wat in de tips. Nu gooide hij bitloos zijn hoofd echt regelmatig de lucht in. Niet alleen als er druk was. Maar ook vb op buitenrit met los teugeltje als hij dan vb een verkeersbort ofzo eng vind.
Maar ik ga hem er af halen. Misschien kan het ook zonder ja.

En de schoenen...ja, ik ga me een paar rijschoenen kopen. Misschien dat dit prettiger is.

Het zadel...ik heb mijn twijfels of het nog wel past. Ik heb het nog niet lang (december) maar het lijkt of hij er uit aan het groeien is. Ik ga eens proberen met een ander zadel te rijden. Misschien dat als dat beter zit, ik wel weer op zoek ga naar een beter zittend zadel.

Verder ga ik zeker meenemen wat jullie zeggen!
Bedankt!

Snoevie

Re: Kyliam@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 06:46

nou ik snap niet waarom mensen zo doorzagen over de broek en het bit.
een jodhpurbroek is net zo veilig(mits met goede schoenen)als chaps en rijschoenen.
het bit is ook een prima keuze voor een jong paard omdat hij erg stabiel in de mond is.

de martingaal lijkt me ook geen probleem als hij goed afgesteld is.

verder moet je wel een beetje letten op de rust in je eigen handen,want dat is ook verwarrend voor je (jonge) paard.

wbt je zadel: ga niet zelf aan het passen,maar laat er een deskundige naar kijken!

succes met je leuke paard

Anoniem

Re: Kyliam@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:25

Ik zit idd ook met het zadel. Het lijkt me niet goed te passen, maar het lijkt me ook niet het juiste zadel voor jou.
Mss een dressuurzadel erop aanpassen (wintecje met een flexibele boom) denk dat dat wat fijner voor het paard is en ook voor jou.
Kneveltrens vind ik een heel goede keus voor zo'n jonkie, en een jodhpurbroek is ook niets mis mee, wel idd andere schoenen met een hak.

Let op je handen die mogen rustiger, maar je zit is imo ook niet helemaal stabiel, het een hangt samen met het ander.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:25

cent schreef:
volgens mij is die pony niet helemaal gezond :o hij zit niet echt lekker in z'n haren :o kale plekjes enz. en het glanst ook niet echt :o maar verder wel leuke pony :D

ik kan je vertellen (als vorige eigenaar) dat dit paard precies een jaar gelden niet gezond was, broodmager en een super slechte vacht. ik heb hem denk ik voor de dood weggekocht bij een *****lelijk woord****. De vacht die ik hier zie is gewoon een wintervacht met lange haren. Hij heeft weinig bespiering omdat hij een achterstand heeft opgelopen door voedsel te kort daarom oogt hij zo jong, juist advies van de DA was om hem licht aan het werk te zetten om zo de spieropbouw te bevorderen.
Door een voormalige peesblessure is werk op de volte juist niet echt goed.
Dus wat Danielle doet, lekker rechtuit rijden is niet zo verkeerd!
Danielle is ook maar een klein vrouwtje en weegt niet zo veel dus echte zware belasting op zn rug is het niet.
Laatst bijgewerkt door Kady1 op 12-03-10 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:25

dubbel post

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 21:02

Kady1 schreef:
cent schreef:

ik kan je vertellen (als vorige eigenaar) dat dit paard precies een jaar gelden niet gezond was, broodmager en een super slechte vacht. ik heb hem denk ik voor de dood weggekocht bij een *****lelijk woord****. De vacht die ik hier zie is gewoon een wintervacht met lange haren. Hij heeft weinig bespiering omdat hij een achterstand heeft opgelopen door voedsel te kort daarom oogt hij zo jong, juist advies van de DA was om hem licht aan het werk te zetten om zo de spieropbouw te bevorderen.
Door een voormalige peesblessure is werk op de volte juist niet echt goed.
Dus wat Danielle doet, lekker rechtuit rijden is niet zo verkeerd!
Danielle is ook maar een klein vrouwtje en weegt niet zo veel dus echte zware belasting op zn rug is het niet.

Hey Kady
leuk dat je reageert!
Hij zit inderdaad lekker in zijn wintervacht. Hoewel hij al aardig aan het verharen is.
Zoals je misschien ziet is hij kwa spieren al een heel stuk opgeknapt. Ik moet zelfs al op zoek naar een ruimer zadel.
Zoals je aangeeft is veel voltes niet goed voor hem. Daarom longeer ik hem ook niet maar werk ik los in de padock met hem. Longeren vind hij echt helemaal niks.
Buitenritten des te fijner. Maar hij kan erg hard gaan en daarom dat ik nu toch wat meer dressuurmatig begonnen ben in de bak. Dat gaat nog niet zoals ik het wil. Want meneer heeft ontdekt dat hij heel groot is als hij op zijn achterbenen staat. Ik vind het net iets minder.
De peesverdikking is al een stuk dunner geworden. Ik denk door het vele stappen op de harde weg. De scheefstand van dit been is er echter nog wel.
Maar we houden het nauwkeurig in de gaten.
Verder is hij een lieve ontdeugende puber geworden. Ik hoef er niet aan te twijfelen dat hij arabier is LOL.

Maar echt tof dat je gereageerd hebt!

Danielle