Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
, wat een mega verschil zeg
Maar toch ook dan moest buitenbeen achter singel blijven.
Er werd me wel gezegd als we met contragalop bezig waren, dat het belangrijk was dat ik buitenbeen achter de singel op de plaats hield, "zodat het paard zou weten dat het in die galop moest blijven" En als we da in een slangevolte of cirkel eens niet deden, dan liep da wel eens mis
Anoukie schreef:Ik heb geleerd om je buitenbeen achter de singel te houden. Als je dit je paard zsm aanleert, snapt hij de begrenzing ook als je contra galop gaat leren of galop changementen. Dan is het heel erg belangrijk dat je je buitenbeen goed achter kan houden, anders raakt je paard in de war! Het heeft dus niet alleen met aanspringen te maken, maar ook met de verdere africhting!
runningkawa schreef:Toch hoeven ze er niet van in de war te raken, is maar wat ze gewend zijn
En op paardengebied zijn er meer wegen die naar rome gaan
, maar ik heb het dan o.a. ook over het aanleren. Overigens reed ik met mijn vorige paard in het Z ook altijd met mijn buitenbeen achter de singel. Zo had ik het ook aangeleerd. Ook met de wissels (vooral in de serie) is dit toch wel een must (vind ik). Anders wordt je paard heet en raakt hij echt in de war. Ze moeten dan zo goed aan je been staan (en je zit natuurlijk), dat de minste verschuiving van je been al een wissel kan veroorzaken (onbedoeld).
.