nieuwe aanwinst biberty!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

popcornlover

Re: nieuwe aanwinst biberty!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:52

Hoi Kimberley,
knap paard hoor. Wel heel wat anders dan Zoë. Maar vind het er goed uit zien voor de korte tijd dat je haar nog maar hebt.
Neusje zou er wat meer uit mogen. Maar ze loopt iig wel lekker ontspannen. Gewoon lekker doorgaan met vertrouwen krijgen, komt het vast wel goed.
Veel plezier met deze knappe dame.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:48

Allereerst wil ik even zeggen dat je een leuk paardje hebt. Uit nieuwsgierigheid, wat is haar stokmaat?

Ikzelf zou toch wat meer afwisselen qua hoofd/halshouding. Het is echt niet erg om je paardje een keer wat ronder en dieper te vragen, maar ik zou haar ook wat meer bovenin zetten af en toe. Voor de basishouding vind ik dit echt te diep. Er komt zo veel gewicht op de voorhand terecht met alle gevolgen van dien. En voor je het weet willen ze niet meer uit die houding en krijg je enorm moeite om haar daar vandaan te krijgen. Maar goed, je zult haar niet elke dag zo gaan rijden neem ik aan ;) Ben erg benieuwd naar foto's over een aantal weken, als jullie elkaar wat beter kennen en je geen last meer hebt van die val.

Succes met je paard!!

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:36

Citaat:
dat was voor vandaag niet erg,, doordat ik er gister vanaf gevallen ben was ik erg gespannen, daarom heb ik haar vandaag wat dieper gereden maar toch losgelaten, het voelde erg goed.. ze is nog super jong, dus oprichten komt nog wel...

Citaat:
Ze is nog super jong, dus diep rijden hoort al helemaal niet. Als je erg gespannen bent longeer je eerst of laat je even iemand anders rijden. Dan ga je je 3 jarig paard niet met de kin op de borst rijden. Maargoed, dat is jou techniek heb je recht op, de mijne zou het echter niet zijn.

Wat positiever, vind het een zeer aansprekend paard met een mooie galop. Rijd haar met de neus op of voor de loodlijn, zelf niet gespannen zijn en dan zal het plaatje compleet zijn. Ik kan best voorstellen dat je nu wat meer voorover zit om eventuele bokken proberen op te vangen, let er op dat je straks weer recht gaat/kan zitten.

Succes

Ben ik het ook mee eens, vind het geen prettig beeld :n
Vooral omdat ze drie is, laat haar nog even lopen waar ze lopen wil zou ik zeggen.

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:42

Kimmie! Wat een beauty!
Ziet er goed uit, nou alleen nog op je kont zitten en wat trotser gaan zitten want dat mag je best zijn op deze knapperd 8-) , lekker ontspannen rijden dan komt ze vanzelf wel na voren en wat hoger.

Succes en ik wil dr natuurlijk wel binnenkort in het echt bewonderen :Y)

Lizzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:51

Rijd je paard goed van achteren, lekker ontspannen en dan komt het vanzelf ;)
Inderdaad ook recht op zitten en je handen meer dragen!
Veel plezier ermee & geniet er maar van :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:08

Vind hem ook veel te diep lopen!!
Dit is iets anders dan voorwaarts neerwaarts!!!
Laag lope is goed, maar dan WEL met het neusje eruit!!

Verder wel erg gaaf paard, succes verder!!

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:11

nou ik vind het er super fijn uitzien zo mogen er van mij wel meer lopen!!
dit is toch 100x beter dan al die strakke bezemstokken die je overal ziet?
wees blij dat hij heerlijk los wil laten is alleen maar fijn
die oprichting komt later wel groot gelijk

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:19

Ik vind het een heel mooi paardje, met - van wat ik van de foto's kan aflezen - hele mooie gangen.

Toch vind ik ook dat ze te diep loopt, hoewel dat logisch is voor jonge paarden. Ik heb zelf een 3,5 jarige die dat ook een tijdje heeft gedaan (en soms nog steeds doet). Ze zoeken dan nog veel steun.

Verschillende bokkers hoor ik zeggen, 'het is helemaal niet zo erg dat ze zo diep loopt'. Hier ben ik het niet mee eens; een paard moet leren op zijn / haar eigen benen te lopen en zelf zijn / haar hoofd te dragen. Bovendien, tussen echt 'oprichten' en een paard op een normale, ontspannen manier aan de teugel laten lopen zit een groot verschil.

TS ik wens je verder veel plezier en succes met je mooie paard! :)

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:20

Oprichting is iets heel anders dan uitschuiven (lengte geven)

Dit paard loopt gewoon met de kin op de borst.
Heeft niks met oprichting te maken, maar met uitschuiven en lengte geven in de hals.

Wanneer een paard iemand afwerpt, zou ik juist iets naar achter gaan zitten. Eèn bok, wanneer je voorover hangt, en je ligt er naast. Had hij een reden om je eraf te gooien??

Jonge paarden, rijd ik over de rug, maar zeker wel met lengte!

Daarbij, wanneer ik zulke paarden in mijn ring krijg, krijgen ze voor elk onderdeel helaas een onvoldoende. Een paard hoort op de loodlijn te lopen. Iets ervoor of erachter mag nog in de B, maar dit is té ver. Anders moet ik paarden die even ver voor de loodlijn lopen ook zo beoordelen, met voldoendes dus.

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 09:40

mensen mensen mensen, wat een drama wordt er weer gemaakt zeg! ik heb duidelijk verteld dat we haar pas 2 weken hebben, voorlopig nog niet op wedstrijd gaan en thuis gwoon lekker aan het oefenen zijn,,

wat betreft het achter de loodlijn lopen ben ik het met jullie allemaal eens,, maar nogmaals dit was voor ons beide een dag dat we ontspanning wouden, ik hou haar niet vast ik laat haar los. ze is door mijzelf naar beneden gereden.
ze kan al heel best op haar eigen benen lopen maar loopt veel te snel opgekropt in haar eigenhouding en in spanning, DAAROM DUS VANDAAG HET RIJDEN NAAR LANG EN LAAG IN ONTSPANNING.
jammer dat mensen zo snel een conclusie trekken dat dit niet goed is voor een paard en dit niet in de wedstrijd ring kan, dat snap ik allemaal...
ze kan prima met haar neusje eruit lopen, en op haar achterhand gaan en sluiten in draf en galop.. maar ze wordt 4 in april dus dat komt later..

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 09:42

rocksyboy schreef:
Oprichting is iets heel anders dan uitschuiven (lengte geven)

Wanneer een paard iemand afwerpt, zou ik juist iets naar achter gaan zitten. Eèn bok, wanneer je voorover hangt, en je ligt er naast. Had hij een reden om je eraf te gooien??

de reden waarom ze me eraf gooide weet ik niet.. ik stapte op en toen ging ze aan de bok met haar kop tussen dr benen,, k heb het aardig lang uit kunnen zitten maar als ze de hoek in duikt kon ik niet anders dan mezelf eraf te laten vallen,, jammer dat het zo hard moest gaan maar goed,, dat kan je verwachten bij een jong paard.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:30

iets meer recht op zitten en dan ziet het er Toppiee uit! +:)+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:22

kimberleyhof schreef:
mensen mensen mensen, wat een drama wordt er weer gemaakt zeg! ik heb duidelijk verteld dat we haar pas 2 weken hebben, voorlopig nog niet op wedstrijd gaan en thuis gwoon lekker aan het oefenen zijn,,

wat betreft het achter de loodlijn lopen ben ik het met jullie allemaal eens,, maar nogmaals dit was voor ons beide een dag dat we ontspanning wouden, ik hou haar niet vast ik laat haar los. ze is door mijzelf naar beneden gereden.
ze kan al heel best op haar eigen benen lopen maar loopt veel te snel opgekropt in haar eigenhouding en in spanning, DAAROM DUS VANDAAG HET RIJDEN NAAR LANG EN LAAG IN ONTSPANNING.
jammer dat mensen zo snel een conclusie trekken dat dit niet goed is voor een paard en dit niet in de wedstrijd ring kan, dat snap ik allemaal...
ze kan prima met haar neusje eruit lopen, en op haar achterhand gaan en sluiten in draf en galop.. maar ze wordt 4 in april dus dat komt later..

Lang en laag in ontspanning? De ontspanning geloof ik best, maar dit is zeker niet lang en laag. Dit is diep en rond. Lang en laag, is het nageeflijk lopende paard met zijn hoofd naar beneden en naar voren, soms zelfs voor de loodlijn.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:42

Idd.. Dat was precies wat ik dacht.

"ze is door mijzelf naar beneden gereden"
Ik zie dat niet.. Ik zou haar juist mooi laag maar horizontaal rijden. Ik zie wel; te díép. Daarmee bedoel ik; dat de neus te veel achter de loodlijn komt. Probeer haar te laten zakken vanuit de schoft.
Daarbij, ik noem dit geen drama, maar gewoon rijtechnisch commentaar. Ik probeer je degelijk advies te geven, positief bedoelt, daar is de HAW toch voor???

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:45

Waauw, wat een super knap paardje! :*
En wat kan ie mooi lopen zeg.
Verder zou ik hem inderdaad ook wat minder diep instellen, maar als hij goed los liet is het natuurlijk toch anders
dan hoe het er vanaf een foto uit ziet. Je zal vast weten waar je mee bezig bent, het ziet er iig veelbelovend uit :)
Veel plezier nog met je mooie aanwinst :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:16

Erg leuk paardje heb je onder je kont.

En liever te diep dan een sterrekijker. Zeker op die leeftijd. Oprichting kan altijd nog.

Ga zo door

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:58

Ik vind het een erg fijn paard Kim!
En ik vind het er niet naar uitzien maar juist fijn. Zeker voor een jong paard. Heb helemaal geen probleem met dat diepe en ronde.

pipo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:02

ik vind het een heel fijn beeld geven.
probeer zelf wel iets meer terug te blijven zitten, en geniet van je nieuwe aanwinst.

RunnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:58

Leuk paard
hij is wel te diep ingesteld, maar daar is verder al veel comentaar op geweest met uitleg.

marco_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:20

Leuk paard!! :) Ik zie ze veel liever te diep lopen, dan lekker met de neus in de lucht en rug weggedrukt. Ik train mijn paarden juist diep, laag, rond. Dus mij hoor je niet klagen. ;) En als je ze in de training zo hebt betekend natuurlijk niet dat ze zo op wedstrijd moeten lopen. Die van mij rij ik wel zo los, voor de proef zet ik hem hoger in, no problemo! :D
En tsjah we vallen er allemaal wel eens af. Al helemaal bij die kleuters, maar dat hoort ook vindt ik, moet wel wat pit in zitten hoor! haha Succes nog met je paardje! Lijkt me een erg fijn dier! :)

@rocksyboy: Volgens mij mag je iets maar 1 keer afstraffen in een proef toch..? ;) Dus eerste keer mag je een laag cijfer geven en verder dacht ik alleen er bij vermelden maar niet afstraffen in de punten..

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:32

ik zie liever ook zo wat dieper,dan dat hij hoger loopt en gespannen is,ik vind het vriendelijk uitzien,alleen de galop zou ik hem net iets meer uitschuiven,succes met je nieuwe paardje.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:41

marco_anne schreef:
@rocksyboy: Volgens mij mag je iets maar 1 keer afstraffen in een proef toch..? ;) Dus eerste keer mag je een laag cijfer geven en verder dacht ik alleen er bij vermelden maar niet afstraffen in de punten..

Klopt, maar wanneer een paard binnenkomt, en bv te diep/niet actief/niet nageeflijk/over tempo/kantelt/geen tact of balans/verkeerde been etc etc, krijgt dat helaas echt geen 7. En vaak ook geen 6. Ook de daarna komende volte gaat dan hetzelfde.

Het probleem is; wanneer is het een 5? Wanneer een 6? Wanneer hoger?

Protest: een 1 of 2.(bokken, stilstaan/achteruit, stijgeren etc)

Niet getoont: een 3 (officieel zelfs een 1)

Onregelmatig/gespannen: een 4

Boven aangegeven punten: een 5 of bij een 'net niet' een 6.

Actief en goede aanleuning+nageeflijk: een 6.

Daarbij rechtgericht, iets stelling: een 7.

+ juiste stelling & buiging: een 8.

Alles ok, op de loodlijn, actief van achterweg(impuls), stelling+buiging, goede houding, goede tact en balans, regelmaat en ontspanning is een 9 of zelfs een 10.

Wanneer combinatie een voldoende krijgt waarbij het niet in de juiste houding loopt, wat moet een combinatie dan krijgen die dat wel doet??? Zonder het over de andere bijkomende zaken te hebben. Dit is bekeken vanuit de B.

Dieuwke1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:41

oe .. je paardje loopt erg achter de || ..
op foto 4 loopt ze bijna een rollkur .. niet echt heel goed voor je paardje ..

wel een prachtig paard en mooie combi hoor!
probeer haar iets meer op te richten en dr nek meer uit de schuiven.

Succes..

Groetjes Dieuwke

Samaritan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:14

abcde schreef:
ik zie een jong paard liever te diep en tegelijker tijd op eigen benen lopen dan zo genaamd op ""eigen benen" met kop omhoog en weg gedrukte rug!

Ik snap wat je bedoeld, maar een te diepe buiging moet je wel corrigeren. Het is niet alleen niet mooi, maar ook niet natuurlijk.

Samaritan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:15

wel een mooi dier btw