Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ben erg benieuwd naar foto's over een aantal weken, als jullie elkaar wat beter kennen en je geen last meer hebt van die val. Citaat:dat was voor vandaag niet erg,, doordat ik er gister vanaf gevallen ben was ik erg gespannen, daarom heb ik haar vandaag wat dieper gereden maar toch losgelaten, het voelde erg goed.. ze is nog super jong, dus oprichten komt nog wel...
Citaat:Ze is nog super jong, dus diep rijden hoort al helemaal niet. Als je erg gespannen bent longeer je eerst of laat je even iemand anders rijden. Dan ga je je 3 jarig paard niet met de kin op de borst rijden. Maargoed, dat is jou techniek heb je recht op, de mijne zou het echter niet zijn.
Wat positiever, vind het een zeer aansprekend paard met een mooie galop. Rijd haar met de neus op of voor de loodlijn, zelf niet gespannen zijn en dan zal het plaatje compleet zijn. Ik kan best voorstellen dat je nu wat meer voorover zit om eventuele bokken proberen op te vangen, let er op dat je straks weer recht gaat/kan zitten.
Succes

rocksyboy schreef:Oprichting is iets heel anders dan uitschuiven (lengte geven)
Wanneer een paard iemand afwerpt, zou ik juist iets naar achter gaan zitten. Eèn bok, wanneer je voorover hangt, en je ligt er naast. Had hij een reden om je eraf te gooien??
kimberleyhof schreef:mensen mensen mensen, wat een drama wordt er weer gemaakt zeg! ik heb duidelijk verteld dat we haar pas 2 weken hebben, voorlopig nog niet op wedstrijd gaan en thuis gwoon lekker aan het oefenen zijn,,
wat betreft het achter de loodlijn lopen ben ik het met jullie allemaal eens,, maar nogmaals dit was voor ons beide een dag dat we ontspanning wouden, ik hou haar niet vast ik laat haar los. ze is door mijzelf naar beneden gereden.
ze kan al heel best op haar eigen benen lopen maar loopt veel te snel opgekropt in haar eigenhouding en in spanning, DAAROM DUS VANDAAG HET RIJDEN NAAR LANG EN LAAG IN ONTSPANNING.
jammer dat mensen zo snel een conclusie trekken dat dit niet goed is voor een paard en dit niet in de wedstrijd ring kan, dat snap ik allemaal...
ze kan prima met haar neusje eruit lopen, en op haar achterhand gaan en sluiten in draf en galop.. maar ze wordt 4 in april dus dat komt later..

Ik zie ze veel liever te diep lopen, dan lekker met de neus in de lucht en rug weggedrukt. Ik train mijn paarden juist diep, laag, rond. Dus mij hoor je niet klagen.
En als je ze in de training zo hebt betekend natuurlijk niet dat ze zo op wedstrijd moeten lopen. Die van mij rij ik wel zo los, voor de proef zet ik hem hoger in, no problemo! 

Dus eerste keer mag je een laag cijfer geven en verder dacht ik alleen er bij vermelden maar niet afstraffen in de punten.. marco_anne schreef:@rocksyboy: Volgens mij mag je iets maar 1 keer afstraffen in een proef toch..?Dus eerste keer mag je een laag cijfer geven en verder dacht ik alleen er bij vermelden maar niet afstraffen in de punten..