Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
moelly schreef:"dit paard heeft mij zóver gebracht! in 4 wedstrijden zijn we nog nooit lager dan de derde plaats geeïndigd.. en hij heeft zelfs laten zien dat hij met mij erop met gemak over de 1.35M kan komen!" en dat voor een Flemmingh x Rex Magna xx!
Snoevie schreef:moelly schreef:"dit paard heeft mij zóver gebracht! in 4 wedstrijden zijn we nog nooit lager dan de derde plaats geeïndigd.. en hij heeft zelfs laten zien dat hij met mij erop met gemak over de 1.35M kan komen!" en dat voor een Flemmingh x Rex Magna xx!
van dit stukje uit je verhaal ben ik een beetje verbaasd.......wat heeft het paard zn afstamming er nu mee te maken?en draait het alleen maar om wedstrijden en prijzen?
ik vind de tips die al gegeven zijn over het algemeen goed,en ik wil nog even zeggen dat je het paard wat meer moet gaan zien als vriend en maatje,en niet alleen als prestatiemiddel.
moelly schreef:ik snap jou commentaar heel goed maar ik wil gewoon "laten zien" dat hij het gewoon wél kan en dat we dus samen wel een goed team vormen;)
eva1969 schreef:TS ik heb je nog niet zien reageren over of het zadel wel goed passend is en of daar recent (want dat is heel belangrijk, een zadel kan in een tijd van 3 maanden door andere bespiering e.d. ineens niet meer goed liggen) naar gekeken is.
moelly schreef:het zadel past helemaal hier is ook nog naar gekeken toen ik weer begon met rijden. ik vind het jammer dat iedereen denkt dat ik meteen weer ben begonnen met "op het hoogste niveau" te rijden dit is NIET waar. verder vind ik het ook jammer dat aerdenhout1 denkt dat ik mijn woede niet onder controle kan houden, maar hier hoeft zij zich geen zorgen om te maken aangezien er altijd iemand bij is en diegene zou dan wel ingrijpen als ik een of andere "woedeuitbarsting" zou krijgen.
aerdenhout1 schreef:IK zou stoppen om dit paard verder te rijden.
Je hebt duidelijk niet het geduld of de ervaring om hem verder te helpen.
Ofwel, je zoekt zeer goede instructie, of je bent eerlijk tegenover dit paard en stopt ermee om hem verder de vernieling in te helpen!
Sorry als het bot overkomt, maar mijn haren staan rechtop na jou verhaal!

femmefatale1 schreef:Fijn dat het goed ging.
Probeer nu dat gevoel vast te houden.
Liever dat je 10 minuten met een fijn gevoel afstapt, dan dat je door gaat en toch kwaad gaat worden..
Ontspanning van paard én ruiter zijn eerste vereisten..