Pluttersput schreef:Oké. En waarom gebruik je een kaptoom? Ik bedoel, waarom geen halster, touwhalster oid?
Kaptoom gebruik ik veel voor grondwerk en longeren.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
).

cissie schreef:Mijn haflinger is een behoorlijk kijkerig typje, die vind altijd wel wat om spoken te zien en als die er niet zijn?....dan verzint ze wel wat.
Ik heb haar jaren geleden zonder bit moeten rijden ivm een hangend rooster, en het beviel erg goed.
In eerste instantie dacht ik, nou dan rijd ik liever niet want ik vetrouw haar met bit al niet zo (had haar net een paar weken en moest haar nog inrijden).
Maar wou haar ook niet helemaal stil zetten omdat we net waren begonnen met inrijden..daarom dacht ik ik koop een towhalster en neem wat lessen in het bitloos rijden.
Zo gezegd zo gedaan....hobbel hobbel door de bak en allerelei dingen uitgeprobeerd, omdat ze momenteel nog niet 100% verkeersmak is rijd ik haar buiten met bit.
Ze schrikt nogal vaak en kan dan behoorlijk maf doen, het is iets wat misschien tussen mijn oren zit maar buiten voel ik me gewoon saver met bit.
We werken er wel aan om ook buiten zonder bit te kunnen rijden, naja beter gezegt ik werk aan mezelf om dit aan te durven.

Pluttersput schreef:Bedankt voor de reacties in ieder geval, ik ben al een stuk wijzer geworden
Maar even een andere vraag. Het is dus niet slim om via bokt of marktplaats oid gewoon zomaar een bitloos hoofdstel te kopen? Omdat ik dan niet weet hoe ze erop reageert? Hoe hebben jullie dat gedaan? Hebben jullie allemaal verschillende hoofdstellen geprobeert?
Toen nog wel een sidepull geleend, maar de kaakgekruiste ging super, en heb ik die toen gekocht.
Ik heb hier nog een zelfgeknupt touwhalster liggen, dat kan ik iig proberen
Ik zal weer even overal antwoorden:
We zijn momenteel heel erg bezig met het goede tempo aanhouden, en niet alleen maar heel hard rond rouzen.
Die dingen houd ik ook volstrekt gescheiden. Maar ik vind gewoon een bitloos hoofdstel vriendelijk uitzien. Helemaal omdat Herman onder het rijden graag in plassen gaat staan puddelen met haar mond, en dat gaat met het hoofdstel toch minder goed dan met halster.
En die knuffel zit wel goed.
Alles wordt rustig in overweging genomen!