Ik zie het allemaal niet meer zitten. :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijnx

Re: Ik zie het allemaal niet meer zitten. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:14

vervelend zeg!
ik heb zoiets nog nooit gehad, en ik zou ook niet weten wat je zou kunnen doen. Hoe is ze buiten het rijden om?

ChicaxIlke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:08

Achh.. komt wel goed johh..
Iedereen maakt van die periodes mee.
Denk er wel aan dat het echt wel een tijdje kan duren vooraleer je terug op niveau staat waar je stond voordat je pony zolang stil stond.
Wat de tong over het bit leggen betreft, misschien kan je eens een lepel bit proberen? dit voorkomt dat paarden hun tong erover krijgen.
Let hier wel mee op, want doordat paarden hun tong over het bit leggen, zou het wel kunnen dat ze onder haar tong wondjes heeft gekregen. Kijk hier dus even naar. (wij hebben ook zo'n geval gehad).

Verder mag je de moed niet opgeven! Er komt terug een moment dat je het terug helemaal ziet zitten!

grtz, Ilke

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:15

ik ben het eens met Pikeur!

ook omdat je dan al een tijdje niet gereden hebt, moet zij er waars chijnlijk ook weer een beetje inkomen! ;)

Rufus2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:44

Kan iemand mij wat advies geven , ik heb namelijk een paard die overdreven nerveus wordt en angstig van andere paarden in de binnenbak, hij wil niet ingehaald worden en heeft er ook een hekel aan als andere paarden hem tegemoet komen.
Ik straf hem nooit voor dit gedrag , maar probeer er zoveel mogelijk rust in te brengen

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 13:21

mijn pony is niet fris of gek aan het doen hoor dat niet!
Ze is gewoon opzich braaf, ze concentreert zich gewoon niet en
het gaat gewoon niet echt goed ofzo.
ik ga haar vandaag maar even lekker longeren en er dan even rustig op. Longeren vind ze ook leuk om te doen!

ik zal kijken hoe het dan gaat!

bedankt voor de tips allemaal!

@rufus2; dit had mijn pony vroeger ook altijd toen ze nog jong was. omdat ze altijd alleen maar 'omging' met paarden die ze goed kende bij haar thuis. Het enige wat volgens mij helpt is het gewoon vaak te doen! Ik weet niet of je naar een rijvereniging gaat? Ze went er vanzelf wel aan, dat denk ik echt./ succes ermee!

Rufus2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:20

Hij loopt al 2 jaar regelmatig in een binnenmanege met andere paarden , als er maar 1 a 2 andere bij zijn gaat het wel , maar met meerdere paarden wordt hij gespannen en schrikachtig

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:26

leeneliefje schreef:
Even ter duidelijkheid.
ik ben vorige week nog naar de tandarts geweest met mijn pony!
ze had haken op haar tanden, en die zijn nu weg. Ik dacht dus dat het hierdoor beter zou gaan!
maar dat is dus niet het geval.

Vandaag weer gereden ging eigenlijk best goed
lekker met los teugeltje
en een beetje balkjes gedraafd.
heb er wel weer goed gevoel over
en ben van plan een paar privé lesjes te nemen!
zadel ligt nog goed!

goed zo, dat klinkt al heel anders, ik baal er ook altijd van als ik er een tijd uit ben geweest met mijn paard, dat is altijd een paar stappen terug

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 18:23

Rufus2 schreef:
Hij loopt al 2 jaar regelmatig in een binnenmanege met andere paarden , als er maar 1 a 2 andere bij zijn gaat het wel , maar met meerdere paarden wordt hij gespannen en schrikachtig

misschien kan je een keertje oefenen met een paar vrienden?
Dat ze omstebeurten rustig in en uit de bak gaan?
ik denk echt dat ze alleen maar kan wennen.
of ze moet er ooit iets naars me moeten meegemaakt hebben?

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:18

Het is toch een beetje normaal als je lang niet meer gereden hebt, of als ze lekker fris staat dat ze wat heviger is dan anders, en wacht dan even met echt in de hand te rijden.. rij eerst even lekker ontspannen tot de klik terug in orde is, en dan pas het echte zware werk !

Veel succes !

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 07:12

ik ken het probleem ook. Vertrouwen even weg en dan is het een kwestie van volhouden.
Misschien helpt het als je je paard een paar keer door een ervaren ruiter laat rijden. Heb ik met die van mij ook gedaan. Dan kon ik ook zien dat er eigelijk niet zoveel aan de hand was met mijn paard. Maar dat het vooral bij mijn onzekerheid lag.
Geduld oefenen en met kleine stapjes weer oppakken.

Succes!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 21:06

bedankt iedereen voor de tips,
had vandaag weer les en het ging stukken beter! :j

ben weer helemaal gelukkig, heb vorige week weer lekker
veel gereden en ook een paar keer gelongeerd. Hielp ook wel
geloof ik. :)