Bijou @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TrippleT

Re: Bijou @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:05

Ik kom zo even invallen:
Naar mijn idee mag je je handen meer naar voren zetten en van je af rijden. Vaak heb je je handen net niet mooi rechtop, dit is iets waar je nog wat in kunt verbeteren. Net als in je hakken uitdrukken, op veel foto's heb je je hakken opgetrokken!

Succes! verder wel een hele leuke pony!

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:14

Die 2 puntjes vielen me op de foto's ook al erg op... Ik heb er vandaag meer op gelet, bedankt :D!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:39

Je hebt wel een mooi gezicht hoor.. :P

Probeer je pony iets meer bijelkaar te rijden!

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 16:26

Haha, op deze foto's echt niet hoor :D!

Bij elkaar rijden, ik zal het proberen... Moet je dan vooral zorgen dat zijn achterhand er goed onder zit?

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:35

Probeer je pony eens in de stap links goed los te maken, voordat je gaat draven en galoperen. Op de linker volte zetten en die dan verkleinen en vergroten af en toe even duidelijk de stelling aanvragen en dan weer een beetje lucht geven. Zo krijg je jouw pony lekker los in zijn lijf en dan gaat de draf en galop ook lekkerder.
Veel rijplezier nog samen.

Sillebil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:39

Ik vind jullie een leuke combinatie, maar je beenhouding vind ik wel écht een doorn in het oog. Ik zou je aanraden om je spoortjes er af te halen en eerst goed aan je been/voethouding te werken, zodat je je pony niet constant loopt te prikken. Hakken uitdrukken en tenen naar binnen. Zodra je dat voor elkaar hebt kun je je sporen weer om doen, maar op deze manier geeft het geen fijn beeld! Verder is alles waar ik aan dacht al gezegd.
Hopelijk heb je er wat aan!
Veel succes! :)

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 17:03

Sillebil schreef:
Ik vind jullie een leuke combinatie, maar je beenhouding vind ik wel écht een doorn in het oog. Ik zou je aanraden om je spoortjes er af te halen en eerst goed aan je been/voethouding te werken, zodat je je pony niet constant loopt te prikken. Hakken uitdrukken en tenen naar binnen. Zodra je dat voor elkaar hebt kun je je sporen weer om doen, maar op deze manier geeft het geen fijn beeld! Verder is alles waar ik aan dacht al gezegd.
Hopelijk heb je er wat aan!
Veel succes! :)

Dankje, ik heb de laatste keer zonder sporen gereden, en heel erg op mijn benen gelet :) Dus dat komt hopelijk in orde...

Ik ben nu inderdaad ook begonnen met opbouwen, dus eerst stap, dan draf, dan galop...

Erg bedankt allebei!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:22

Maar als je wedstrijden etc heb gereden dan heb je de problemen niet altijd gehad met de middedraf? Dan vind ik het wel vreemd dat die problemen nu zijn ontstaan. Stond je pony vroeger onder zo'n prestatie druk dat hij het wel goed MOEST doen dat hij dat ook deed, of ligt het probleem aan de pijntjes die hij heeft?

Na mijn idee zit hij een beetje vast in zijn lichaam dus hierin ga ik helemaal mee met de andere mensen die dit hebben gezegd :j

Rijtechnies: Ik erger me heel erg aan je spoortjes maar je hebt al gezegd dat je ze der af heb gehaald, dat was heel verstandig van je :j en ik ben zeker benieuwd naar je nieuwe foto's :j

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 17:27

Renee schreef:
Maar als je wedstrijden etc heb gereden dan heb je de problemen niet altijd gehad met de middedraf? Dan vind ik het wel vreemd dat die problemen nu zijn ontstaan. Stond je pony vroeger onder zo'n prestatie druk dat hij het wel goed MOEST doen dat hij dat ook deed, of ligt het probleem aan de pijntjes die hij heeft?

Na mijn idee zit hij een beetje vast in zijn lichaam dus hierin ga ik helemaal mee met de andere mensen die dit hebben gezegd :j

Rijtechnies: Ik erger me heel erg aan je spoortjes maar je hebt al gezegd dat je ze der af heb gehaald, dat was heel verstandig van je :j en ik ben zeker benieuwd naar je nieuwe foto's :j

Vroeger zat het gewoon allemaal zo goed bevestigd omdat we dagelijks trainden... Nu rijden we ongeveer 2x per week in een weitje buiten, dus volgens mij ligt zijn 'middendrafprobleem' daar aan, meer een gebrek aan concentratie dus ;) Daarom kan hij er ook nogal vast uitzien, het was al meer dan een week geleden dat ik er nog eens op zat op deze foto's. Aan zijn pijntjes ligt het volgens mij niet, dat was een peesblessure in zijn been, het lijkt me sterk als hij daardoor zijn nek niet kan buigen...

Voor de nieuwe foto's moet ik nog even wachten, want ik las dat je maar 1x in de week een topic mocht plaatsen ;(

Lizzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:28

Ik vind dat je best streng met je handen bent. Probeer iets meer ontspannen en van achteren te rijden en dan komt het ronde wel.
Ook je benen recht langs je pony houden en hakken uitdrukken! ;)
Succes ermee!

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 16:00

Het nieuwe topic is geopend, allemaal bedankt voor de tips :)!

bolovesfuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:24

Leuk paardje. Idd, op de eerste foto kantelt hij. Buitenhand eraan dus.
En je handen.. Hou die eens was bij elkaar en rijdt in de lage lijnen. nu heb je een knik in je teugels ;) .