Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:"Ik heb een New Forest merrie van 16 die ik op dit moment L2 rijdt.
Ik start met 5 tot 10 minuten in stapen. Hierbij laat ik haar laag en rond lopen en behandel ik de stelling. Soms naar links soms naar rechts en dan weer recht gestelt. Ook contrastelling. Hierbij neem ik niet te veel buiging mee. Gebruik dit vooral om de kaken goed los te krijgen."
dus wat pasjes wijken of wat schouderbinnenwaarts.
MaartPaard schreef:Ik begin altijd met werken aan de hand. Zo kan ik mijn pony lekker los maken en hem goed corrigeren omdat ik dan precies kan zien wat hij doet. Daarna klim ik erop en stap ik net zo lang tot de oefeningen die ik wil doen, goed gaan. Dan probeer ik die oefeningen in draf en soms komt er nog een galopje achteraan maar zover ben ik eigenlijk nog niet met mijn pony. Als het lekker weer is stap ik uit in het bos
rikkybergy schreef:MaartPaard schreef:Ik begin altijd met werken aan de hand. Zo kan ik mijn pony lekker los maken en hem goed corrigeren omdat ik dan precies kan zien wat hij doet. Daarna klim ik erop en stap ik net zo lang tot de oefeningen die ik wil doen, goed gaan. Dan probeer ik die oefeningen in draf en soms komt er nog een galopje achteraan maar zover ben ik eigenlijk nog niet met mijn pony. Als het lekker weer is stap ik uit in het bos
Hier ga ik aan het werk