Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Een tactfout is dat ie niet in de juiste tact gaat......
gewoon voor het paard zelf, ze snappen er vaak geen snars meer van... Terwijl dit voor iedere manegeruiter kicken is om op zo'n dier te stappen 
doom schreef:Tja.. snap dat dit voor jou helemaal geweldig is en een hele ervaring is om te doen!
Maar ook ik vind het sneu om dit paardje zo te zien lopen.
Hij wilt heel graag voor je werken ( misschien wel te graag) maar helaas kan jij hem niet die steun bieden die hij waarschijnlijk altijd heb gehad ( logisch, ook ik kan dit (nog) niet..) Hierdoor wordt hij stresserig en loperig en snapt hij er weinig van.
Vind het altijd zo jammer dat dit soort paarden naar de manege's gaangewoon voor het paard zelf, ze snappen er vaak geen snars meer van... Terwijl dit voor iedere manegeruiter kicken is om op zo'n dier te stappen
Je moet je gewoon voorstellen dat dit paard van de universiteit afkomt en er dan iemand op zijn rug zit die net van de basisschool afkomt.. Het is best logisch dat hij zo paniekerig wordt, hij begrijpt het gewoon niet meer.
joyce2 schreef:Ik heb de filmpjes nog een keer bekeken, maar zie idd vooral een paard dat gewoon niet goed weet wat ie moet en daardoor zn passen soms raar maakt, maar heb niet het idee dat hij niet rad is. Eigenlijk zouden we gewoon een heel draf stuk moeten zien, waar hij gewoon normaal/ontspannen loopt, het is nu allemaal zo druk/opgefokt. vind het lastig te beoordelen!
rocksyboy schreef:doom schreef:Tja.. snap dat dit voor jou helemaal geweldig is en een hele ervaring is om te doen!
Maar ook ik vind het sneu om dit paardje zo te zien lopen.
Hij wilt heel graag voor je werken ( misschien wel te graag) maar helaas kan jij hem niet die steun bieden die hij waarschijnlijk altijd heb gehad ( logisch, ook ik kan dit (nog) niet..) Hierdoor wordt hij stresserig en loperig en snapt hij er weinig van.
Vind het altijd zo jammer dat dit soort paarden naar de manege's gaangewoon voor het paard zelf, ze snappen er vaak geen snars meer van... Terwijl dit voor iedere manegeruiter kicken is om op zo'n dier te stappen
Je moet je gewoon voorstellen dat dit paard van de universiteit afkomt en er dan iemand op zijn rug zit die net van de basisschool afkomt.. Het is best logisch dat hij zo paniekerig wordt, hij begrijpt het gewoon niet meer.
Dat bedoel ik
Z is niet het hogere werk waar pirouttes gevraagd worden en het dier kan het waarschijnlijk niet eens (en jij ook niet..
) Laat het dier lekker op basisniveau goed presteren, dat is al een hele kunst.
"wow, het is net een circuspaard" "Ik heb echt nog nooit zo'n langzame galop gezien" Echt schattig.
) begeleiding kom je een stuk verder. Ondanks dat het paard een beetje heet wordt laat hem wel zijn passen afmaken, en krop hem niet op waardoor hij zijn passen niet afmaakt. Het is ook belangrijker dat eerst de basis compleet is voor je het stapje omhoog gaat maken, daar heb je totaal niets aan en je gaat foute dingen doen. Dus eerst harder werken aan je basis (dus zorgen voor een goede houding, juiste connectie met je paard etc.)
joyce2 schreef:@Ismy, niet banketstaaf bedoeld, maar als jij het er super netjes uit vind zien denk ik dat je zelf nog niet zoveel rijervaring hebt. Er zijn een hoop verbeterpunten voor TS (en naar mijn mening ook voor de instructrice die op het filmpje les geeft, maar dat terzijde). Ik zou dan wel graag onderbouwd willen horen waarom het volgens jou dan allemaal super netjes is, anders heeft TS niet zoveel aan deze reactie.