Grote reus en kleine topper @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ARCTN

Re: Grote reus en kleine topper @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:44

Ik vind het alletwee leuke paardjes. Heb wel het idee dat het zadel van de pony te ver naar voren zit. Lijkt net of het zadel op de schouder ligt, hierdoor kan de pony minder fijn lopen omdat haar schouders steeds langs het zadel schuren. Had dit eerst ook met mijn eigen pony, nu leg ik het zadel meer naar achter en heeft ze voor veel meer ruimte in haar passen gekregen.

Maar misschien lijkt het ook maar zo op de foto hoor. Je kunt het voelen door met je hand langs de schouder te gaan, zo weet je precies waar die eindigt en waar je zadel dus achter moet liggen.

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:00

Leuke foto's hoor, je doet het erg netjes :j Het vosje zou iets ronder mogen in haar houding.

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 17:11

Dank jullie! Met het vosje ben ik al veel aan het oefenen, het gaat steeds beter :)

Op de foto's lijkt het zadel van de pony idd iets te ver naar voren te liggen, maar dit kan misschien vertekent zijn omdat ze nogal een aardig bol buikje heeft :P Ik heb het vandaag met rijden wel ietsjes naar achteren gelegd ;)

paardenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:36

Probeer meer op de buitenteugel te rijden.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:14

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:54

Ik vind dat het vosje haar rug erg wegdrukt.
Probeer zelf je bekken wat meer te kantelen, rechtop zitten, en met een ontspannen rug in de beweging meegaan.

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 21:54

Dankje, daar heb ik wel wat aan! Het vosje is ook iets overbouwd, maar ze loopt idd niet helemaal goed over haar rug. Vroeger heeft ze waarschijnlijk ook rugproblemen gehad.

Nog meer?

Zaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:06

Hoi,
Ik vind het op beide paardjes er goed uitzien hoor! :)
Ik ga met het commentaar met de rest mee,
alleen wou ook nog wat toevoegen.
Je middendraf kan volgens mij nog wel iets meer/vuriger,
want op de bovenste fotos en de middendraf fotos zit voor mij niet heel veel verschil.

Veel plezier er nog mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:33

MissDesign schreef:
Dankje, daar heb ik wel wat aan! Het vosje is ook iets overbouwd, maar ze loopt idd niet helemaal goed over haar rug. Vroeger heeft ze waarschijnlijk ook rugproblemen gehad.

Nog meer?

Dat is echt fijn dat je er wat aan hebt.

Wat ook goed werkt, is heel bewust proberen in stap te voelen welk achterbeen naar voren geplaatst wordt. Dan probeer je een volte te rijden, en je zet heel bewust met je binnenbeen het binnenachterbeen echt onder de massa. Belangrijkste blijft je zit :j

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 14:00

Dankje :)