Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bloempjeee schreef:Aerdenhout1 : mijn paard is 9 jaar. ik heb hem nu 2 jaar dus geen idee hoelang hij al onder het zadel is ?
Leviria : Heb ik nog niet aangedacht, ik zal er zeker wat mee doen !
Ik snap alleen niet zo goed wat jullie bedoel van achter naar voor rijden![]()
![]()
overgangen ?
Haha inderdaad te snel getypt, ooo wat erg![]()
bennie32 schreef:steekt hij hem de hele tijd uit of af en toe? Als laatste het geval is zou ik de neusriem en sperriem strakker aansnoeren..

leviria schreef:Coby schreef:Mijn paard heeft dit ook (gehad). Bij mijn paard is dit een aanleuningsprobleem, vaak wanneer ze niet voorwaarts genoeg is en als het ware op de handrem loopt. Voorwaarts rijden van voor naar achter wil vaak wel helpen. Ook in stap moet er een voorwaartse drang zijn, pas dan krijg je een correcte aanleuning.
Neusriem, sperriem aansnoeren is enkel syptoombestrijding.
ik ben met de orun bezig, en daar hebben we dit probleem net behandeld, en wat je zegt is helemaal waar, 90% van de gevallen is het een aanleunings probleem, en moet je je paard meer van achter naar voor rijden en daarbij je handen stiller, en bij de andere 10% ligt het aan het gebit, dus voor de zekerheid daar ook even naar laten kijken
)