Lady @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

Re: Lady @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:34

Leuke foto's Johanna! Dekje staat haar super leuk! :)
Het meeste commentaar is al gegeven, maar misschien zou je de teugels wat minder kort kunnen pakken zodat je minder naar voren valt. Je ziet op een paar foto's dat je met gestrekte handen rijdt ipv knik in je ellebogen..
Ook zou ik een ander bitje proberen, ze heeft haar mond op sommige foto's ook klein stukje open.
Succes verder! *D

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:51

Leuke foto's :)

Probeer zelf niet te veel naar voren te hangen,die neiging heb je nog al :) Zoals ook al gezegt was, probeer eens je beugels een gaatje langer te maken, hierdoor zul je zien dat je beter in het zadel valt en dus iets rechter op zit :)
Succes verder! :)

Thomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:24

Er zijn al enkele opmerkingen gemaakt over je houding etc.
Maar je moet echt proberen rechtop te zitten en je hakken uit te drukken en te proberen niet je been zover naar achteren te leggen'.
Je been moet op de singel liggen en niet helemaal achter op de buik van je paard.
Ook moet je proberen in het zadel te zitten en er niet boven te hangen.
Dus als je rechtop zit, kun je ook beter in het zadel gaan zitten.
Hakken uitdrukken, bekken kantelen.

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:36

Ziet er leuk uit hoor!

Je zit inderdaad wat naar voor, en daardoor gaan je benen juist naar achter toe.
Probeer je beugels is een gaatje langer te maken, en eerst rustig in stap rechtop te gaan zitten.
Je rug recht, schouders naar achter.
Je benen volgen namelijk altijd de lijn die van je hoofd naar je schouder naar je heupen loopt, van je heupen gaat het weer naar je knie en van je knie naar je enkel.
Als je dus naar voren zit, volgen je benen die lijn, en gaan je benen dus naar achter.
Hier kan je zelf goed aan werken, al is het natuurlijk handig als iemand je advies kan geven vanaf de grond natuutlijk.

Verder komt me dat uit het zadel trekken heel erg bekend voor!
Mijn pony deed dat ook altijd..zo vervelend.
Het klinkt misschien zielig, maar ik vind dat het paard het toch echt zelf doet, maar wat ik altijd deed was gewoon als hij zn hoofd naar beneden wilde trekken, je schrap zetten en proberen niet mee te gaan, zo voelt het voor hem natuurlijk niet zo lekker.
Ik zal alleen neit extra terug trekken, want dat vind ik niet zo paardvriendelijk.
Ja dit klinkt heel makkelijk, lukte mij in het begin ook niet, maar uiteindelijk lukt het je steeds beter, en je paard dus steeds minder.
Mijn pony doet het nog zelden ;)

Veel succes met je leuke paardje!

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 18:52

Bedankt voor alle tips.
Heb vandaag een uur lang bezig geweest met mijn houding tijdens de buitenrit, en die gene die bij me was vond dat het er al beter uit zag. :)

shakiraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:50

Atalanta schreef:
ik zou ook zeggen beugels eens wat langer maken, en recht vooruit kijken ipv naar je pony. ik heb altijd geleerd zelf te kijken naar waar je heen wilt rijden. dat maakt het misschien ook wat makkelijker om rechtop te blijven zitten.

Hier ben ik het ook mee eens. verder een mooie pony en een leuke combinatie zijn jullie

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:47

Het lijkt alsof je niet 'zit'. Misschien kan je even met losse beugels rijden?

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 21:37

Lisa_western schreef:
Het lijkt alsof je niet 'zit'. Misschien kan je even met losse beugels rijden?

Wat wou je daar mee oplossen als Lady mij uit het zadel trekt ;)

Mensen bedankt voor alle leuke reacties en tips. Ben er de hele week mee bezig geweest. En het is al erg verbeterd.
Zal zo snel mogelijk weer wat foto's maken :)

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:49

Met losse beugels rijden is idd een goede oefening!
Leuk paard hoor!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:53

die lijkt best wel op mijn draver,mooi paard,ik zou je benen wat meer onder je houden je hebt ze nu vaak terug,en je kijkt na onder (is ook mooi om heen te kijken hihi)
die galop ziet er heerlijk uit,lekker rond in zijn rug ga zo door +:)+

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 08:08

Hee, wat een bekende omgeving! Ik woon daarachter, in de huizen met een garage eronder.. :+

Het meeste commentaar is al gegeven, denk vooral om je houding. Je benen langer, schouders naar achteren, misschien handig om je beugels 1 á 2 gaatjes langer te maken, dit helpt sowieso al.

Je hebt een leuk dier! Het ziet er zeker ontspannen uit, maar voor het mooie iets te diep. Maarja, beter iets te diep en ontspannen als opgericht en geen ontspanning, dat ken ik met mijn Engels volbloed :))

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 08:42

Tips zijn bovenstaand al gegeven.

Wel leuk paard! ;)