Als ik het filmpje zie krijg ik de indruk dat het paard gewoon lekker aan het uitrazen is (en daar worden ze meestal sowieso al lekker opgewonden van) in plaats van dat ze aan het werk gezet wordt. Mijn tip is haar in ieder geval aan de longeerlijn te doen, eventueel licht bij te zetten (kan helpen om duidelijk te maken dat ze nu aan het werk is, in plaats van aan het dollen/razen en voor een gevoel van controle) en om haar constant duidelijk te maken wat ze moet doen, dus constant haar aandacht op jou te richten d.m.v. je stemcommando's. En daarbij veel overgangen maken. Ook zeker proberen haar tussendoor rustig te laten stappen ook al zal dat best moeilijk zijn als ze zo opgewonden is, maar op lage toon hooooooooooooo hoooooooooooooooo blijven herhalen brengt meestal uiteindelijk wel tot rust. Probeer in ieder geval ervoor te zorgen dat ze zo druk bezig is met wat ze moet doen dat ze wel op jou gericht móét zijn zodat ze geen tijd meer heeft voor al die andere dingen waardoor ze kijkerig wordt. Succes en komt vast wel goed naarmate je er meer ervaring in krijgt!