S__L schreef:Misschien kan je een stuk van de bak afzetten als je gaat longeren. Als ze wel gek gaat doen kan ze niet alle kanten op vliegen.
Ja dat is wel een goed idee.
Bedankt! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
S__L schreef:Ik denk niet dat je het daarmee gaat redden... Het moet er echt een keer uit. Als het eruit is, dan kan je pas weer gaan opbouwen denk ik. Je blijft nu elke keer in een cirkel hangen.
S__L schreef:Tuurlijk zegt hij het niet voor niets maar een paard is echt niet gek en weet zelf dondersgoed wat wel en wat niet kan.
Kan je niet als je weggaat haar bijv een halfuurtje in de stapmolen zetten en vragen of iemand anders haar eruit wilt halen? Of zelf natuurlijk nog een halfuurtje langer blijven. Zo loopt ze toch nog even wat langer.
Ambrasoft schreef:Ik heb net mijn vader gebeld en die zei het volgende: 'Eerst de frisheid eraf rijden, dan mag ze weer los, en longeren mag niet.'
Dus wat moet ik nu doen?
Ze werd door de stress van de boxrust ziek en we hebben haar uiteindelijk maar op het land gegooid, toen fleurde ze gezondheidstechnisch iig weer helemaal op. Later in het jaar ben ik weer wat regelmatiger op gaan rijden (nou ja, stappen en op een gegeven moment minuutjes draven uitbreiden ... allemaal op plattelandsweggetjes en het fietspad). Het ging net allemaal zonder middeltjes of grof geschut qua harnachement. Nog weer later wat rondjes in de bak het spul verder opbouwen.
Ik wil erg graag galopperen, maar momenteel wordt ze daar alleen maar drukker van. Tussendoor veel stelling en buiging switchen en zijgangen.
S__L schreef:Groot gelijk dat je hem naar buiten hebt gegooid. Hier ook een pony die een peesblessure had. Heeft geen dag boxrust gehad maar 24/7 weidegang. Geen last van drukke gestressde ponys. Het heeft net zolang geduurd voor het weer goed was als dat hij 6 maanden boxrust had gehad.
Ik denk dat je ook aan muisjes.. Je hebt niet verder veel keus. Is veiliger voor jou, en voor je pony.