Zwarte Parel Risse, Aan416 × Tsjerk328

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DELVO_

Re: Zwarte Parel Risse, Aan416 × Tsjerk328

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:44

ik vind persoonlijk de eerste fto's beter als die van gisteren, ze ziet er erg geforceert uit nu .. wel goed beengebruikt.

X_Biekeh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:28

Mooi paardje heb je
ik vind dat die foto's van oktober er ook wel goed uit zien hoor
je zit wel vaak naar de grond te kijken he

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:57

Als eerste, knap dat je durft te rijden zonder cap op een paard dat (in oktober) nog maar een half jaar onder het zadel is..

Maar ik ben het wel eens met voorgaande. Eerste foto's loopt hij mooi op de loodlijn. Volgende foto's eigenlijk allemaal erachter. Meeste van die foto's worden de passen ook niet afgemaakt, en bij de eerste foto's wel. Dus, denk om de lengte in de hals. Beter even boven tempo dan de gehele gangen verkorten. Want dit is er veel moeilijker weer uit te rijden. Succes!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:22

Zo, gaaf paard! Tjerkbloed. :D

In oktober liep ze inderdaad lekker ruim met d'r neus op een goede plek.

Handhouding van jou kan, zoals gezegd, verbeterd worden; licht in de mond blijven maar wel contact houden.
Handen niet te hoog en bij elkaar.

Verder heb je een erg nette houding, wees trots op zo'n paard. :Y)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 23:58

dankje voor de reactie´s

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 13:28

rocksyboy schreef:
Als eerste, knap dat je durft te rijden zonder cap op een paard dat (in oktober) nog maar een half jaar onder het zadel is..

Maar ik ben het wel eens met voorgaande. Eerste foto's loopt hij mooi op de loodlijn. Volgende foto's eigenlijk allemaal erachter. Meeste van die foto's worden de passen ook niet afgemaakt, en bij de eerste foto's wel. Dus, denk om de lengte in de hals. Beter even boven tempo dan de gehele gangen verkorten. Want dit is er veel moeilijker weer uit te rijden. Succes!

Op risse stap ik met gemak zonder cap op ik kan er mee lezen en schrijven. dat zegt niet veel want er kan altijd iets gebeuren natuurlijk. maar deze heb ik al vanaf der geboorte.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:34

hee Stef!
Ik zeg het al vaker maar je paarden zijn echt super mooi om naar te kijken! :o

Die foto's van eergisteren, was Risse daar een beetje heet ofzo?! Het ziet er goed uit hoor, maar ze lijkt een beetje fris daar! Ook moet je misschien je teugels wat korter nemen.

Maargoed vind het er goed uitzien hoor!

x

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:27

Het lijkt naar mijn idee heel erg erop dat je steun zoekt aan je teugels, door er aan ''te gaan hangen'' zonder dit bewust te doen natuurlijk. Verder vind ik dat je teugels wel wat korter mogen,
Laatst bijgewerkt door ch_ntii123 op 22-02-10 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:30

Ook ik vind de foto's van oktober er een stuk beter uit zien; daarop oogt ze actiever, lijkt ze de achterhand beter te gebruiken en bovendien vind ik het er een stuk meer ontspannen uit zien. Maar goed, dit zeg ik natuurlijk op basis van slechts een paar foto's dus en ik ben in dat geval ook maar een van die stuurlui die aan wal staan ;)

Tips die ik je wil geven:
- Houd je handen rechtop (je hebt nu enórme pianohandjes!)
- Zet een cap op (heel flauw misschien maar ik wil het toch even nadrukkelijk benoemen, zeker bij zo'n jong paard wat nog in de leer is. In tegenstelling tot een ander in dit topic vind ik het niet "knap" dat je zonder cap "durft" te rijden, maar vind ik het persoonlijk nogal onverantwoord. Élk paard kan onverwacht schrikken, een gekke beweging maken, of de dolle 5 minuten krijgen, élke ruiter kan van zijn paard afvallen hoe goed je ook bent en ook al val je normaal gesproken nooit... Ik vind het een onnodig risico wat ik niet zou nemen).
- En zoals eerder genoemd; probeer wat meer recht vooruit te kijken. Je bovenlichaam neigt nu wat te veel naar voren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:02

Nou ik denk dat als jij je beugels een gaatje korter doet dat het beter lijkt en rijd, je komt dan echt niet in de stoel zit hoor.
Dit lijkt niet mooi en je paard liep technisch in oktober beter.

Mischien les?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:26

dat ze in oktober fijner loopt kan kloppen..

ze is nu een stuk actiever en ook veel frissen hierdoor gaat ze zelf gespannen lopen en pak ik haar af en toe best verkeerd op. Verder staat ze nu ook op extra voer waardoor ze nog heeter word. Dit zijn geen excuses dat weet ik maar het is wel waar.

Beugels een gaatje korter heb ik al een keer gedaan maar dat vind ik zelf niet echt fijn en het word er ook niet beter op.

teugels korter pakken hebben jullie wel gelijk in hahaha
maar zoals ik al zei een verkeerde gewoonte duurt wat langer om dat af te leren.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:08

Ik heb ook een aan416 :)

lijken totaal niet op elkaar haha!

ik ga mee met de rest van t commentaar. vind de foto's van oktober ontspannender tonen.
vind m ook wat te opgekropt lopen! die van mij is ook een stuk frisser met dit weer dan met warm weer. maar vind t opzich wel een stuk fijner rijden! Vind dat jij m iets te veel terug houd van voor!

off topic. ik vroeg me af hoe het karakter van jou Aan is ? :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:11

Dancie schreef:
dat ze in oktober fijner loopt kan kloppen..

ze is nu een stuk actiever en ook veel frissen hierdoor gaat ze zelf gespannen lopen en pak ik haar af en toe best verkeerd op. Verder staat ze nu ook op extra voer waardoor ze nog heeter word. Dit zijn geen excuses dat weet ik maar het is wel waar.

Als je er last van hebt, of zoals je zelf zegt, jij verkeerd omgaat met haar frissigheid, kun je haar natuurlijk ook wat terugzetten in voer. Dan wordt ze misschien wat handelbaarder. Ook ben ik het eens met het commentaar van Dreamble: cap is zeker op een jonkie gewoon onmisbaar. Het feit dat je haar al je hele leven hebt, staat niet garant voor jouw veiligheid, denk daar aan!

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:20

Heey Stef, leuke foto's joh !
Ja je kan indd je teugels wel wat meer oppakken, wat natuurlijk niet gelijk hoeft te betekenen dat je hem strakker vast houd ( d.m.v je handen te openen ) maar denk dat dit indd wel een stuk fijner is, ook voor het paard zelf want nu heb je constant contact en dan bijna geen contact, terwijl je het indd ook kunt oplossen door je handen gewoon netjes open te houden met wat strakkere teugels en te sluiten wanneer dat nodig is.. Naja dit weet je ondertussen haha dit is al tig keer geplaatst hihi !

Dat mensen vinden dat het er in Oktober beter uit zag kan natuurlijk ook komen doordat je paardje nog jong is en in deze periode wat moeilijkere tijden tegen komen waardoor het afentoe eventjes iets minder goed gaat, dat hoort erbij toch !

Ziet er verder echt super goed uit, en ik maak het natuurlijk mee in het echt en het gaat echt goed hoor meissie wordt een superknollie ! Ga je binnekort starten of nog niet ?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:26

ik ga mee met de rest, klein puntje nog. Je lijkt slecht je balans te kunnen vinden in dit zadel? waardoor je achterover lijkt te kiepen en evenwicht vind aan de teugels? Misschien maakt een ander zadel al een groot verschil ( spreek uit ervaring)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:23

denk aan je handen zet ze niet vast op je bovenbeen, netjes rechtop houden geen piano spelen. Persoonlijk mag ze wat actiever van achteruit en van voren meer voor de loodlijn. Vind haar erg gespannen ogen. Ik lees dat ze extra voer krijgt ik zou zeggen stop daarmee tot je meer bevestiging hebt zn jong paard heeft al energie voor tien en heeft niet nog meer energie nodig.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:31

ik ga zeker mee met de rest
-vooral je handen
- je voeten
-vooruit kijken!!
-paard is gespannen op de nieuwere foto's
-waarom zet je haar op extra voer waar ze nog heter van word?
-cap? je zegt dat je met haar kan lezen en schrijven?
ik weet niet of je het ooit hebt meegemaakt of hebt gezien hoe iemand zwaar hersenletsel of derg. heeft gekregen door een val etc. door het niet gebruiken van een cap?

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:41

Wat een prachtig paard!
Probeer nog meer op je houding te letten. De ideale lijn is schouder, heup, hak en die kan ik er bij jou niet doorheen trekken. Teugels korter en handen verder naar voren.
Verder vind ik dat hij al echt goed loopt voor een dier dat zo kort onder het zadel is.

noomie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:41

ik denk dat het beeld fijner zou ogen als je haar wat meer op der plaats zet, want je ziet nu vooral dat ze een loopje met je neemt!
probeer der gewoon op een actieve draf te zetten, maar niet over haar tempo!
voorderest ziet het er wel leuk uit.

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:56

Ik zie ook liever dat hij meer over de rug loopt. zeker voor een jong paard is het juist makkelijk om hem te laten zakken. maak hier juist gebruik van.
ook vind ik het jammer dat je al met sporen en zweep rijdt.
en uiteraard die tenen naar binnen, jeetje het is wel nog heel erg. echt slordig puntje. niet naar beneden kijken.
als je wedstrijden gaat starten gaat je dit punten kosten. let overal op vooral de schoonheidsfoutjes.
succes met het doorrijden van je fries.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:37

Leuke fries! Maar wat heb jij je teugels chronisch veel te lang! Echt wel 40 cm korter kunnen ze, handen naar voren houden en rechtop zitten. Niet hangen, niet handen bij je buik houden. Zo voel je toch ook niet lekker wat er gebeurt van voren?

En je voeten, naar binnen draaien. Het is wel minder als je laarzen aan hebt, dus dat scheelt alweer.

Succes!

Lizzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:23

Ik zou je teugels korter houden, daardoor heb je gelijk het probleem met je handen opgelost.
En als je je beugels toch maar één gaatje korter doet, kan je je hakken beter uitdrukken.
Naja eigenlijk wat hier al gezegt is, maar succes! ;)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 01:11

teugels zijn zo lang omdat ze over het algemeen netjes zakt en lengte in haar hals pakt, maar aangezien ze die dag vreselijk druk was en veel foto`s genomen zijn op het moment dat we tegen het punt liepen dat ze of wilde rennen of er onder uit wilde komen. op 2 foto`s zie je namelijk dat ze meer gaat ontspannen en dan zitten mijn handen gewoon boven haar schoft. die lengte wil ik erin houden maar zodra ze weg sprint is mijn reactie tegen houden maarja met springtouwtjes gaat dat niet zo makkelijk en zitten je handen vrij snel bij je schouders. Ik zal deze week nog even foto`s maken als ze loopt zoals wij ongeveer 4 a 5 dagen in de week rijden.

Ik zet juist slechtere foto`s ook op bokt omdat ik weet dat er nog wat puntjes moeten veranderen.

zweep gebruik ik trouwens alleen op de linkerhand om haar af en toe achter mijn kuit aan te tikken en mijn sporen gebruik ik vrijwel niet. Veel mensen denken dat ik het voor haar tempo die maar ik verfijn juist alles, het is echt niet zo dat ik niet meer zonder deze benodigheden kan rijden want ik rijd ook vaak genoeg met mijn gympen en zonder zweep. Alleen voor het verfijnende werk zijn deze dingen best handig

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 01:19

MiSz_SaNdY schreef:
ik ga zeker mee met de rest
-vooral je handen: had iknet uitgebreid uitleg op gegeven
- je voeten: ja blijft oefenen
-vooruit kijken!!: lastig puntje word aan gewerkt
-paard is gespannen op de nieuwere foto's: KLopt helemaal komt omdat we met veel nieuwe dingen bezig zijn waardoor ze sterk word en wilt wegrennen. hierdoor loopt ze over haar tempo en gaat het er iets slordiger uitzien
-waarom zet je haar op extra voer waar ze nog heter van word? Omdat ze het nodig had als ik iedere dag ongeveer alles eruit rijd heeft ze de perfecte balans met voer en werk. Dus houd ik haar hierop.
-cap? je zegt dat je met haar kan lezen en schrijven?
ik weet niet of je het ooit hebt meegemaakt of hebt gezien hoe iemand zwaar hersenletsel of derg. heeft gekregen door een val etc. door het niet gebruiken van een cap? ik heb mensen gezien met en zonder cap die gigantisch gevallen zijn, en van vele met cap is ook weinig over

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:19

mooie foto's & leuk paardje, ik vind wel dat je af & toe een wat te strenge hand hebt, maar ik weet niet of dit al in eerdere reacties is gegeven & of je dit al weet. ;) (denk hetwel)
verder vind ik er wel zeker verbetering inzitten & anke kan leuk lopen! :D