Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Carlijnnn schreef:als het echt te erg word moet je een tiedeman teugel nemen. dan heb je zelf net iets meer kracht. slof kan ook maar niet te strak pakken maar ook niet te los laten hangen, ander staat ze er mischien in.
Janine1990 schreef:Carlijnnn schreef:als het echt te erg word moet je een tiedeman teugel nemen. dan heb je zelf net iets meer kracht. slof kan ook maar niet te strak pakken maar ook niet te los laten hangen, ander staat ze er mischien in.
Heb ik ook een poosje gedaan bij een paard, paard werd alleen maar harder in de mond, ik kon niets meer...![]()
Renza schreef:Janine1990 schreef:Dus je kan beter je hand zacht houden en het op een voorwaartse manier oplossen
Da's ook leuk, paard vliegt er vandoor, rem is kapot, steekt net een kind over / paard rent de weg op, maar gewoon been eraan en naar voren oplossen
Geef mij dan maar een slof.

xmiloux1 schreef:Het lijkt net alsof iedereen hier denkt dat ik een pessoa bit wil of een martingaal of een slof, het is alleen maar wat IK heb gehoort van IEMAND ANDERS, die mij dat adviseerde dus wou ik weten wat jullie daar over dachten. En bedankt die gene die mij beginners noemen, rij inmiddels al 9 jaar paard.
En ik kan m'n fjord wel in de hand houden maar soms is hij gewoon heel sterk, het is niet dat er geen rem op zit maar hij is gewoon sterk, en niet dat ik hem niet terug kan krijgen. En nee ik heb nog nooit een slof in mijn handen gehad daarom weet ik niet wat de werking ervan is dus daarom wou ik jullie mening daar over horen.. En ja het is mijn leasepony, maar die eigenaresse die komt nooit eigenlijk. Dus daarom heb ik niet een pessoabit in de kast hangen, maar zij; een volwassen vrouw van 24.
Renza schreef:Janine1990 schreef:Dus je kan beter je hand zacht houden en het op een voorwaartse manier oplossen
Da's ook leuk, paard vliegt er vandoor, rem is kapot, steekt net een kind over / paard rent de weg op, maar gewoon been eraan en naar voren oplossen
Geef mij dan maar een slof.
!Janine1990 schreef:Zoals ik al zei, als je paard niet te vertrouwen is op de weg, ga dan niet de weg op...
Als ik zo je profiel bekijk, mag ik er toch van uit gaan dat jij dat wel zou weten?
.
), ondanks dat ze heel braaf is, ik moet toch 20 min stappen over een 60km weg door de polder in de randstad, met een hoop trekkers, wapperende vlaggen etc voor we in het park zijn. xmiloux1 schreef:Anneliesdj, kijk eventjes in mijn laatst gereageerde bericht hier boven, je weet niet waar je nu over praat want het is helemaal niet zo dramatisch. Alsof ik de weg op zou gaan als ik weet dat ik hem zo niet kan houden dat hij een kind overrijdt, pff.
xmiloux1 schreef:Het lijkt net alsof iedereen hier denkt dat ik een pessoa bit wil of een martingaal of een slof, het is alleen maar wat IK heb gehoort van IEMAND ANDERS, die mij dat adviseerde dus wou ik weten wat jullie daar over dachten. En bedankt die gene die mij beginners noemen, rij inmiddels al 9 jaar paard.
En ik kan m'n fjord wel in de hand houden maar soms is hij gewoon heel sterk, het is niet dat er geen rem op zit maar hij is gewoon sterk, en niet dat ik hem niet terug kan krijgen. En nee ik heb nog nooit een slof in mijn handen gehad daarom weet ik niet wat de werking ervan is dus daarom wou ik jullie mening daar over horen.. En ja het is mijn leasepony, maar die eigenaresse die komt nooit eigenlijk. Dus daarom heb ik niet een pessoabit in de kast hangen, maar zij; een volwassen vrouw van 24.
En ik kan prima met m'n fjord de weg op, ga niet met hem 'de kletter op' maar hij is gewoon wat sterk.
xmiloux1 schreef:Anneliesdj, kijk eventjes in mijn laatst gereageerde bericht hier boven, je weet niet waar je nu over praat want het is helemaal niet zo dramatisch. Alsof ik de weg op zou gaan als ik weet dat ik hem zo niet kan houden dat hij een kind overrijdt, pff.
Dan weet ik het ook niet meer zo goed.. Dus wou ik kijken wat jullie er van dachten.
xmiloux1 schreef:Janine1900: Dankjewel voor 't compliment, en ik ga nu ook nog niet vaak naar buiten maar in de zomer wil ik het wel zeker vaker gaan doen dus ook niet dat ik het nu 1 2 3 geklaart wil hebben, maar gewoon er naar toe werken dat hij steeds minder sterk wordt! En ik was er ook van overtuigt om zonder 'hulpmiddeltjes' te gaan doen, maar als ik dan van de 1 te horen krijg: Ja je moet een slof gebruiken! En weer van de ander: Nee toch met dat pessoa bit, en een martingaal komt het helemaal goed.Dan weet ik het ook niet meer zo goed.. Dus wou ik kijken wat jullie er van dachten.
Renza schreef:Ja ok ik moet zeggen dat ik de TS verder niet ken en niet naar haar leeftijd en profiel gekeken heb oid, dus misschien dat ze idd beter helemaal niet buiten kan rijden / de weg op kan gaan, maar dat weet ik niet want ik ken haar en haar paard niet.
Renza schreef:Kijk als je je paard niet onder controle hebt moet je idd lekker in de bak blijven, maar het blijven dieren en er kan altijd wat misgaan, en zeker bij een wat sterkere Fjord heb je met een slof oid dan net ff wat meer te zeggen.
xmiloux1 schreef:Die foto in mijn profiel is een moment opname, dat ik hem net moest terugnemen in de stap kan ik me herinneren. En tuurlijk moet het geen 'trek wedstrijd' worden, maar als ik zwaar gaat zitten voelt hij het verschil volgens mij niet eens, dus moet ik hem wel stop zetten met de teugels.
Maar iedereen toch bedankt {ook al mag het soms wat opbouwender} voor zijn mening!
xmiloux1 schreef:Anneliesdj: Oke dan is het goed, want bij mij is het zeker niet zo heftig.
En tuurlijk ben ik nog lang niet uitgeleert, want dat is niemand maar ik nog zeker niet en heb nog een lange weg te gaan maar ik vind niet dat je iemand die 9 jaar rijdt, een beginner mag noemen.
xmiloux1 schreef:Ja ik heb deze week weer les en ga ik het ook zeker als doel vertellen, eerst zouden we een beetje aan de nagevelijkheid en stelling werken maar eigenlijk vind ik dit ook veel belangrijker; controle.Maar iedereen toch bedankt {ook al mag het soms wat opbouwender} voor zijn mening!